wasmachine

• R

Beste mensen,

De moeder van mijn schoondochter heeft last van haar beide armen en het wassen van kledingstukken wordt steeds moeilijker. De zonen werken buitenhuis en ze zijn nog niet getrouwd waardoor zij aan niemand anders kan vragen om de was voor haar te doen.

Mijn schoondochter wil een eenvoudig wasmachine voor haar moeder kopen dus zonder centrifuge en dergelijk.

Heeft iemand een idee/ervaring wat zo'n wasmachine kan kosten en welke (merk wat betreft degelijkheid) de beste is.

groetjes

R

• p.rospere

“Dobey wallah” het beste merk wasmaschine werkt altijd!!

• Rizu

Er zijn allerlei merken en prijsklasses op de markt. Het begint zo rond de 200,- euro, dan heb je een eenvoudige waar je nog wel het een en ander handmatig moet doen. Als je je schoonmoeder wilt ontlasten, koop dan een iets duurdere van bv samsung of wirlpool van 350,-/ 400,-. Prijs lijkt in verhouding veel tov Nederland, maar dat komt omdat6 het daar nog een luxe artikel is. Ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je schoonmoeder woont, in grote steden zal er meer concurentie zijn en misschien wat goedkopere versies. In Kleinere plaatsen is misschien wat minder aanbod.

• Shirley de Munnik

Ik heb vorig jaar een wasmachine gekocht op Main Road voor € 400,- maar dat was dan wel een 10 kilo inhoud wasmachine voor een kindertehuis.

• Shirley de Munnik

PS: Main Road is in Kathmandu, Nepal

• Khan

http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20071013220442AAA2ypl noemt een bedrag van Rs 25.000

• Kirsten

Mijn schoonouders hebben sinds kort een (nieuwe) wasmachine, omgerekend 100 E.

• R

Beste kirsten,

Kan jij mij hierover wat meer informatie geven.

Wat voor merk, met of zonder centerfige, weet je ook hoevvel kg was erin kan, in welk plaats is dat gekocht etc.

Wij gaan vanuit dat € 100 omgerekend ongeveer 5000 roepies is.

Dit is te doen. In een van de berichten las ik 25.000 roepies dat is ongeveer € 500. Dat is een beetje te duur.

Vr.gr.

R

• Kirsten

De machine is gekocht in Hyderabad, ik moet mn man vragen watvoor merk het is (wat ik wel weet is dat het in India een ‘bekend’ merk is). Ik heb gisteren wel gevraagd of er een droger bij zat, maar toen werd ik uitgelachen. Maar ik zal nog even vragen hoeveel kg was erin kan en of de machine ook centrifugeert, misschien weet hij dat toevallig.

• Khan

Ik heb nog een mooie link gevonden

http://www.compareindia.com/products/washing-machines/

De goedkoopste zijn, als ik het zo snel zie, zo rond de Rs 4000 - 6000.

Dat zijn van die bovenladertjes, met een vin (ik ken die dingen nog van mijn kinderjaren. en inderdaad bij mijn schoonfamilie staat er ook zo'n dingetje).