vliegtickets boeken naar en in India

• jan

Shirley

Bedankt voor je info.

Maar ik blijf dit keer niet in Delhi, ik ga door naar Nepal..

Het is in Nepal nu ook heet, maar iets aangenamer dan in Delhi op het moment denk ik..

En mocht je nog meer goedkope reizen weten (tegen komen),Houd ik me aanbevolen!!

Het zal wat mij betreft zeer zeker niet de mijnlaatste reis zijn naar India en of Nepal.

En wij reizigers moeten elkaar toch een beetje helpen in deze duure tijden toch??

Groetjes..

• Shirley

Ik weet ´t, ik ga ook door naar Nepal, alleen al op 30 juni. Vlieg alleen naar Delhi op de 29e en de volgende dag door….ook warm in Nepal maar beter uit te houden :)

• Valerie

Ik heb ook een ticket geboekt via govolo (naar Amerika wel)

Hebben jullie dan ook zo'n mail gehad achteraf dat je bank moest bevestigen???

Vind dit héél vreemd! Ik heb gisteren geboekt en heb tijd tot dinsdag om dat te doen.

Is dit normaal??

• Ineke M

Hallo Valerie,

Dat heb ik niet gehad, maar ik heb met creditcard betaald. Kon toen ook niet per bank betalen, alleen per cr.card. Is veder wel goed gegaan.

Groet,

Ineke

• Jo

Ik heb geboekt via Govolo en per creditkaart betaald…geen verzoek om bevestiging achteraf.

N.m.i. was het alleen mogelijk om per creditkaart te betalen

• Valerie

Ja, het is gek - ik heb ook gewoon met visa betaald.

Als ik de FAQ's lees op de site, maak ik me minder zorgen (zie punt 2) maar vind t wel gek dat jullie dat dan niet hebben.

How do I book an eticket ?

1. After you have entered all your personal data (contact, passport or id number), you receive a first email of acknowledgement. You must contact us if within an hour from your booking if you have not received anything.

2. After your bank's confirmation, you are emailed a receipt as well as your itinerary.

3. On the date marked at the bottom of your itinerary, you will receive your eticket - which is required for boarding. Instead of a standard paper ticket, you are sent an itinerary by email, referred to as an “e-ticket”.

If for whatever reason we cannot issue an electronic ticket, we will advise you by email and offer alternative delivery. You must then reply by return email.

• Jo

Heb ik niet gehad…

• Pieter Bracke

Hey,

Binnekort vertrek ik voor enkele weken naar zuid india. Mijn reisroute ligt nog niet in de detail vast. Ik vroeg me af of het aangewezen is om op voorhand tickets te boeken? Ik kan namelijk moeilijk inschatten hoe vlug de binnenlandse vluchten volboekt zijn.

dank voor jullie reactie.

gr

Pieter

• Sundri

Je kunt tot circa 2-3 maanden van tevoren binnenlandse vliegtickets boeken, maar echt nodig is het meestal niet. Voordeel is wel, dat de langer van te voren geboekte tickets meestal goedkoper zijn en in verhouding kan dat best veel schelen. Binnenlandse vluchten kun je ook kort van tevoren boeken, de vliegtuigen zijn lang niet altijd vol en er is behoorlijk wat concurrentie. Ik zie soms zelfs buitenlanders, die hun ticket op het vliegveld boeken en nog dezelfde dag vliegen.

• tom88

In bombay boek ik meestal gewoon op het vliegveld. Misschien 10 keer gedaan, gaat altijd goed.

Voordeel, je hoeft niets te plannen, en je boekt gewoon de eerstvolgende vlucht die beschikbaar is: soms ben ik al na een half uurtje na aankomst op het vliegveld weg!

Op kleinere vliegvelden met minder vluchten kan je beter minimaal 1 dag van te voren boeken. En dan zijn er routes die erg druk kunnen zijn (leh en srinagar bijv in de zomer), dus ja, wat is wijsheid?