kasjmir

• peter

mocht je naar srinagar gaan in kashmir wat ik overigens zeer aanraadt, check dan wel de de politieke situatie. srinagar is een van de meest getroffen steden in het kashmir conflict en hoewel er veel militairen zijn merk je er als toerist niet zo veel van. het kan voorkomen dat er een “curfew” word ingesteld als de situatie dreigt te escaleren dit heeft dan effect op iedereen want je kan niet of maar op bepaalde tijden naar buiten. zo een curfew heeft dan ook gevolgen op de voedselvoorziening zoals eerder beschreven.

• F(loris)

hi, lees bijv. boek van peter ten hoopen, die reist ook door Kashir terwijl het afgeraden wordt. Is er prachtig, maar niet ongevaarlijk. Het is veiliger thuis achter de geraniums naar hersendodende soap-series te kijken, maar in mijn beleving kan je dan bijna net zo goed onder de grond gaan liggen..

Locale nieuws in de gaten houden scheelt een hoop, enjoy!

• riez

Gaaaaaaaaaaaaaaaaannnnn! Maar ja, ik ben dan ook behoorlijk bevooroordeeld met een man uit en alle familie in Srinagar e.o.!:) Alles wat hierboven beschreven staat, klopt wel. Momenteel moet je rekening houden met “curfew”, voedselvoorziening kan een probleem zijn (alhoewel ik dat de laatste weken niet van fam heb gehoord) en idd zijn er overal en nergens militairen op straat en kun je gecheckt worden bij postkantoren of in de bus. Maar: Kashmir is MOOI!!! Alhoewel nu in de winter de prachtige tuinen wat minder prachtig zijn:). Bezoek mijn schoonfam als je dat leuk vindt, ga naar Paharganj . En over een wweek of wat kun je op verschillende plaatsen skieen denk ik zo. Houd dus wel rekening met kou. India is warm, maar in Kashmir kan het heel erg koud zijn in dec/ja/febr,.

Voor meer tips; mail me maar

• micha

hoi, het lijkt allemaal mee te vallen hoor. Ik ben nu al 2 dagen in jammu en het is een verademing vergeleken met het commissiehongerige Delhi. Ik kan het goed vinden met de Sikhs.Mijn vlucht naar Leh is vandaag helaas gecancelled, morgen naar Srinagar anders naar Amrisar. Uiteindelijk zie ik het allemaal wel een keertje :)

RAK INT kan ik hierbij afraden : 3x normale airportpickup betaald, geen handdoek, geen werkende wc, geen toiletpapier, geen stilte in de kamer en geen bier :) Hotel prince polonia is daarentegen wel erg prettig en compleet.

groenten, Micha

• F(loris)

heeej tof dat je gegaan bent! En mijn tip: kijk goed uit met oversteken, want ik vermoed dat dat feitelijk en statistisch het meeste gevaar oplevert, enjoy!

• riez

:) Jammu is nog wel weer anders dan Kashmir, maar erg tof dat je er bent!!! Heel veel plezier toegewenst! Is het al erg koud in Srinagar:) Groeten aan mijn schoonouders als je ze ziet :) haha

• micha

gulmarg sonamarg (spookstad) pahalgam.. :) prima ! kashmiri's zijn tof !

en delhi is ruk ! daar ben ik nu en ik ben zsm weer weg :D