taxi chaffeur

• Khan

Rob schreef:

>

> Dat je daar zelf geen zin in hebt is je eigen keus.

> Dat zegt helemaal niets over de chauffeur Om, wel iets over

> jezelf.

Rob,

Je probeert het leuk, maar je geografische kennis is dus nihil (een chauffeur uit Nepal met een All India Permit, ja, ja ;-) )

Het is jammer dat je mensen op deze manier behandelt.

• Karen

Beste Rob,

Niet om het één of ander maar ik vindt jouw reactie echt kant nog wal raken. Inderdaad als je puur en alleen van de ene plek naar de andere gereden wil worden dan kan dat met Om ook, want hij is een geweldig chauffeur. Echter wat je hierbij even voor het gemak vergeet is dat een stukje kennis van het gebied en de omgeving voor sommigen mensen ook zeer interessant is en dat Om dan met name uitgebreide informatie kan geven over bijv. Rajastan, omgeving Delhi en natuurlijk Nepal is een meerwaarde! HIj doet dit vanuit zijn kantoortje in Delhi al jaren en zijn kennis is ongeevenaard. Daarnaast weet deze man als geen ander de wensen en behoeften van zijn klanten in te vullen. Om is een zeer bescheiden vriendelijke man, en niet voor niets komen zijn klanten keer op keer weer bij hem terug. Richard en ik zijn hem per ongeluk of eigenlijk per geluk tegengekomen tijdens onze huwlijksreis, hij heeft ons toen enorm uit de brand geholpen omdat de auto van onze chauffeur panne had. Afgelopen december zijn wij dan ook met hem op stap geweest door Rajastan en dat is bijzonder goed bevallen. Kleine dingen die een reis leuk maken, bijv. iedere morgen een mooie bloem, even stoppen onderweg voor lokale lekkernijen etc. Nee die hoefden we niet af te rekenen. Dus buiten het stukje reclame gaat het hierbij om een chauffeur met meerwaarde en ik zou denken voor diegenen die daar behoefte aan hebben doe er je voordeel mee.

Natuurlijk is het mogelijk om Om naar Mumbai te laten komen, maar mag je verwachten dat een chauffeur van het hele land kennis heeft? Ik denk het niet!

Daarbij gaan wij direct uit Mumbai door naar Goa, blijven een week bij onze vrienden en gaan dan zelfstandig met de rugzak richting het zuiden.

Chauffeurs vindt je overal en sommigen brengen je inderdaad van a naar b, maar dat kan ik meestal ook wel per bus, trein of met het vliegtuig! Zo duidelijk?

• Rob

“chauffeur uit nepal die al 30 jaar gids/chauffeur is in delhi”

Khan,

Beter lezen voor je reageert, wil je?

Rob

• Rob

"maar mag je verwachten dat een chauffeur van het hele land kennis heeft? Ik denk het niet! '

Karen,

Wat je schrijft was mij allang duidelijk.

Jullie hebben een prima ervaring met een chauffeur en willen hem graag aanbevelen op dit prikbord. Daar lijkt mij niets mis mee.

Ik beweer niet dat chauffeurs alles weten, ook jij moet beter lezen.

Rob

• Rob

Van Nepalese afkomst, zoals zoveel mensen in Delhi.

Ooit gelogeerd in een hotel in Paharganj?

Veel hotelbedienden komen uit Nepal.

Rob

• Karen

Beste Rob,

Ik denk dat ik heel goed lees! Richard geeft aan waarom wij denken dat je meer aan een lokale chauffeur hebt in een ander gebied. Jouw reactie daarop is:

Denk je dat dat vindt ik geen reclame voor Om. Door deze reactie kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je e.e.a. onderuit probeert te halen.

Vandaar dat ik wat uitgebreider reageer en uitleg wat de meerwaarde is van een chauffeur met kennis van het gebied. Nogmaals van a naar b brengen kan elke chauffeur!

Nu probeer je jouw flauwe reactie bij mij neer te leggen door te schrijven dat je het begrijpt en ik niet goed lees.

Daar bedank ik voor!

Karen

• Khan

In de kuif gepikt Rob? ;-)

• Rob

"Ik denk dat ik heel goed lees! Richard geeft aan waarom wij denken dat je meer aan een lokale chauffeur hebt in een ander gebied. '

Beste Karin,

Ik ben zelf soms een ongelofelijke doordrammer, betweter en een pietje precies.

Het staat er gewoon niet.

Doet er ook allemaal niet toe.

Rob

Voor wie er nog een goede chauffeur zoekt:

Om in New Delhi

Mobiel (0091) 98 68 37 04 57

of

(0091) 98 71 14 52 91

Voor meer informatie:

kappa@kabelfoon.nl

• Rob

Khan,

Begrijp mij goed.

Ik val over de tweede reactie van Richard op mijn eerste.

Vind ik een belediging van de chauffeur Om.

Zo wie zo vond ik het al behoorlijk genant dat Richard klakkeloos een prive email kopieert en op dit prikbord zet.

Begrijp mij goed.

Ik heb mijn eigen contacten in Delhi met chauffeurs.

Wat zij mij o.a. geleerd hebben is collegiaal te zijn ten opzichte van collega chauffeurs.

Begrepen?

Rob

• Karen

Rob schreef:

>

> "Ik denk dat ik heel goed lees! Richard geeft aan waarom wij

> denken dat je meer aan een lokale chauffeur hebt in een ander

> gebied. '

>

> Beste Karin,

>

> Ik ben zelf soms een ongelofelijke doordrammer, betweter en

> een pietje precies.

> Het staat er gewoon niet.

> Doet er ook allemaal niet toe.

>

> Rob

>

> Voor wie er nog een goede chauffeur zoekt:

>

> Om in New Delhi

>

> Mobiel (0091) 98 68 37 04 57

> of

> (0091) 98 71 14 52 91

>

> Voor meer informatie:

> kappa@kabelfoon.nl

Beste Rob,

Goed lezen ik heet Karen geen Karin! Ik ben ook een pietje precies!!!

Er staat lettelijk in Richard zijn bericht: ik laat ook geen taxi chauffeur uit Spanje komen om me rond te laten rijden in Duitsland. Ik geef in mijn bericht nog meer uitleg waarom we zo denken! Daarnaast reizen wij deze keer zoals reeds gezegd rechtstreeks van Mumbai naar Goa om daarna met de rugzak naar het zuiden te trekken, daar ben ik al meerdere malen geweest en heb ik ook per definitie geen chauffeur cq reisleider nodig.

Het ligt in de planning om ook ooit eens richting Nepal te gaan en uiteraard zullen wij dan weer indien mogelijk van zijn diensten gebruik maken.

Maar goed we zullen het hierbij maar laten, dank je voor het nogmaals plaatsen van de gegevens van Om.

Hierbij nog zijn adresgegevens in Delhi

Nature tour & travels 2591 Mandirwali Gali, West Patel Nagar Delhi. tel: 9871145291

groeten,

Karen