Kort verslag Goa

• MoMo

Aldus met www.condor.com/de ben ik met een enkeltje rechtstreeks naar goa gevlogen. Dit voor mijn eerste keer india. Ze vliegen nog tot circa eind maart dus doe er je voordeel mee als je weg wilt. Echt een charter dienst alla LTU beide nu van Lufthansa. Erg goedkoop aleen de klote ice naar frankfurt die het weer duurder maakt. In totaal zo een 450euries. De vlucht viel reuze mee in tegenstelling tot mijn eerdere reizen naar thailand, tis maar twee uur korter maar toch.

Bij aankomst ging het al lekker een duane beamte die mij probeert te verleiden een fles drank voor hem te kopen bij de duty free shop. Een wat beangstige kennismaking. Vervolgens met de prepaid taxi naar calangute 650Rs. Na eerst een wat duurder hotel vond ik de volgende dag een guesthouse 1min van het strand.

Te weten JJJ Beach resort. tel; (0832) 2276433 voor 600Rs dit was niet onaardig.

Persoonlijk vind ik het wat primitief in vergelijking met thailand. Geen winkelcentrums etc. alleen kleine tentjes waar ze je kunnen afzetten. Maar het was er wel aardig, aan weerszijden twee heuvels met fantastisch uitzicht, je moet dan wel van wandelen en klouteren houden. Je komt dan ook langs wat andere stranden die aan calangute vastzitten(feitelijk hetzelfde strand). Het eten in Goa is “te eten” in vergelijking met het eten in thailand dat doorgaans niet te eten is. (ff sorry dit is puur persoonlijk).

Maar ik had beter verwacht, misschien iets in de richting van surrinaamse massala waar je de kerrie echt proeft. maar goed. Zo heb ik dus wat naar Colva gereisd.

In Vasco hebben ze een gaaf strand met een heus eiland ervoor dat nu echter gebruikt wordt al openbaar toilet, Erg jammer..

Ik ben nu in Colva dat eingelijk niet verschild van Calangunte, tis iets rustiger maar zohaast op loopafstand heb je een redelijk grote stad tot de beschikking (Margo).

Mijn budget guesthouse hier is Hotel Blonel voor 400Rs, ik heb er helaas geen tel van, maat het is op de hoofdtoeweg op 1min lopen van het strand. het achter uitzicht s'ochtends vroeg is er wel het vermelden waard.

Alhoewel Goa/India wel aardig is, is het niet mijn land. Ik was nog van plan naar Kerala te treinen, maar ik denk dat ik het wel gezien heb. Ik heb nu een enkeltje naar Calcutta geboekt om het daar nog ff te bekijken en vervolgens overland naar Nepal te reizen. Reisburo te weten; schuin tegenover mijn hotel, Space comm, spacecomm06@yahoo.com tel (0832) 2781053, echt een aanrader, zo klaar en goedkoop 5000Rs. en niets geen euro's of bankexange recept nodig.

Ik heb twee vragen:

* Weet iemand een guesthouse in Calcutta? Ik kom maandag laat aan of is er een mogelijkheid om bij de luchthaven te verblijven?

*Weet iemand hoe lang het duurt overland naar Nepal en via hoe ik reis, volgens mij wordt dit via raxoul met de trein 24uur+ 12 uur naar kathmandu. dit klein stukje wordt dus al een hele klus, misschien is het dan beter om te vliegen alhoewel ik het daar ook niet zo op heb.

Tot zover mijn verslag!!! Als ik een cijver moet geven dan krijgt India een 6 en Thailand een 8+. Ik vind de Indiers iets minder vriendelijk. Maar nogmaals dit is puur persoonlijk!

MVG,

MoMo

• roy

Kom net een jaar geleden vandaar:

GUESTHOUSE in Calcutta:

YMCA

tel: 22492191

is vlak bij Park Street

netjes en goedkoop

plus fijne medewerkers daar.

dag

roy

• Rob

Momo,

Als je toch naar Kolkata gaat.

Don't miss the banyan tree.

Rob

• prospere

Ik wil ff een refereren naar een vorige post“rare vragen bestaan niet” nee heb je gelijk in, maar rare topics bestaan dus wel!!

De mensen in india zijn minder vriendelijk dan in thailand?? Loop maar met die roze zonnebril op door thailand, jij spreekt duidelijk geen thais anders zou je wel anders oordelen!!!

