Beste S.B.,
Als ik naar India ga, reis ik over het algemeen best veel rond in korte tijd. Ik bezoek ook nog musea e.d., dus ben wat entreegelden kwijt. Ik kom meestal met gemiddeld 100 euro per week rond voor eten, drinken, slapen, reizen, entrees. Ik denk wel dat ik in het zuiden van India minder uitgeef dan in het noorden.
Bij sevareizen kun je voordelige tickets Delhi boeken met Swiss (even contact opnemen, website www.sevareizen.nl) en dan kun je de terugvlucht nog 1 keer gratis wijzigen!
In het winkelcentrum Connaugt place in Delhi is een keur aan reisgidsen. Daar koop je bijvoorbeeld de nieuwste lonely planet voor 800 roepies. Dat is minder dan de helft van wat deze in Nederland kost.
Treinen in India zijn nog goedkoper dan bussen………… maar vaak wel erg vol. Je kunt van tevoren kaartjes reserveren, soms kun je (in grote steden maar lang niet overal) gebruik maken van ‘foreigner quota’. Gebruik hiervoor de zoekfunctie op deze website.
Je kunt het zoals gezegd net zo goedkoop of duur maken als je wilt. Je kunt op straat eten, in goedkope restaurants (een thali is overigens prima en voedzaam), maar je kunt ook in luxe hotels slapen en eten (eten is vaak in luxe hotels niet eens duur).