Nederlandse Jezusfanaticus in AP

• Khan

Kannadiga schreef:

> Ik heb vernomen

> dat speciaal in Ap kruizen geplaatst worden op bergen en in

> weilanden. Mensen mogen niet meer met hun vee komen omdat ze

> nog onder Satan zitten. Misschien weet Khan hier meer van.

Ik heb dit niet gezien, of gehoord. Maar kan uit eigen waarneming wel bevestigen dat er sprake is van een - om het even voorzichtig te zeggen - “vastberaden” houding binnen door met name uit de USA en UK financieel ondersteunde kerken om India totaal te hervormen in een christelijke staat. Dat hierbij zware leugens niet wordt geschuwd om westerlingen geld uit de zakken te kloppen voor dit soort activiteiten heb ik helaas uit eigen waarneming mogen meemaken.

• Khan

KeesS schreef:

>

> Hier krijg je haast plaatsvervangende schaamte van. Ik zou

> zijn visumaanvraag wel eens willen zien en de reden die hij

> heeft opgegeven voor zijn bezoek.

Simpel, stichtelijk werk verrichten op uitnodiging van een of andere locale organisatie. Er komen hele groepen, al dan niet voorzien van banjo of guitaar die kant op om op te treden op zogenaamde “crusades”.

• Rob

Beste mensen,

Als ik al deze reacties lees kom ik tot de volgende conclusie:

jullie geloven niet in de eigen verantwoordelijkheid van ieder individu op deze aarde.

Rob

• Ineke M

Nu zit ik met een dilemma:

ik geloof zeker in eigen verantwoordelijkheid, maar als ik dit soort beelden zie dan walg ik er ook wel van.

Heb sowieso moeite met al die kerken in zuid India. Vraag me dan af waarom de mensen toch altijd een eenheidsworst van alles willen maken. Nog even en ook de Main Bazar bestaat uit de Blokker, V&D, etc.

Ineke

• Jo_O

Je hebt helemaal gelijk, Rob, maar ik hoop dat ik die van der Steen eens tegen zal komen. Ik kan namelijk erg goed praten en dan bekeer ik HEM wel weer.

• theo

Het was ook de eigen verantwoordelijkheid van die Australische missionaris, hij leeft niet meer.

Laat hem dus gewoon fors doorgaan, :D het is de wil van God, toch:?

• mitmig

Ik heb dit filmpje dus ook bekeken en vond het bijna een slapstick film. Deze jongen, en zijn kerk, heeft geen schijn van kans. Heel makkelijk om de armsten der armsten van de wereld (met behulp van eten en ziekenhuizen) te bekeren!!! Maar naar verloop van tijd, als het ietsje beter met de bekeerde gaat is zijn oude Huindu god gewoon weer zijn god!!! Laten we eerlijk zijn als je kinderen kapot van de honger zouden gaan (of nog net niet) zouden wij ons ook laten bekeren, door iedereen, de een noemt het opportunisme, de ander overlevingsdrang. Dit is nix nieuws onder zon en ook niet typisch alleen maar voor India, als tijdens de tweede wereld oorlog, tijdens de honger winter, jahova langs de deuren was gekomen bij de mensen die werkelijk recht op kapot zaten te gaan van de honger, en ze kwamen zieltjes winnen met een hele zak eten, hadden ze veel zieltjes kunnen winnen.

Zu erst komt dass fressen und dann die moraal.

• Marieke

Wat een engerd… En er lopen in India steeds meer van dit soort rare types rond… Ik heb een tijdje een weblog gevolgd van een meisje dat op dezelfde manier in India ‘werkte’, helemaal ervan overtuigd dat zij goed werk deed. Nadat ik een paar keer een kritische reactie had geplaatst, ben ik geblokkeerd, erg vreemd…

Rob heeft trouwens wel gelijk over die eigen verantwoordelijkheid van mensen. Ik zag in een dorp in Kerala waar ook zo'n groep actief was dat Jezus in veel huizen gewoon een plekje naast de plaatjes van hindoegoden gekregen had…

• Khan

Ineke M schreef:

>

> Heb sowieso moeite met al die kerken in zuid India. Vraag me

> dan af waarom de mensen toch altijd een eenheidsworst van

> alles willen maken. Nog even en ook de Main Bazar bestaat

> uit de Blokker, V&D, etc.

Lijkt voor je misschien een christelijke eenheidsworst, maar al die kerkjes in Zuid India vertegenwoordigen een enorme verscheidenheid aan geloofsrichtingen, die elkaar op zondag vrolijk verbaal gaan bestoken d.m.v. hun geluidsinstallatie en getrommel.

• Khan

mitmig schreef:

>

> Ik heb dit filmpje dus ook bekeken en vond het bijna een

> slapstick film. Deze jongen, en zijn kerk, heeft geen schijn

> van kans. Heel makkelijk om de armsten der armsten van de

> wereld (met behulp van eten en ziekenhuizen) te bekeren!!!

> Maar naar verloop van tijd, als het ietsje beter met de

> bekeerde gaat is zijn oude Huindu god gewoon weer zijn god!!!

Ik laat de vraag of men zoveel beter af is met die “oude Hindu god” graag in het midden. Volgens mij zie je het te rooskleurig in, alsof men de vrijheid heeft om zonder consequenties van het ene naar de andere geloof te switchen. Je loopt tegen een enorme groepsdruk aan, dus men laat je niet zomaar gaan. Verder worden kinderen fors geindoctrineerd. Het nobele doel van de evangelist om India te redden staat natuurlijk voorop. Ik heb mij verbaasd over een kinderlijk christelijk geloof dat zich aan het verspreiden is; iets wat wellicht te vergelijken is met Europa in de middeleeuwen. Ken jij mensen die in Europa op 31 december 1999 in de kerk gingen binnen omdat het einde der tijden was aangebroken. In India wel hoor…