vliegveld Delhi

• Sundri

Nogmaals “sorry”. Het is echt niet zo negatief bedoeld. Geschreven taal, komt weleens harder over dan bedoeld (en dat is ook nu het geval), doordat de nuance van gesproken taal ontbreekt. Daarmee wil ik het niet goedpraten, maar wel uitleggen.

• Reneey

Hoi Marielle, dat is een goede tip. Heb je een emailadres voor me van dat hotel?

Kan je dat per email regelen bedoel ik?

Ik ga op het vliegveld pinnen. Krijg ik problemen met wisselgeld dat de chauffeur mogelijk niet heeft?

Hoe kan ik de terugweg het beste regelen? Mijn plan is, daar om ca.20.00 naar toe te gasan en te wachten tot mijn vliegtiug vertrekt om 6.45.

Ik heb niet echt een geplande route.

Ik wil naar Leh, daar een tocht maken, naar de Taj mahal, en verder zeg maar de hele toeristische route in Noord West India. Ik heb 6 weken de tijd daarvoor.

Ik denk, zo snel mogelijk naar het noorden.

Weet je ook iets over de moesson in die regio in deze tijd van het jaar?

groetjes,

Reneey

• Reneey

Hoi , kan je dit per email regelen?

Heb je misschien een adres voor mij?

Dit is goede informatie.!

Weet je ook iets over de moesson in deze tjd van het jaar in de regio Delhi?

dankje, groetsjes,

Reneey

• Sundri

Ja, dat kan per e-mail. zie mijn eerste antwoord in dit topic (24-06-2008 07:50).

In Delhi valt het altijd erg mee met moesson. Je kunt in die tijd weleens een bui hebben, maar dat is alles. Delhi ligt in een droog gebied; ik heb er zelden regen gehad. Heel anders als in het zuiden.

• Marielle

Als je googelt kom je een aantal van dat soort hotels tegen, ook op deze pagina staan er een aantal gemeld. En ja, dat kun je via mail reserveren. Vaak gaat het om de middenklasse hotels, kijk anders in de Lonely planet, staan er ook wel in. Je betaalt dan via het hotel, dus met wisselgeld heb je niets te maken. Op de terugweg is het makkelijker om gewoon ‘s nachts naar het vliegveld te gaan, je regelt gewoon een taxi via het hotel waar je op dat moment zit. Tenzij je niet midden in de nacht op wilt staan, dan kun je inderdaad ’s avonds daar gaan zitten, maar ja, of dat nou leuk is?

Moesson? staat allemaal in reisgidsen, internet etc. Ik was in Delhi in januari, toen perfect seizoen. Weet niet precies hoe het met andere maanden zit, is voor elke regio ook weer anders. Maar die info is dus makkelijk te vinden.

Groet en succes!

• peet

stap niet zomaar in een taxi

dat zetten ze je af bij duur hotel

zorg dat je afgehaald wordt?

of neem toek toek naar main bazaar en zoek zelf hotel

• Florisje

>>>Wat jkan je het beste doen als je midden in de nacht aankomt in Delhi

Hi, wat ervaringen / tips:

- gewoon even wachten op het vliegveld. Er is een betaalde restroom (paar euro, lekkere stoelen) je kan je koffer tijdelijk stallen, et cetera.

- 1ste keer dat ik 's nachts te Delhi landde taxi naar Rigo Star Guest House (staat als goed bekend.. ..en is ook aardig, maar..!!!) genomen. Daar had taxichauffeur onderonsje met man van hotel die opendeed. Kreeg toen verhaal van hotel is vol, alle hotels in de buurt ook vol en rond Pahar Ganj zijn rellen van moslims aan de gang tegen touristen. Natuurlijk was men zo aardig een hotel te zoeken dat nog plek had. Om 04.00 uur ingechecked en 50 dollar voor 1 nacht betaald. Daar is de oplichtende taxi chauffeur en gast van het hotel flink blij van geworden denk ik.. Ik vond het na 24 uur reistijd wel goed allemaal. Leermomentjes..:-p Telefonisch vanaf vliegveld met Ringo Star een kamer afspreken gaat dus ook niet altijd goed haha.

- tsja en laatste keer dat ik in Delhi landde was nogal cool. Om 02 uur 's nachts van vliegveld met gast meegenaan die midden in de nacht wel een ticket naar Kathmandu kon regelen. Uur in riksha.. dan beland in aftands reisbureau (denk aan 1 vierkante meter) een vliegticket gekocht en hotelkamer voor weinig (300 rupees achteraf wel veel voor kaal hok..) laten regelen. Intussen geleerd redelijk doortastend informatie van mensen op te schrijven. Misschien helpt het hier man van 1.93 te zijn en (zonder bedreiging, doch vriendelijk!!!) zeer duidelijk te maken dat je vertrouwd een echte ticket te kopen, maar je eigenlijk geen zorgen maakt, omdat je weet waar hun huist woont e.d.Om 06.00 na paar uur slaap laten wekken; taxi terug naar vliegveld laten regelen en rond 09:00 uur zat ik in vliegtuig naar Kathmandu.

- heb enorm moeten lachen om verhaal van bloemooie rondborstige blonde vrouw die alleen door India reisde. Ze gaat veel last van ‘eve-teasing’, maar is maar met een zware wandelstok (en een andere houding?) gaan rondlopen. Vanaf toen heeft ze nooit meer problemen gehad. Blonde vrouw van 1.80 met stok werkt ook.

enjoy en laat je niet gek maken en beoordeel svp niet alle mannen op de rotte appels..:-p Meestal wordt je lastiggevallen vanuit onwetendheid / tekostkoming en niet slechtheid. Het blijft vervelend, maar verlost je misschien van haat; vergeveving ook vaak op z'n plaats misschien..

• Ineke M

Hoi Sundri,

Geeft niet hoor!!! Ik voel me echt niet beledigd en snap wel wat je bedoelt. Volgens mij staat er nog ergens op de site van Rob een (leuke) foto van Esther (een vriendin) en mij. Ik ben die met het rode haar. Anders staat er ook nog een (minder leuke, zal ik toch eens aanpassen) foto op mijn eigen website:

www.maii.nl

Kan er ook niets aan doen. Heb jaren geleden ook hier in Ned. eens een discussie gehad met 2 vrouwen die zo'n last van mannen hadden als ze uitgingen. Heb ik ook nooit gehad. Volgens mijn dochter (die er ook geen last van heeft in India) komt het omdat ik het gewoon niet zie….en wat je niet ziet is er niet, toch?!

groetjes,

Ineke

• Rob

Ineke en Sundri,

Die foto van de “Babes met Raj” is erg leuk.

http://www.xs4all.nl/~devarosa/rattan/ineke.htm

Ze mogen er best wezen.

Wat uitstraling betreft: dat speelt zeker mee, maar dat gaat onbewust.

Heeft met gevoelens van (on)zekerheid te maken.

Rob

• Rob

Ineke,

Volgens de stats mijn mijn site hebben inmiddels alle prikkers je foto gezien.

Ik heb ook nog een foto van Sundri.

Zal ik die voor straf op het prikbord zetten?

Rob