Amritsar, Varanasi of pushkar camel fair??

• Esther

Beste Rob, uit een andere reactie begreep ik dat de sfeer enigszins agressief is deze dagen… en dat je als toerist op de VIP tribune tussen alleen maar westerlingen wordt geplaatst. nav die reactie twijfelde ik een beetje. Jouw foto's en de foto's op youtube zien er echter erg aantrekkelijk uit, dus misschien gaan we toch wel. tenzij iemand zegt dat het in 2009 beter is niet te gaan.

grt en bedankt voor alle reacites. Esther

• herna

Ik zat op de VIP tribune tussen de Indiers. Je moet het maar net treffen denk ik.

• indiana

Amritsar, zonder twijfel doen. Het mooiste en interessantste wat India te bieden heeft. Slaap bij de Sikhs, schuif aan bij de maaltijden en geniet van de prachtige tempel. Vergeet niet een donatie te geven.

• dagmar

Hoi Esther,

ik sluit me aan bij de mening dat je de psuhkar camel fair maar op een moment in het jaar kunt meemaken. Als je dus nog een keer gaat op eena nder moment, zal je dit moeten missen. Ik heb Pushkar gezien met en zonder camel-fair en moet zeggen tijdens de fair ie het sprookjesachtig mooi, zeker door de vele indiase touristen en pelgrims. Ga dan aan het einde van de fair, dan is het meteen minder druk. Amritsar is heel bijzonder en je kunt er vanuit Delhi met de nachttrein naartoe en komt er dan s'ochtends aan. Doen!!!

• dorette

ik zou naar varanasi gaan ,dat heeft een indrukwekkende ervaring achter gelaten.

maar ik ben niet in amritsar geweest dus wat daaar voor bijzonders is weet ik niet.

maar de gaths en de ganges moeten jullie echt gezien hebben.

gr dorette