wasmachine

• Khan

Sundri schreef:

>

> Niet levensbedreigend, nee, dat zeker niet. Maar tis toch

> verdomd vervelend als je was wordt geruïneerd, doordat het te

> lang in het hete sop staat.

Heb ik nog nooit meegemaakt ;-)

P.s. heb je al een generator voor hier in Nederland. Stroomstoringen worden hier ook steeds normaler (dankzij de privatisering en defensie activiteiten)

• Rob

Sundri,

Ieder jaar als ik terug kom uit India doe ik alles in de kookwas (95 graden).

Toch kruipen er nog steeds allerlei vreemde beestjes rond in mijn huis.

Voor de uitleg:

Ieder jaar koop ik opnieuw mijn zomerkleding in India, shirts en onderbroeken.

Door die kookwas bij terugkomst krimpt alles, is niet meer bruikbaar.

Ook daar heb ik iets op gevonden.

Ik doneer sindskort alles aan de kinderkledinginbrengwinkel in Groningen.

Daar kunnen alleenstaande moeders terecht voor goedkope kinderkleding.

En dat alles in het kader van bestrijding van armoede in Nederland.

Mooi toch?

Rob

• erik

Je neemt je kleren mee terug uit India, laat ze hier krimpen in je wasmachine zodat je ze daarna weg moet geven. Kan je ze toch beter in Delhi alvast weggeven, uitgezonderd wat je in het vliegtuig aan trekt? :)

• Kirsten

Vanuit India: die wasmachine is niet veel bijzonders. Het is niet echt een wasmachine. Het draait in koud water je wasgoed in het rond, meer doet het eigenlijk niet. Het centrifugeert dus ook niet. Van de buitenkant ziet het er leuk uit maar als j ehet mij vraagt is dit zonde van het geld en kun je beter het dubbele betalen voor iets dat op een wasmachine lijkt zoals wij dat kennen.

• Sundri

Toch beter een dobi wallah dus… Dan geef je bovendien iemand werk.

• Kirsten

Dat is ook niet altijd even praktisch. Bovendien zijn er ook nog andere dingen die ze kunnen doen.