piemelnaakte scholier bij Taj Mahal(zie A D 8 apr)

• Khan

p.rospere schreef:

>

> Khan kon je hem?

Gelukkig niet, maar dat te pas en te onpas “Halleluja” of “Halleluja, praise the Lord” roepen wel. Ik ben er geen liefhebber van. Het is mij ook gebleken dat de woorden in Mattheüs 6:7 ‘Bid niet met veel omhaal van woorden zoals de heidenen. Zij denken immers dat ze verhoord zullen worden omdat ze zoveel woorden gebruiken’ niet veel indruk maakt in India. Hele kerken waar men luiddruchtig, al dan niet ondersteund met een krachtige geluidsinstallatie, eindeloos de Heer aanroept, tracht ik in elk geval te ontlopen.

• F(loris)

verschrikkelijk allemaal.

even voortbouwens op Halleluja, er is relatief gezien verschrikkelijk veel misbruik vanuit de kerk.

Persoonlijk verbaasd dat mij niet erg; het instituut kerk bouwt voort op de selectie nieuw testamentische werken die ooit geselecteerd werden met mede in achterhoofd hoe de vrouw ‘beter’ te onderdrukken. Zie de concillies - http://nl.wikipedia.org/wiki/Concilie - waarin mannen achter de schermen bepaalden wat waar was, zoals hoe de heilige drie-eenheid precies in elkaar zit. Spinzels die nu door miljoenen voor zoete koek worden geslikt.

Mede hierdoor kon de kerk zo machtig worden en macht corrupeert. Onderdrukking en misleiding is in mijn beleving onlosmakelijk met het instituut kerk, die hebben nog een lange weg te gaan voor Jezus zich niet meer in zijn graf (misschien dus toch in India) hoeft om te draaien: http://www.blikopdewereld.nl/rechters%20en%20deskundigen/Deel%202%20De%20Katholieke%20kerk%20en%20bedrijfsongevallen.htm

• F(loris)

>>>Het hele dorp stond in een keer weer achter willem, want als je bij sai baba prive mag komen moet je wel een goed mens zijn!!!!

stukje bron uit link, waarbij ik connectie zie tussen hoe der kerk er vaak onderuit kon komen door verwijzingen naar opperwezen e.d. en hoe dat halleluya-onmens via Sai Baba (in mijn beleving ook een oplichter en bewezen ook; zie diverse sites hierover die allerlei stukjes misleiding blootleggen!) weer steun van lokals kon krijgen. Religie maakt soms meer kapot dan je lief is… …naast dat het mensen soms veel moois brengt. In mijn beleving is er een grens aan iets goed noemen en over lijken gaan; op een gegeven moment is iets niet goed meer, maar eerder kwaad te noemen.

De NRC omschreef de houding van de leiders van de kerk in een bijdrage van 22 maart 2002 als volgt:

Voor Boston en de VS zijn andere plaatsen en andere landen in te vullen. Het gebeurt overal en de schande ervan zit behalve in de daad ook in de manier waarop de rooms-katholieke kerk met dit vraagstuk omgaat. Kort gezegd gebeurt dat volgens het aloude en ooit beproefde recept van zwijgen, ontkennen en draaien. En als dat niet helpt, worden ongemakkelijke verklaringen opgesteld met verwijzingen naar het opperwezen. Ooit kwam de kerk er misschien mee weg, maar het geduld van het hedendaagse publiek begint op te raken. Het schandaal in de VS blijkt van een ongekende omvang. Het ene na het andere slachtoffer meldt zich; de beerput gaat steeds verder open. Het is niet zozeer de mate van verlegenheid van de kerkelijke autoriteiten die opvalt, als wel de heftigheid van het gevoerde debat en het snel afnemende begrip voor de vaak dubbelhartige excuses en onvolledige uitleg. Bij schandalen van deze aard en omvang zou het de gezagsdragers sieren als ze openhartig zijn, berouw tonen en een duidelijk plan van aanpak hebben om toekomstige gevallen te voorkomen.

• F(loris)

en die piemel bij de Taj van een puber; tsja, hartstikke respectloos en onbeschoft natuurlijk en dat joch verdient een flink lesje, maar in essentie zie ik dit toch als een zeer mogelijk te vergeven puber actie waar niemand een trauma aan zal overhouden of voor de rest van zijn leven geschaad is zoals bij sexueel misbruik; heel wat anders!

