Erwtensoep in India

• Rob

Shirley,

Nee, geen onweer hier in Groningen gehad de laatste paar dagen.

Wel valt het mij op dat het vrij vroeg donker wordt hier.

Is dat in Rotterdam ook zo?

Erwtensoep heeft toch geen zonlicht nodig om dik en gaar te worden?

Het is toch de wintersoep bij uitstek?

Had ik soms het gas aan moeten doen?

Dat stond er in het recept niet bij.

Rob

• Shirley de Munnik

Ja in Rotterdam is het ook erg vroeg donker. Voor wat betreft je soep…akls die raar ruikt, zou ik hem niet meer eten. En als die zo dun blijft, ben je de ettertjes waarschijnlijk vergeten toe te voegen.

• KeesS

Tja Rob, reuk is vaak een persoonlijk gegeven. Bij levensmiddelen/eten kijk ik wel of iets groen wordt. En ik zet het wel op een koele plaats of in een koelkast. KeesS

• Rob

Kees,

Reuk en smaak zijn persoonlijk, dat weet ik ook wel.

En iedereen heeft zo zijn of haar eigen kleurenvoorkeur.

Maar erwtensoep is per definitie groen, volgens de plaatjes in mijn kookboek.

Laat je reacties verder maar achterwege.

Rob

• Rob

Kees,

Nog wat,

Ik heb gisteren een gloednieuwe (tweede) rookworst in die pan met inmiddels bedorven erwtensoep opgewarmd.

Kan ik die er uithalen en als nog zonder gevaar opeten?

Het hele verhaal doet mij een beetje denken aan hazepeper.

Ook zo'n leuk recept.

Rob

• Shirley de Munnik

Rob rob waar ben je nou mee bezig? Gooi die soep weg en maak nieuwe.

• KeesS

Rob, ik heb geen idee. Volgens mij schijnt het een goed gebruik te zijn om een haas of konijn (geslacht voor de kerst) enige tijd onder de grond te stoppen, de smaak zou dan beter zijn. Een rookworst kan natuurlijk wel wat hebben maar als die soep nu nog niet dik is dan wist ik het wel.Kun je niet even een foto van de soep plaatsen zodat we kunnen zien hoe die er uit ziet?

• Jo

Hij oefent waarschijnlijk met tweedehands erwten. Kijken of het wat wordt en later dan nieuwe erwten kopen.

• Pino

En, is de erwtensoep al gaan gisten? Want dan kun je binnenkort erwtensoepwijn drinken…