KLM

• S3

Hoi Kirsten,

Ik vind dat hier ook zeer stellig wordt gepraat over de kinderen niet meenemen. Dus ik snap jou “bescherming” wel. Er zijn nu eenmaal omstandigheden dat je (kleine) kinderen mee moet nemen. Je praat over een reiswieg kopen, bedoel je daarmee ook dat je die bij je voeten neer gaat zetten? Je kunt natuurlijk ook overwegen om een stoel voor jullie kindje te nemen. Daar kan hij/zij altijd goed liggen om te slapen.

Succes met de voorbereidingen.

• Kirsten

R, ik dacht ook dat KLM fors duurder was dan andere maatschappijen, en ik heb me suf gezocht naar alternatieven maar alles wat ik vond was nagenoeg net zo duur. Via Al Italia was het vorig jaar inderdaad een stuk goedkoper, maar dat was nu ook niet zo. Komt misschien ook omdat wij nu dus op korte termijn geboekt hebben (van de week pas). Maar ik wilde ook niet meer van Amsterdam naar Milaan en van Milaan naar Mombai om dan van Mombai weer naar Hyderabad te moeten vliegen.

Rizu, ik weet dus niet of KLM die 65/70 cm aanhoudt omdat ie anders niet meer inde reiswieg past of om een andere reden. Tot 1 jaar klinkt in elk geval alsof de reiswieg bij Jet Airways een stukje groter is.

S3, ik zit inderdaad te denken aan een reiswieg die ik aan mn voeten zet. Ik denk dat het beter is voor mn zoontje om wat meer te liggen dan te zitten. Als we een stoel nemen kost dat erg veel extra, en als hij daarop moet liggen dan moeten we hem vasthouden omdat ie er anders af kan rollen. Hij heeft het rollen net ontdekt ;-)

Khan, ja, haha, dat had ik ook al van mn man gehoord, dat het vliegveld niet meer hetzelfde rustige vliegveld is. Maar ik hoop dat mn man, zelf Indier en dus de taal machtig, opdringerige types op afstand kan houden. Bijna precies een jaar geleden waren we daar nog, dus op zich denk je dan dat het allemaal nog wel hetzelfde is, maar ik meen begrepen te hebben dat er grote plannen zijn met het vliegveld van Hyderabad.

• joni

Hoi Kirsten als je kind niet zwaarder dan 9kg weegt kan hij vast wel in het wiegje en ik denk niet dat de KLM je kind gaat opmeten .Hou er wel rekening mee dat er maar een paar van deze wiegjes aan boord zijn . Als je de pech hebt dat er meer ouders met kleine kids in het vliegtuig zitten kan het zijn dat ze allemaal bezet zijn.Ik zou dus vooraf bij de KLM informeren of je zo'n wiegje kunt reserveren .Een eigen reiswieg meenemen is ook niet echt een optie want die kun je niet vastzetten in het vliegtuig en ik denk niet dat ze bij de KLM accepteren dat je daar je kind in doet maar daar zou ik ook even naar informeren .Soms als je mazzel hebt en je vlucht is niet volgeboekt is het wel mogelijk om voor niks een stoel voor je kind te krijgen maarja wat ik zeg dan moet je wel mazzel hebben .Bij sommige maatschapijen is het toegestaan als je een stoel bij een van de tussenwanden hebt om je kind voor je voeten neer te leggen waar ze prima kunnen slapen . Dit is lang niet zo bij alle maatschapijen wij vlogen vorig jaar met onze twee zoontjes met Jet airways en daar is het niet toegestaan gelukkig was de stewardes erg behulpzaam en regelde een plaatsje in de bussines class voor mij en mijn jongste zoontje dat was een erg prettige vlucht zoals je misschien wel begrijpt .Ik hoop dat je wat aan deze info hebt veel plezier in India VrGr Joni

• Kirsten

Dank je Joni, ik heb inderdaad een reiswieg gereserveerd maar dan nog, we gaan zo vroeg mogelijk inchecken. En misschien is er wel een plaatsje vrij, geen idee hoe vol die vluchten zitten. Inmiddels heb ik wel begrepen dat zelf een reiswieg meenemen niet zo eenvoudig is als ik dacht. Dan maar hopen op de gereserveerde reiswieg of anders een lege stoel. Mijn zoontje weegt echt nog geen 9 kg, amper 8 dus ik hoop dat hij erin mag als we er echt één mogen gebruiken.

• Tony

Wij zijn 1,5 jaar geleden met de KLM naar Hyderabad gevlogen. Perfect op tijd en een rustige vlucht. De cabine was misschien voor 3/4 vol en dit was normaal volgens de stewardessen. De vlucht is het minst volle vliegtuig naar India. Calcutta is altijd overboekt. De service was ook goed. Het was een van mijn betere ervaringen met KLM en zeker aan te raden. Ik heb al vaker slechtere ervaringen gehad met de KLM.

Tony

• Kirsten

Tony, dat geeft me goede hoop, dat als de reiswieg toch naar een ander gaat dat er waarschijnlijk wel een stoel over is. Zul je net zien dat de vlucht deze keer wel volgeboekt is ;-) Ik had al zo'n vermoeden dat deze vlucht niet altijd helemaal vol was.

• dagmar

Hoi Kirsten,

wij zijn de eerste keer met ons zoontje gevlogen (ook met KLM) naar India (familiebezoek) toen hij 9 maanden oud was en hij was net nog zo'n 9 kilo. Ze wilden precies weten hoe zwaar hij was en dus zei ik: iets minder dan 9 kilo. Die wiegjes zijn heel stevig en kunnen dit goed aan, heeft ook verzekeringstechnische redenen dat ze soms moeilijk doen. Wat wel lastig is: als de veiligheidsriem aan moet vanwege storingen in het weer, ben je verplicht om de baby eruit te halen, net als bij landen en starten en hij moet met een speciale riem aan jou riem worden vastgemaakt. Maar goed je hebt wel beenruimte omdat je op die speciale stoelen met de wiegjes zit, dat is heerlijk.

Toen we vorig jaar gingen en ons zoontje al 22 maanden was, moest hij dus wel op schoot….geen doen vind ik bij KLM, want er is dus echt geen ruimte…

We gaan dit jaar voor het eerst weer met tussenstop (nu swissair) en zijn benieuwd hoe dat verloopt. Ik vind de service en dus ook beenruimte bij KLM een groot minpunt, zeker als je kijkt naar de prijs van een vliegticket.

Succes en veel plezier!!

• Kirsten

Dagmar, ik zit toch wel naast mijn man? Want even voor Hyderabad hadden we vorig jaar enorme turbulentie (dat gebied staat erom bekend hoorde ik later) en als dat nu weer zo is dan zie ik het niet zitten om met mn zoon op schoot te zitten. Mijn man kan die turbulentie veel beter aan dan ik en zal dan ons zoontje op schoot nemen, zit die extra riem ook aan zijn stoel?

• Albert

Ik weet niet beter dan dat je honds wordt behandeld bij North West.

Maar soms is er geen keus. Continental is op alle fronten beter is onze ervaring