Nederlandse Jezusfanaticus in AP

• Paul Broekman

Bramanen zij uitbuiters en machtswellustelingen. Ze buiten de armen uit met hun veel te dure pudja's vragen toeristen absurde bedragen voor hun “heilige” handelingen. Voor mij is alles beter dan een bramaan.

Nou ja, een priester niet natuurlijk, die behoort tot die zelfde categorie. Een pot religieus gif.

• Kannadiga

theo schreef:

> Nog erger meegamaakt in Varanasi, 1994, een Hindu bekeerling

> (een ‘intelligente dalit’) nam me mee, verschrikkelijk zón

> schreenwende Amerikaan, veel onlusten geweest, niet lang

> daarna en Australische missionaris vermoord.

Die Australisch evangelist was Graham Staines. In 1999 vemoord door waarschijnlijk de plaatselijke bevolking. Ene Dara Singh is opgepakt en kreeg de doodstraf. Ik heb destijds berichten gelezen dat hij daar helemaal niet was, maar Dara Singh was een politieke tegenstander die uit de weg geruimd moest worden.

De doodstraf is omgezet tot levenslang.

De moord op de Australische evangelist heeft India en de hele wereld doen schudden. In Australie is als wraak een Srilankaanse hindoetempel in brand gestoken waarbij de priester is omgekomen.

• Kannadiga

Paul Broekman schreef:

>

> Bramanen zij uitbuiters en machtswellustelingen. Ze buiten de

> armen uit met hun veel te dure pudja's vragen toeristen

> absurde bedragen voor hun “heilige” handelingen. Voor mij is

> alles beter dan een bramaan.

> Nou ja, een priester niet natuurlijk, die behoort tot die

> zelfde categorie. Een pot religieus gif.

Niet helemaal waar. Tempelpriester is zo wat het armzaligste beroep wat er is. Het zijn trouwens niet alleen brahmanen die tempelpriesters zijn. In India zijn tempelinkomsten (in tegenstelling tot kerken en moskeen) voor de staat. Hiermee worden onder andere de Hajj mee gefinancieerd. Er blijft haast niets over voor de priester. Een tempelpriester heeft totaal geen respect.

Een uitzondering is Tirupathy.

• Goedgelovig

Onze site volgt deze interessante peer al een tijdje. Het filmpje wordt er ook besproken:

http://goedgelovig.wordpress.com/2009/03/09/india-forum-boos-op-trin/

• gerartje

Hoezo krijgen die mensen eten, water en medicijnen pas als ze christen zijn.

zoiets weet je nooit, en die waterpompen zijn gewoon in de dorpen gezet daar kan iedereen toch gebruik van maken.

Dat je dan en eten en Jezus komt brengen vind ik niet zo een probleem, het wordt voor die mensen vertaald dus ze weten wat ze zeggen, het eten krijgen ze toch, dat je ervoor naar zo een “crusade” moet komen is niet erg toch, dat maakt het uitdelen een stuk makkelijker.

• Khan

Mooi die claim van dat ongelooflijk aantal bekeringen. Past geheel in de Indiase leugentraditie op internet met “getuigenissen” van straatarme pastors die al dan niet bekogeld door hindu activisten hun heilzaam werk verrichten, en natuurlijk na een zondig leven kortgeleden tot de Heer zijn gekomen. Ter waarschuwing, ik ken een paar van die lui die dat soort verhalen op hun website hebben persoonlijk en in werkelijkheid in mooie huizen wonen, over auto's met A/C beschikken, en totaal niet onbemiddeld zijn. Over de resterende 99% op internet kan ik niet uit eigen ervaring spreken, maar voorzichtigheid is geboden. ;-) Nee, de apostel Thomas (Johannes 20:24-29) was nog niet zo gek.

• Marieke

Naar zo'n “crusade” moeten voor wat eten lijkt mij echt geen pretje hoor… Heb je die filmpjes gezien? Eerst een uur aanhoren dat je een zondaar bent en dat je verdoemd bent tenzij je Jezus aanneemt en dan hopen dat je wat eten krijgt…

• yatri

yatri Bed & Breakfast

Sepecil Offering stay treff 1200 Rs only