KLM

• Kirsten

Goedemorgen,

In januari 2007 zijn wij met Al Italia naar India - Mombai gevlogen. Ondanks de overstap was het een prima vlucht, ook op tijd en we hebben er een positief gevoel aan over gehouden. Nu gaan we in januari met KLM naar India -Hyderabad. Is er iemand die daar ervaring mee heeft en zo ja, hoe is het bevallen?

Ook hebben wij een reiswieg gereserveerd. Daar mag je kindje in tot het 70 cm is. Weet iemand of ze er echt een meetlint naast gaan leggen?

Ik heb al veel gelezen op dit prikbord en weet dat er veel kritiek is op mensen die met kleine kinderen naar India gaan. For what it's worth: wij gaan niet door het land reizen, wij gaan op familiebezoek vanwege ziekte. Onze baby zal dus bij mijn schoonouders in huis (en op het balkon) blijven.

Alvast bedankt voor het reageren.

• p.rospere

kirsten, voor de mensen die kritiek hebben op kinderen meenemen naar india , dat is dus hun probleem. Wij hebben jammer genoeg geen kinderen maar ik verzeker je als ik kinderen had gehad hadden die ook van zeer jonge leeftijd meegegaan naar india, het komt hun alleen maar tengoede. Met vrienden van mij (engels ) hebben we eens een grote toer per enfield gemaakt, door zuid india en hun 4 jarige ging mee kussen voor op de tank, paar riemen aan elkaar gemaakt, en de peuter vast gebonden aan peter, het kind heeft de tijd van zijn leven gehad. En wat ongelukken betreft tja ik geloof ikn karma zullen we maar zeggen!!

• erik

Ik heb, behalve een keer een vertraging maar dat kan altijd gebeuren, alleen goede ervaringen met KLM.

Volgens de KLM site is een reiswiegje voor babies tot 65 cm, maar of ze dat gaan meten?? Ik heb echt geen flauw idee. Als je baby groter is past hij/zij er net niet in, dat ligt minder lekker.

Ik vond waar ik bovenstaande vond nog meer tips, misschien nuttig.

http://bendert-jitske.blogspot.com/2007/03/reistips-voor-verre-reizen-met-babies.html

• Khan

KLM zelf is mij prima bevallen. Hun partner North West die helaas ook vluchten naar India verzorgt, veel minder. Bij gebreke aan ervaring met andere vluchten met een bemanning uit de USA weet ik niet of de hondse behandeling van de passagiers normaal is voor Amerikanen.

• Ineke M

Hoi Kirsten,Ik vraag mij wel eens af of kleine kinderen iets hebben aan het reizen door India. Ben ze ook vaker tegen gekomen, de ouders met peuter, die een aardig strak reisschema volgen om in 3 weken half India te ontdekken. M.i. is niemand daar bij gebaat (ik vind het reizen in de hitte zelf al zwaar). Realiteit is dat ik hetzelf nooit gedaan heb, dus er ook niets uit eigen ervaring van kan zeggen. (wel huilende en erg zieke peuters tegen gekomen)

Het met een baby op familiebezoek gaan is totaal iets anders. Minder zwaar, minder kans op ziekte, meer rust e.d. Op dit moment overweegt mijn dochter om in febr. met haar zoontje (dan 3mnd!) naar Pushkar te komen. Tsja, wat vind ik er van?? En is het überhaupt belangrijk wat andere mensen vinden? Denk het niet!

Overigens denk ik niet dat de KLM een meetlat naast de baby houdt. Als die nog maar in de wieg past lijkt me. Daarbij reserveer je het van te voren en weet je ook niet precies hoe snel zo'n kindje groeit. Ik neem aan dat jij deze vraag stelt omdat de baby inmiddels groter is dan 70 cm. Volgens de site van de KLM is het < 65 cm en 9 kilo, dus geen 70 cm. Je zou het na kunnen vragen bij de KLM, maar of dat handig is..??

groetjes,

Ineke

• KeesS

Tja, dat je op gegeven moment op familiebezoek gaat kan ik me voorstellen. Of jouw kind nog in die vliegwieg past weet ik niet. Ik heb een paar keer gevlogen met de KLM en heb nooit gemerkt dat ze moeilijk doen. Over het algemeen heb ik de indruk dat ouders naar India gaan voor zichzelf en allerlei motieven aanhalen om hun kleine kinderen mee te nemen, dat is gewoon egocentrisch. Kleine kinderen horen hier in de zandbak te spelen of op het strand. En niet bloot gesteld te worden aan allerlei risicos's in India. Een klein knd kan niet zeggen wat er aan de hand is. Een kind voorop een motor zetten vind ik al helemaal te bekrompen om over na te denken. Elke ouder is in staat om zijn kind zo te motiveren dat je altijd een positief antwoord krijgt. Dus eigenlijk een beetje zielig gedrag van die ouders.

