vliegveld Delhi

• Reneey

Wat jkan je het beste doen als je midden in de nacht aankomt in Delhi,

• Reneey

…mijn bericht was nog niet af.

alles ligt plat volgens de boekjes.

Is er een ruimte op de airport waar je rustig het daglicht kan afwachten voordat je de stad ingaat?

Of is er een goedkoop hotel waar je inkunt?

Zijn er bijzonderheden waar je in het bijzonder op moet lertten als vrouw alleen?

groetsjes,

Reneey

• Sundri

Een goed hotel vind ik Amax Inn in Pahar Ganj. Via e-mail kun je reserveren en je kunt ze ook vragen om een taxi te sturen om je op te halen op het vliegveld. Voor mij regelen ze dat altijd prima. Nog nimmer klachten over gehad. hotelamax@vsnl.net . Rob kent nog veel meer adressen, zie zijn website www.xs4all.nl/~devarosa/index.shtml .

India is zeer goed te bereizen als vrouw alleen. Ik heb daar al eens eerder over geschreven hier op het prikbord. Worden mannen handtastelijk, dan moet je gewoon heel duidelijk zijn dat je dat ongewenst vindt. Desnoods stampij maken, maar dat is zelden nodig. Ik voel me ondanks de kennelijk chaos op veel plaatsen, altijd veilig in India. Het vervelendste dat me overkwam, is dat m'n schoenen (Teva's) zijn gestolen en nog wel bij m'n eigen huis ('s nachts). Dus wees zuinig op je schoenen. Indiërs zien feilloos wat westerse schoenen zijn. In de trein: slaap op je schoenen (gebruik ze als hoofdkussen). Bij tempels: alleen je schoenen achterlaten als er oppas is en anders ze sneaky in je tas stoppen. Thuis: de schoenen toch maar binnen leggen (zolen naar boven, omdat schoenen binnen eigenlijk onhygiënisch is).

's Avonds op het strand krijg je ook weleens een groepje mannen achter je aan. Ook dan: duidelijk zijn dat hun gedrag ongewenst is. (Mannen denken vaak dat ze met westerse vrouwen alles kunnen doen, geïntimideerd als ze zijn door westerse films.)

• Marielle

Hallo Reneey

Ik ben ook twee keer in mn eentje door delen van India gereisd, geen probleem. Nu ga ik voor de derde keer, weer heel veel zin. Duidelijk zijn inderdaad, sterke uitstraling helpen wel. En de logische dingetjes die je hier in Nederland ook zou vermijden, geldt daar ook. Niet ‘s nachts in je eentje over straat, bepaalde buurtjes vermijden, maar da’s logisch. Mijn eerste ervaring met het vliegveld van Delhi was een drama ('s nachts aan komen), verkeerde taxi gekozen, een gehassel door de stad heen, vreselijk. Beste optie is om een hotel te reserveren die een pickup-service regelen, dat heb ik sindsdien gedaan bij nachtelijke aankomsten, en dat werkt goed. Dan maar een nachtje duurder slapen, het is de aankomst-ellende wel waard. Waar ga je eigenlijk naartoe in India?

Groet

Marielle

• Sundri

De meeste hotels in Pahar Ganj zijn niet duur. Vorig jaar nog gelogeerd bij Amax Inn en dat kostte Rs 380 per nacht (non AC); ophaaltaxi Rs 400 en daarvoor staan ze soms uren te wachten als b.v. je vliegtuig vertraagd is. Is nu wellicht iets duurder door inflatie en verhoogde benzinekosten.

• KeesS

Tja, ik vraag me af wat je nu eigenlijk wilt? Beetje vage vraag.

• Ineke M

Vrijwel alle vliegtuigen komen 's nachts aan op Delhi. Het is er dan ook topdrukte! je kan inderdaad het beste een hotel reserveren en je laten ophalen bij het vliegveld. Ik ga regelmatig alleen naar India. Je kan er erg goed en veilig reizen in je eentje. Van mannen heb ik nog nooit last gehad, maar ligt voor een deel aan je uitstraling en hoe je je gedraagt. Kan altijd wat gebeuren, maar dat kan hier ook.

De laatste keer dat ik in Delhi was (januari), was het een grote puinhoop op het vliegveld. Daar had je vooral last van bij vertrek. Volgens de laatste berichten op het prikbord is die ellende nu voorbij. Tip: ga in het vliegtuig al naar de wc! De laatste keer dat ik dat op het vliegveld deed kwam ik van het toilet en stond er ineens een rij tot op de trap. Heb daarna ruim een uur moeten wachten tot ik bij de douane was.

Ineke

• Sundri

Uitstraling en hoe je je gedraagt??? Nooit last gehad??? Nou, dan ben je vast niet om aan te zien en heb je vast geen uitstraling at all… ik gedraag me heel normaal en zeker niet uitdagend, ben geen jonge blom meer en toch overkomt het me, dat Indiase mannen handtastelijk worden. Moet overigens zeggen dat me dat met Kashmiri nog nooit is overkomen en die vinden juist dat ik me altijd heel respectvol gedraag!

• Sundri

Dit klinkt nogal neerbuigend, maar zo is het niet bedoeld, hoor ;)

• Marielle

maar zo staat het er wel. Walgelijke opmerking…