Auto met chauffeur

• Rob

Theo,

Rattan heeft, net als zijn collega freelancers, een redelijk nieuwe auto.

Aflossing/financiering volgens iets van 10.000 roepie per maand?

Maar ja, je kunt natuurlijk ook een paar euro van de vraagprijs per dag afdingen en overmaken op een goed doel:

http://home.planet.nl/~kiewi181/nieuws/actie_kenia.htm

Rob

• Khan

Rob schreef:

>

> Khan,

>

> Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom betaal je liever zelf de

> benzine aan de pomp?

>

> Dat heb ik zelf ook wel gedaan, inclusief tax- en tolgelden,

> om een helder beeld te krijgen van reele onkosten voor de auto.

>

Zelfde reden, plus dat ik zo'n wagen meestal gebruik voor tamelijk buitenissige excursies waarbij ik op voorhand niet weet hoeveel kilometers gemaakt gaan worden en op wat voor soort wegen. Je moet dan gaan denken aan het opzoeken van een stel verloren gewaande grafzerken uit de VOC-tijd, of het maken van een foto bij een stationnetje waar 2x per dag een trein stopt.

Je kunt natuurlijk wel per kilometer gaan afrekenen, maar rechtstreeks de brandstof voor je rekening nemen vind ik wel zo gemakkelijk. In feit betaal ik gewoon voor het ter beschikking hebben van de auto met chauffeur. Hoe vaak die gebruikt gaat worden, zie ik wel ter plekke.

Het van de gebaande paden afwijken kan trouwens wel risco's met zich meebrengen. Ik heb het een keer meegemaakt dat een veldweg echt verdwenen bleek te zijn doordat een beek zich inmiddels verplaatst had, en je dus weer een heel stuk moest gaan omrijden.

Een andere keer bleek een weg over een paar kilometer te zijn opgebroken. Ik was blij dat we toen een ambassador hadden. Zo'n nieuw type auto was waarschijnlijk halverwege uit elkaar gevallen.

Ik was ook een keer zo gek om een veerpont te nemen i.v.m. de brug die 3 kilometer overop lag. Die brug kende ik wel… De oude veerpont voor auto's en vrachtverkeer was al buiten gebruik, dus wij met de auto op de voetgangerspont. Mijn idee om lekker op de pont in de frisse lucht te gaan staan kon ik snel vergeten. Die hele pont liep binnen no time vol met voetgangers en fietsers, dus voor uitstappen was het te laat.

Ook hier bleek de ambassador gelukkig in staat om de enorme helling van pont naar oever te nemen. Was dat niet het geval geweest, dan had die wagen nog altijd op die pont gestaan… (overdreven natuurlijk, want in India vinden ze altijd wel een oplossing…. ;-) )

• Rob

Khan,

Bedankt voor je reactie.

Rattan berekent 45 euro per dag voor buitenissige tripjes.

Vanwege schade aan de auto op de slechte Indiase wegen.

Rob

• lieve

hey Rob

Noem jij mijn laatste trip dan buitennissig ?? ok mij goed :) . Gelukkig voor Rattan dat hij het in de kosten voorzien had want de stukken zijn er gekomen ook al was de wagen vrijwel nieuw .

• Huub Jurgers

Rob

Ik wil je ivm een voorgenomen reis naar India van ± 5 dec. 2008 t/m 4 januari 2009

graag een mail sturen met een aantal vragen:

Je lijkt mij een goed ‘ingevoerd’ iemand.

Was eigenlijk al van plan iets te gaan boeken bij www.betje.nl (bekend bij je?)

Na wat gelezen te hebben op het prikbord weet ik dat niet meer zo zeker. . .

Graag mail-adres.

Alvast bedankt

Huub Jurgers

• Rob

Lieve,

Dat is precies wat ik bedoel.

Khan houdt alleen maar rekening met z'n eigen “buitenissigheden”.

Denkt er totaal niet over na wat voor kosten/schade dat aan de chauffeur/auto toebrengt.

Pure Europese gemakzucht/arrogantie dat de mensen in India toch wel weten te overleven. En hun lage levensstandaard vooral laag moet blijven, anders kunnen westerlingen het zich niet meer permitterem om o.a. India te bezoeken.

Rob

• Khan

Rob schreef:

> Dat is precies wat ik bedoel.

> Khan houdt alleen maar rekening met z'n eigen

> “buitenissigheden”.

> Denkt er totaal niet over na wat voor kosten/schade dat aan

> de chauffeur/auto toebrengt.

>

Maak je geen zorgen, de gebaande paden zijn (gelukkig) allang geasfalteerd. Dus wie een gewone trip boekt, hoeft zich niet schuldig te voelen (dan wel zorgen te maken) ;-)

• Hans

Ik heb inmiddels 3 reizen gemaakt in India met dezelfde chauffeur. En de volgende reis is inmiddels afgesproken. Ik ga naar Ladakh. Ik kan deze chauffeur ook van harte aanbevelen. Wil je meer info, mail mij dan even. Ik kan je in contact met hem brengen.