Kort verslag Goa

• MoMo

Het spijt mij om het te zeggen…

Na het vliegtuig te hebben genomen en iets van Calcutta gezien te hebben kan ik niet anders concluderen dan dat er in India sprake is van “collectieve goorheid”

Mijn god, het leek wel als of ik in een veewagen zat op die indigo vlucht!

..die arme aardige stuwardessen… Ik hoop toch echt dat Nepal anders is..

Dat getoeter, dat spugen, dat snorkelen, etc.. sorry India voor mij geen tweede keer!

De prepaid taxi heb ik maar op goed geluk naar sudderstreet genomen..

Persoonlijk vind ik het wel magie dat ik met behulp van een riksja drager nog iets redelijks en “veilig” vond zo laat..

Ik ben nu Calcutta aan het verkennen, maar wat een armoedige bedoeling hier zeg.. echt triest!

Goed nu eerst eens ff googelen waar ik ergens in Calcutta ben..hihi

Zeg bedankt allemaal voor de waardevolle reacties, en groetjes uit een niet al te warm Calcutta…

MoMo!

• Kirsten

Ok, dan heb je 2 steden/streken te pakken waar je het 3 x niks vindt, maar India is groooot en je gaat ook echt naar die toeristische plekken en daar moet je van houden.

Als dat het enige was wat ik van India zou zien dan zou ik het ook 3 x niks vinden, denk ik.

• erik

Nepal is anders, dat zal je wel merken. Wat ga je daarna eigenlijk doen, omdat je een enkeltje hebt gekocht?

Enne, van dat gesnorkel heb ik in India nooit veel last gehad :)

“Dat getoeter, dat spugen, dat snorkelen, etc.. sorry India voor mij geen tweede keer!”

• Bob

In Nepal spugen ze ook, vrouwen en mannen. Eerst de keel schrapen (zeker niet subtiel) en dan naar buiten ermee! Kathmandu is ook niet schoon. De rivier lijkt wel een vuilnisbelt. Ze toeteren als een gek. Toeteren heeft daar niet dezelfde betekenis als bij ons. Bij ons is het asociaal en een teken van “Ga weg, opzij!”. Daar is het meer “Pas op, ik kom langs en wil je niet raken”.

Ik vraag me echt af waar je in de regio doet…

• Shirley de Munnik

Oh jee als de Nepalese Roteb dan maar niet weer staakt…..

• F(loris)

Momo, in Nepal komt het vast goed als je blij wordt van lekkere hapjes die je naam dragen: http://en.wikipedia.org/wiki/Momo_%28food%29

Enjoy!

(en nou niet alleen naar een resort en een vieze stad gaan in Nepal en dan een mening over heel het land vormen, ok:-p)

• F(loris)

- altijd erg persoonlijk wat er bij mensen nodig is om hun de mogelijkheid te doen verliezen de wel aanwezige schoonheid nog te zien & India is wat dit betreft geen makkelijk land. Gerochel enzo went wel en in een stad als Calcutta leren veel mensen snel genoeg dat een goede rochel een vieze hap oplevert die je beter kan uitspuwen dan via je longen je lichaam in te laten trekken:-p eet smakelijk; het went vast wel! -

• Rob

Flor,

Deze reactie begrijp ik even niet.

Rob

• Rob

Erik,

Nepal is veel armer dan India.

Waarom denk je dat ze allemaal naar India willen?

En de mannen deels daar werken?

In ieder hotel in Paharganj zijn aleen maar Nepalezen.

Wat toeristen leuker vinden in Nepal dan in India is dat al die Nepalezen mannen in India zitten en toeristen in Nepal zonder lastig gevallen door de achtergebleven vrouwen te worden daar rond kunnen wandelen.

Die hebben wel wat beters te doen: hun kinderen en ouderen verzorgen.

Rob

• Rob

Erik, ohja,

Zelfde geldt voor Kashmiri's.

Rob