Air India

• Khan

Sjoerd schreef:

>

> Hoi Khan,

>

> Waarom staat British Airways op jouw zwarte lijst.

> Ik vlieg nl. binnekort ook met hun, en wil graag weten waar

> ik rekening mee moet houden.

>

a) Stoelindeling van hun 747's zijn niet op mijn lange benen berekend.

b) Erger was de keer dat ze onze koffer vanaf Londen op een vlucht naar Singapore hadden gezet, i.p.v. Chennai. Na aankomst bleken een heleboel koffers er niet te zijn, enorme chaos, waarbij er welgeteld 1 persoon aanwezig was om iedereen te helpen. Ik heb aan de hand van labels op de koffer kunnen checken dat ze op dat moment heel goed konden weten dat de koffers via Singapore de volgende dag op Chennai zouden binnenkomen (die vlucht waar ze de koffers opgedaan hadden was n.l. een paar uur na onze vlucht naar India vertrokken). Vier dagen later, ik was inmiddels elders, een telefoontje dat ze koffers binnen hadden. Ik moest mijn exemplaren zelf gaan ophalen. Op het telefoonnummer werd op Chennai nimmer opgenomen. Ik ben zelf op onderzoek uitgegaan. Bleek dat er gelukkig nog een jongen rondliep bij BA die echter mij niet kon helpen. Ik moest ‘s nachts terugbellen. Om een lang verhaal kort te maken, ik kon drie dagen in Chennai op-en-neer rijden van mijn hotel naar het vliegveld. Eindelijk iemand aanwezig (om 2 uur ’s nachts). Deze truus wist natuurlijk weer van niets. Na een hoop geklets met de dames en heren van de douane konden we naar een hok om onze koffer te gaan zoeken. Inderdaad gevonden. Van BA nooit verder meer iets gehoord. Schadeloosstelling voor de kosten? Vergeet het maar.

c) Mijn zwager en schoonzusje hadden het “geluk” om te moeten vertrekken op die dag dat een paar malloten het nodig vonden om in Glasgow met een brandende auto tegen de gevel van het terminalgebouw te rijden. In Engeland natuurlijk de typisch Engelse anti-terror reacties. Na het toestel in gegaan te zijn, en weer een keer er uit gegooid te zijn mochten ze met gods gratie toch naar India vertrekken. Maar zonder handbagage en - naar later na aankomst in India bleek - ook zonder ruimbagage. Wij zijn nog 2 dagen in Hyderabad gebleven, maar ook nu wist BA van helemaal niets. Ook nu mocht mijn zwager na een paar dagen weer terug naar Hyderabad. Bagage bleek op deskundige wijze geopend te zijn (waar??? we weten het niet), en enkele zaken afgevoerd uit de inhoud.

• Sjoerd

Bedankt voor je reactie Khan.

Ik hoop dat ik geen problemen krijg met BA.