Air India

• Rob

Dit was mijn eerste reis naar India.

Op een andere (terug)reis met Air India was er een bommelding.

In Frankfurt werden we opgewacht door minstens 20 ambulances.

Iedereen moest uitstappen en de hele groep werd in een wachtlokaal gezet.

Zonder enige informatie moesten wij daar uren doorbrengen.

Op een gegeven ging een van de aanwezige Indiers compleet over de rooie.

Hij was samen met zijn 89-jarige moeder die in en geimproviseerde rolstoel zat.

Nergens een toilet aanwezig, ook niets te eten of te drinken.

Hij sprong dus bijna over de balie om de enige aanwezige luchthaven assistente te wurgen.

Zij kon nog net haar alarm in schakelen.

Toen werden er blikjes cola met apfelstrudeln gebracht.

Als jullie nu denken, Rob overdrijft een beetje?

Echt niet.

Rob

• Sundri

Twee keer met Air India gevlogen en dat dus nooit meer! Vertraging na vertraging, zeer slechte service, eten niet lekker. En als je dan uiteindelijk zelf maar op stap gaat om wat te drinken te halen, word je vuil aangekeken… m.a.w. de bejegening van de passagiers is ver beneden de maat. En bovendien is board crew lui, zodra ze het eten gebracht hebben, zakken ze in een stoel en je ziet ze niet meer terug.

• mitmig

A.I., heb er een paar keer mee gevlogen van maa naar bkk envan maa naar cmb. Eigenlijk niets op aan te merken goeie nieuwe kisten service was niet echt geweldig, maarja is maar een paar uurtjes!! Alleen een keer een heel leuk incident meegemaakt. Op weg naar colombo zat er een heel dronken sikh in het vliegtuig, en toen het eten werd rond gebracht eiste hij ander eten en gooide het tablet op de grond, I want chicken ticka massalla, riep hij de hele tijd, en men kreeg het hem niet aan het verstand gebracht dat je maar kon kiezen uit twee gerechten, hij was het er helemaal niet mee eens en moest overmeesterd worden, daarna viel hij in een diepe slaap, volgens mij hebben ze hem skiekum een paar slaappilletjes in zijn drankje gedaan want tien minuten later was hij helemaal buitenwesten. :):):):)

Verder moet ik toch ff kwijt dat als je met A.I. vliegt is het je eigenkeus (meestal toch goedkoper), en eerlijk gezegd als ik een paar maanden weg ga wat interreseerd mij nou slechte service of een vertraging, later lach je ermee. Heb zo vaak vertraging gehad, en meestal kom je toch wel een paar leuke gasten tegen waarmee je de bar opzoekt en lekker gaat zuipen, persoonlijk heb ik alleen maar goeie herinneringen aan mijn vertragingen!!!

• Sundri

Als je langere tijd weggaat (een paar maanden), is dat inderdaad minder vervelend, maar als je gebonden bent aan je betrekkelijk korte vakantie naast je werk, wordt het al wat anders. Ook wordt het anders als je in India zelf nog een (aparte) vervolgvlucht hebt geboekt; dan loop je het risico, dat je die mist. Ook heb ik meegemaakt bij een vertraging, dat men hierdoor bijpassende vervolgvluchten en zelfs niet overgeboekt kon worden naar de volgende (Europese) vlucht, omdat die vol zat. Dat betekent toch uren wachten en dat is niet echt leuk. Nee, Air India heeft voor mij afgedaan. Dan toch maar wat eurietjes meer betalen.

Ik ben er namelijk zo 1, die de ene dag nog werkt, de volgende dag vliegt en bij terugkomst vliegt en de volgende dag weer gaat werken om maar zo lang mogelijk in India te kunnen zijn.

• mitmig

Hoi Sundri je schrijft “Ik ben er namelijk zo 1, die de ene dag nog werkt, de volgende dag vliegt en bij terugkomst vliegt en de volgende dag weer gaat werken om maar zo lang mogelijk in India te kunnen zijn.”

He Sundri ik ga je steeds leuker vinden. :):)

• Sundri

Ik kan het je nog sterker vertellen: ik werk namelijk 4 (week)dagen per week en meestal niet op vrijdag. Behalve als ik naar India ga dan: dan vlieg ik heen op donderdag en werk de vrijdag ervoor en vlieg terug op maandag en werk de vrijdag erna… dat scheelt nog twee dagen. Gelukkig heb ik een baas die dat allemaal maar goed vindt :)

• Rob

Sundri,

Als je nu 4 weken per jaar gaat werken, als bankdirecteur of zo, kun je nog veel langer in India blijven.

Rob

• marielle

Net terug, gevlogen met Air India, geen probleem!

• Sundri

Ja, inderdaad. “Probleem” is, dat je hier in het algemeen meer vakantie hebt (of kan regelen) dan in India. Ooit sprak ik eens een Zweedse, die in Delhi werkte. Over een heel jaar had ze maar 4 weken vakantie bij een fulltime job. Per saldo, overwerk meegerekend, kan ik per jaar zo'n 8 weken vakantie opnemen en dus meer reizen in India, dan wanneer ik daar zou werken. Daar staat dan weer tegenover dat je er wel woont. Ach, zo heeft ieder nadeel z'n voordeel en vice versa.

• Sjoerd

Hoi Khan,

Waarom staat British Airways op jouw zwarte lijst.

Ik vlieg nl. binnekort ook met hun, en wil graag weten waar

ik rekening mee moet houden.

Gr.

Sjoerd