Het eten in thailand dat doorgaans niet te eten is???????????? Ben jij helemaal gek geworden de thaise keuken is een van de beste in de wereld!!!

weet je wat jou probleem is momo? Jij bent een toerist die op vakantie is , jij moet als reiziger naar india gaan en reizen, zoals iemand die op reis is.

Groet

ps ik ben 2 jaar in india blijven hangen en nu alweer 4 jaar in thailand , niet om op te scheppen maar denk dat ik kan een objectief beeld geven.

• erik

Het kan toch zomaar gebeuren dat iemand het Thaise eten niet lekker vindt, smaken kunnen verschillen.

Via Raxaul naar Kathmandu is een langdurige busreis (treinen hebben ze niet in Nepal) maar wel een mooie rit door de terai met in de verte de Himalaya.

• surya

Hoi Momo,

In Kolkata verblijf ik vaak op second kidstreet, oooooo ik kan me toch de naam van het hotel niet herinneren :-( Het is echt een fantastisch hotel, want het is een oud gebouw uit de koloniale tijd met grote kamers. Vraag naar de kamer aan de voorkant met het balkon. Het is allemaal wat ouder, maar ik vind dat juist wel mooi. Je zit dan net niet in die vervelende sudderstreet, dat is ook een mening hoor. Maar Kolkata is een bijzondere stad,ik hoop dat je dat ook kunt zien. Als ik jou was zou ik dat sudderstreet gebeuren een beetje ontlopen, het lijkt allemaal goed eten daar, maar ik geef de voorkeur aan indiaas eten waar de indiers ook eten. Bij new market alsje richting chowringhee lane loopt voor de bioscoop heb je een aantal lekkere restaurants, ook betaalbaar, veel zuid indiaas eten zoals idly , vada en dosa's.

Inderdaad is de banyan tree heel indrukwekkend, in botanical garden, zuiden van howrah, niet over howrah bridge maar de zuidelijkere brug. Je kunt een taxi nemen of de bus. Vraag bij de taxi altijd om de meter, de meeste doen die zelf wel aan maar niet alle. En daarna kun je op zo kaart kijken voor de prijs, het is ongeveer 2 x meer als wat de meter aangeeft.

Verder kun je naar Belur math gaan dit is het centrum van Swami Vivekananda en Sri Ramakrishna, of naar de tempel ertegenover. Ik kan nu even niet op de naam komen, maar die is wel indrukwekkend.

Ook zou ik naar Kumar tolli gaan, dat is de plaats waar ze de beelden maken van de Goden voor de puja's, veel werkplaatsen en zeer indrukwekkend als je hiervan houdt, dit is wat noordelijker dan sudder street. Je zou de metro kunnen nemen. De metro is heel handig en rijdt in een lijn door Kolkata. Ook Kali ghat met de bekende tempel kun je met de metro stoppen, station Kali ghat. De metro is het goedkoopst en toch wel het snelst.

Er zijn veel galeries in Kolkata, in de krant staat wat er in het theater en galeries gebeurd, en andere culturele evenementen.

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel, veel plezier en een mooie tijd daar.

• Kirsten

Wel een hard oordeel MoMo, als ik mn man mag geloven is Goa niet echt representatief voor heel India.

• F(loris)

ik denk aan een indier die twee weken in een centerparks hutje zit in zo'n toeristenpark en dan Nederland beoordeeld op basis van de centrum faciliteiten en dan omdat het eten niet vodoet aan zijn smaak stelt dat het eten in heel nederland onder de maat is en dat hij de rest van Nederland ook niet hoeft te zien. Hihihi, zo maakt iedereen zijn eigen werkelijkheid die soms wel erg ver af staat van een onbevooroordeelde beleving:-p

• Bob

Het klinkt alsof je beter naar een all-in resort in Turkije kunt gaan. Ga je naar India om lekker aan het strand te liggen? En als het dan niet bevalt dan hoef je Kerala ook niet meer te zien? Alsof het beach resort India is??

Wat ga je dan in hemelsnaam in Nepal doen? Zon, zee, strand vakantie in Nepal wordt lastig. En met de trein naar Kathmandu? Er ligt geen rails in Nepal…

• erik

MoMo is in Thailand geweest en dat is kennelijk bevallen. Nu gaat ze naar india en dat bevalt haar minder. Dat kan toch? Ze is niet de enige die India niet het leukste land van de wereld vindt, echt niet. Er zijn mensen die na 1 dag Delhi alweer vertrokken, het is gewoon niet ieders land. En om dan meteen te zeggen dat je naar een bungalowpark moet……….merkwaardig hoor.