Odomos

• Arlette

Goedemiddag, weet iemand of je in Nederland (ik kan het niet vinden hier bij de Indiaase winkeltjes in Portugal) Odomos kan krijgen? Zo ja, kan iemand het adres en e-mail adres van winkel of importeur mailen? Zo niet, is er iemand die voor mij 5 tubes ( 55 rps p/s) kan meenemen of kan opsturen vanuit India? Uiteraard worden onkosten en aanschafkosten vergoed en neem een talis met een kingfisher op mijn kosten. Bij voorbaat dank.

• Shirley de Munnik

Wat is Odomos eigenlijk?

• erik

Wat is een “talis met een kingfisher”?

Odomos is iets tegen de muggen.

• Arlette

Odomos is het beste anti-muggenspul wat ik ooit heb gebruikt, ze vliegen met een grote bocht om je heen….die muggen natuurlijk.

Een talis (weet niet hoe je het schrijft ) is een groot bord met rijst en verschillende kleine bakjes erop gevuld met masalas, pickles, raita (meestal yochurt met uien en tomaten, kan ook met fruit gemaakt worden) en indiaas brood.

• Arlette

Een kingfisher is, buiten een vogeltje en een vliegtuigmaatschappij, een Indiaas biermerk.

• erik

Ja, ik had de thali (zo schrijf je het) net verzonnen.

En op buitenlandse sites en zo heet ik kingfisher of kingfishererik, dat vogeltje is al heel veel jaar mijn favoriet :)

Maar al met al heb je nu nog geen antwoord op je vraag. Ik ken dat muggenspul niet.

• yvonne

Is inderdaad goed spul.

Te koop in grote en kleine tubetjes.

Voor zover ik me herinner, blauw van kleur met een afbeelding van (de hoofden van) een happy Indiaas gezinnetje erop.

Ik had zo'n klein tubetje in mijn toilettas en ook een mini-tubetje tandpasta; was ook blauw; ik heb dus (zelfs 2maal; tja een ezel stoot zich ….) in de Odomos gehapt. Gelukkig een fles mineraalwater bij de hand.

Yvonne

• Arlette

Beschrijving klopt, het zit in zo'n tandpasta tubetje, en de geur lijkt ook eerder op tandpasta dan op anti muggenspul! Heb me ondertussen wel afgevraagd wat er mis met de samenstelling is, dat zo'n wondermiddel niet op de officiele Europese markt verschijnt…..

• Nestor-F

Het “wondermiddel” is het zelfde als “ons” middel DEET. Vrijwel gelijke samenstelling, gebruik GOOGLE eens voor odomos en DEET en een wereld gaat voor je open. Odomos in India is natuurlijk goedkoper dan DEET hier.

Voor de rest geen verschil. Als ik naar India ga koop ik daar Odomos, Heb nog geen Odomos buiten India gesignaleerd.

• Shirley de Munnik

Ik vlieg 15 juni via India naar Nepal en kom 25 juli via India weer terug. Wil wel voor je kijken in Delhi. Ik verblijf op Pahar Ganj.