Aldus met www.condor.com/de ben ik met een enkeltje rechtstreeks naar goa gevlogen. Dit voor mijn eerste keer india. Ze vliegen nog tot circa eind maart dus doe er je voordeel mee als je weg wilt. Echt een charter dienst alla LTU beide nu van Lufthansa. Erg goedkoop aleen de klote ice naar frankfurt die het weer duurder maakt. In totaal zo een 450euries. De vlucht viel reuze mee in tegenstelling tot mijn eerdere reizen naar thailand, tis maar twee uur korter maar toch.
Bij aankomst ging het al lekker een duane beamte die mij probeert te verleiden een fles drank voor hem te kopen bij de duty free shop. Een wat beangstige kennismaking. Vervolgens met de prepaid taxi naar calangute 650Rs. Na eerst een wat duurder hotel vond ik de volgende dag een guesthouse 1min van het strand.
Te weten JJJ Beach resort. tel; (0832) 2276433 voor 600Rs dit was niet onaardig.
Persoonlijk vind ik het wat primitief in vergelijking met thailand. Geen winkelcentrums etc. alleen kleine tentjes waar ze je kunnen afzetten. Maar het was er wel aardig, aan weerszijden twee heuvels met fantastisch uitzicht, je moet dan wel van wandelen en klouteren houden. Je komt dan ook langs wat andere stranden die aan calangute vastzitten(feitelijk hetzelfde strand). Het eten in Goa is “te eten” in vergelijking met het eten in thailand dat doorgaans niet te eten is. (ff sorry dit is puur persoonlijk).
Maar ik had beter verwacht, misschien iets in de richting van surrinaamse massala waar je de kerrie echt proeft. maar goed. Zo heb ik dus wat naar Colva gereisd.
In Vasco hebben ze een gaaf strand met een heus eiland ervoor dat nu echter gebruikt wordt al openbaar toilet, Erg jammer..
Ik ben nu in Colva dat eingelijk niet verschild van Calangunte, tis iets rustiger maar zohaast op loopafstand heb je een redelijk grote stad tot de beschikking (Margo).
Mijn budget guesthouse hier is Hotel Blonel voor 400Rs, ik heb er helaas geen tel van, maat het is op de hoofdtoeweg op 1min lopen van het strand. het achter uitzicht s'ochtends vroeg is er wel het vermelden waard.
Alhoewel Goa/India wel aardig is, is het niet mijn land. Ik was nog van plan naar Kerala te treinen, maar ik denk dat ik het wel gezien heb. Ik heb nu een enkeltje naar Calcutta geboekt om het daar nog ff te bekijken en vervolgens overland naar Nepal te reizen. Reisburo te weten; schuin tegenover mijn hotel, Space comm, spacecomm06@yahoo.com tel (0832) 2781053, echt een aanrader, zo klaar en goedkoop 5000Rs. en niets geen euro's of bankexange recept nodig.
Ik heb twee vragen:
* Weet iemand een guesthouse in Calcutta? Ik kom maandag laat aan of is er een mogelijkheid om bij de luchthaven te verblijven?
*Weet iemand hoe lang het duurt overland naar Nepal en via hoe ik reis, volgens mij wordt dit via raxoul met de trein 24uur+ 12 uur naar kathmandu. dit klein stukje wordt dus al een hele klus, misschien is het dan beter om te vliegen alhoewel ik het daar ook niet zo op heb.
Tot zover mijn verslag!!! Als ik een cijver moet geven dan krijgt India een 6 en Thailand een 8+. Ik vind de Indiers iets minder vriendelijk. Maar nogmaals dit is puur persoonlijk!
MVG,
MoMo