• Paul Broekman

Nou we zijn wel preuts geworden hier.

Nooit in Kajurahoo geweest? Het zijn tempels, dus geloof en naakt (sex) gaan in India heel goed samen hoor.

Ze zijn wel wat gewend daar.

• Khan

Tja, als jij het prima vind dat een gozer zich vreemd gaat gedragen op het graf van je eigen vrouw… Wie ben ik om zo'n “libertijn” dan tot de orde te roepen ;-) Vrees echter dat als je je aan steen gaat vergrijpen dat je weinig kaas hebt gegeten van de ware liefdeskunst.

• marianne001

En terecht dat de Thai/Indier zo denkt. Sommige westerlingen denken dat ze zich in Azie kunnen gedragen alsof ze in Zandvoort of Lloret de Mar zijn. En jah… er is nou eenmaal volk dat bij D-reizen een last minut boekt. Vliegen vervolgens naar b.v. Thailand (weten echt niet waar het op aarde ligt) en doen gewoon waar ze zin in hebben zonder rekening te houden met de normen en waarden van een land.

Want ze weten het gewoon niet. Het gaat erom dat alles zo lekker goedkoop is, en dat we zo bruin mogelijk terugkomen in Nederland, zo bruin dat er geen bruin meer bij kan. En natuurlijk zoveel mogelijk van het lichaam want waarom zou je de borsten moeten bedekken. Wat kan ons het schelen over drie weken zitten we weer in onze doorzonwoning naar Goeie tijden en dat soort shit te kijken. Op het strand de verkoper van wat dan ook zoveel mogelijk uitknijpen om b.v. voor een 1 euro een sarong te kopen. Wat lachen zeg.. Nog maar niet te spreken over (ouwe) kerels die naar Azie gaan om strakke lichaampjes te gebruiken. Beschaafd westerse wereld… nee hoor. Lekker plat. Echter gelukkig niet iedereen!! Zoals jullie allemaal weten

• Rob

Ravi,

In India is het vrij gebruikelijk dat heilige mannen piemelnaakt over straat lopen.

Misschien was het een onderdeel van de studiereis om uit te proberen hoe dat voelt, nudisme in een andere cultuur.

En was de plek van de Taj Mahal een verkeerde keus.

Maar daardoor een leerervaring.

Of wilde iemand gewoon aandacht trekken?

Daar is toch ook niets mis mee?

Gelijk roepen dat dit schandalig en respectloos is vind ik zelf een beetje kortzichtig.

Veel mensen in India zijn vrij bekrompen en huigelachtig als het om bloot en sex gaat. Daar hoef je toch niet in mee te gaan?

Rob

• erik

hij wilde gewoon een stoer filmpje maken voor internet (ik heb een stukje er van bekeken). Kwajongensstreek, zoals de meesten van ons wel eens iets gedaan zullen hebben.

• Tom

Moet je eens in nederland kijken, later op een kroegavond. Dan staan er niet alleen heel veel mannen piemelnaakt tegen een kathedraal of kerk (soms zijn het ook monumenten zoals de Taj is, soms gewoon een kerk), ze zeiken er ook nog eens tegen. Dat doe je dus niet.

Daarvan afgezien, ik heb nog nooit zoveel naakte (indiase) mannen gewoon op straat gezien als in India. Exhibitionisten die zich vermommen als Sadhu? Zou zo iemand zich zo vertonen in Nederland, dan was hij zo opgepakt. Daar leek het echter de normaalste zaak van de wereld, niemand die er aanstoot aan leek te nemen. Dus ja, wie is er nu preuts?

Wat precies het probleem van dat puber piemeltje is dat 3 sekonden in een verstopt hoekje van de Taj opduikt, ontgaat me dan ook.

Dat ze het op filmpje gezet hebben, en vervolgens op internet, was wel stom, want dan ziet de schoolleiding het ook en zal wellicht een corrigerende tik uitdelen.

In ieder geval wel hapklare brokken voor de nederlandse media. Eindelijk eens nieuws waar we lekker over kunnen ouwehoeren, bijv in de kroeg (om daarna op weg naar huis, effe hoognodig…..)