• Kirsten

Bedankt voor de antwoorden! Ik weet niet precies hoelang mn kindje is (de 22e wordt ie gemeten op het CB), maar ik denk dat het erom zal spannen. Ik heb KLM gebeld om te vragen hoe het zat met de reiswieg en toen zei die dame dus dat kindjes tot 70 cm in de reiswieg mogen en anders op schoot moeten zitten. Nou, 10 uur lang met een baby van 7,5 maand op schoot te zitten is toch geen optie. Ze zei inderdaad ook dat het kindje niet zwaarder dan 9 kg mocht zijn. Dat is ie nog niet. Ik zat er al aan te denken, dat als hij bij de meting langer blijkt te zijn dan 70 cm, dat ik dan zelf een reiswieg koop. Ik reis samen met mijn man, maar ik ben dan 23 weken zwanger dus ik zie het ook niet zitten om uren met mijn zoonje op schoot te zitten en dan zou mijn man de enige zijn, dat is too much.

Over het reizen met kleine kinderen, ja, iedereen moet dat zelf weten. Maar ik dacht, voordat ik ondergesneeuwd wordt met antwoorden dat we onze baby niet moeten meenemen geef ik alvast maar aan in watvoor situatie wij zitten.

Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn om met KLM te vliegen en ik hoop maar dat die vlucht niet wordt uitgevoerd door Northwest Airlines. Ach, als we maar veilig overkomen en hopelijk ook op tijd.

• R

Wij gaan in september met 2 kleinkinderen van 3 en 4 jaar naar India voor een familiebezoek. Wij hebben na veel wikken en wegen gekozen voor KLM. Je betaalt fors meer dan bij andere vliegtuigmaatschappijen. Het voordeel is dat je niet hoeft over te stappen hetgeen voor kinderen heel aangenaam kan zijn. De reis naar India duurt al (van aanmelden tot dat je de douane in India voorbij bent ongeveer 13 uur). Voor een kind is dit heel lang en als je ook nog moet overstappen duurt de reis alleen maar langer. Dit kan onprettig zijn voor kinderen en daardoor ook voor de ouders.

Verder heb ik tijdens mijn eerdere vluchten met KLM gezien dat de kinderen heel goed de aandacht van de stuwarts krijgen en ik heb op schiphol zover ik kan beoordelen nog nooit een baby zien meten of wegen.

Als je toch een en ander wilt weten, neem dan contact op met KLM. Via de reserveringslijn van KLM kan je een hoop te weten komen.

Groetjes

R

• Rizu

Ik weet niet of ze bij KLM een meetlat ernaast houden. Wij zijn vorig jaar met Jet Airways gereisd en hadden een reiswieg. Die kregen we zowiezo omdat de kleine toen nog geen 1 was, hij paste er net in! :) Ook wij gingen op familiebezoek en gingen express met Jert Airways omdat die ‘s nachts vloog en wij zo een beetje in een normaal ritme bleven. ’s morgens opstaan op normale tijd, na de lunch richting Schiphol en 's avonds eginenn met vliegen. Overstap in Londen. Ging perfect omndat de kids (3 en 1) in hun ritme bleven en de hele nacht tijdens de vlucht hebben geslapen.

• Khan

Nog een ding trouwens, het vliegveld van Hyderabad is niet meer dat rustige vliegveld van een paar jaar geleden. De vertrek hal is helaas niet aangepast aan het stijgende aantal passagiers. Ik vond met name de gang van zaken bij de ingang tamelijk chaotisch. Het lijkt daar een beetje op de situatie op een station waar de hele familie iemand komt uitzwaaien die op reis gaat (en flink in de weg blijft staan). Bij Chennai heb ik dat nooit zo gezien (en is alles veel ruimer). Ook loop je in Hyderabad bij binnenkomst in de vertrekhal het risico op mensen die ongevraagd hun diensten gaan aandienen (oftewel je karretje met koffers uit je handen grissen) ;-)