Auto met chauffeur

• Karin

Volgend jaar willen wij naar India en denken er aan om ook een tijdje rond te reizen per auto met chauffeur. Heeft iemand een idee wat dit per dag kost? Ook zou ik graag willen weten of het dan gebruikelijk is het eten en de overnachting voor de chauffeur te betalen? Kan verder iemand mij meer vertellen over de kosten die je gemiddeld per dag p.p. kwijt bent aan bijv. overnachting, eten, excursies, etc.

• erik

Even iets van Robs site lenen:

ongeveer 35 euro per dag

Included:

- Fuel

- Interstate Tax

- Toll Tax

- Parking fees

- Local sightseeing

- Car Insurance

- Driver's allowance

Not included:

- Hotels of your choice

- Entrance fees

- Local guides

- Driver's tip of your choice

• Connie Guijt

Beste Karin,

Wij zijn net terug uit India.

We zijn 5 dagen op pad geweest met een chauffeur,

van Delhi naar Agra, toen naar Jaipur daarna naar Pushkar en toen weer terug naar Delhi.

Wij hadden een hele lieve chauffeur (nog steeds e-mail contact).

Zijn e-mail is : jsingh.shokeen@gmail.com

Bij hem betaal je ongeveer 175 euro voor 6 dagen.

Gr. Connie

• Rob

Karin,

Zoals Erik al aangegeven heeft: ongeveer 35 euro per dag.

Prijs is afhankelijk van welke auto, wel/geen AC, aantal dagen, route, et cetera.

Zelf bemiddel gratis ik voor mijn vriend Rattan (en zijn collega's) in Delhi.

Wil je hier gebruik van maken, mail mij dan prive.

Zelf doe ik het voortraject, bij aankomst in Delhi draag ik het aan Rattan over, maar blijf altijd vinger an de pols houden.

Rob

http://www.xs4all.nl/~devarosa/persoonlijk.htm

• Tony

Zoals al vaker aangegeven is dit reclame van Rob. De rpijs is ook aan de hoge kant wij betaalden alles inclusief dus ook de verblijfskosten van de chauffeur tussen de 25 en 30 euro voor een middenklasse airco auto. Zonder airco kan het zelfs dalen tot 20 euro. Ook afhankelijk van aantal kilometers. Maar bij meer dagen en een rondrit kun je zonder veel problemen op 25 euro uitkomen.

Tony

• Khan

Ik heb hier mijn lijst van inmiddels 2 jaar geleden (citaat van een eerdere posting).

Zelf maak ik graag de afspraak bij langere ritten dat ik de brandstof zelf aan de pomp betaal.

(Ik ben even kwijt wat ik afgelopen zomer betaalde voor een Qualis voor 2 dagen Hyderabad + een rot Hyderabad - Rajamundhry. Voor de rest ben ik met een prive wagen op-en-neer gereden en ik heb niet meer op de brandstofprijzen gelet).

Nog even over de overige kosten waar je naar vroeg:

Kosten voor eten zijn niet iets waar je druk over hoeft te maken.

Prijzen voor hotels verschillen enorm naar gelang van de locatie. Steden als Mumbai zijn erg duur, terwijl je in andere plaatsen echt geen kamer boven de Rs 900 kunt vinden. Zelf ben ik geen liefhebber van die basic kamers van Rs 150.

Prijs voor museums varieert enorm naar gelang de vraag of er een attractie is waarvoor er een speciale prijs wordt gerekend voor niet-Indiers. Is het een museum dat zo'n tweedeling niet kent, dan zijn de toegangsprijzen voor ons enorm laag (Rs 10-40 bijv.).

Hier mijn overzicht met autoprijzen in 2006:

"In januari heb ik in Andhra Pradesh voor 5 dagen een Qualis met chauffeur gehuurd voor Rs 1000 per dag + Rs 100 extra voor de chauffeur per dag voor de inwendige mens (“Bata”). Brandstof was voor eigen rekening (zie hieronder voor de brandstof prijzen), en werd rechtstreeks door mij aan de pomp betaald.

In het hotel in Chennai werden de volgende tarieven gerekend voor de auto's (inclusief brandstof):

Ambassador/Indica non-A/C:

5 uur - 50 km: Rs 450

10 uur - 100 km: Rs 850

extra per km: Rs 5

extra per uur: Rs 50

Airport drop: Rs 325

Ambassador/Indica A/C:

5 uur - 50 km: Rs 600

10 uur - 100 km: Rs 1.200

extra per km: Rs 6

extra per uur: Rs 75

Airport drop: Rs 475

Qualis/Sumo non-A/C:

5 uur - 50 km: Rs 650

10 uur - 100 km: Rs 1.250

extra per km: Rs 6

extra per uur: Rs 125

Airport drop: Rs 650

Qualis/Sumo A/C:

5 uur - 50 km: Rs 750

10 uur - 100 km: Rs 1.500

extra per km: Rs 7

extra per uur: Rs 150

Airport drop: Rs 750

Tempo Traveler (busje) non-A/C:

5 uur - 50 km: Rs 850

10 uur - 100 km: Rs 1.650

extra per km: Rs 9

extra per uur: Rs 150

Airport drop: Rs 800

Tempo Traveler (busje) A/C:

5 uur - 50 km: Rs 1000

10 uur - 100 km: Rs 1.950

extra per km: Rs 10

extra per uur: Rs 175

Airport drop: Rs 900

Opvallend, gelet op de gestegen olieprijs, is dat deze prijzen niet gewijzigd waren t.o.v. 2 jaar geleden.

In Hyderabad werd een (vergelijkbare) prijs gerekend voor een non-A/C Indica (Ambassador was daar niet meer beschikbaar) Rs 700 voor 7 uur.

De prijs voor diesel was begin januari tussen de Rs 33.24 en 33.65 per liter.

Voor 87 liter (Rs 2914.70) ben ik op-en-neer gereden van Bhimavaram via Rajamundry naar Vishakapatnam, met uitstapjes naar Bheemunipatnam en Araku Valley en een omweg op de heenweg via Kakinada.

(Rajamundry - Vishakapatnam rechtstreeks via National Highway 5 is 195 km, ik schat dat de Qualis 1 op 10 verbruikt).

• theo

Dit IS geen reclame voor Rob, want hij doet 't non profit, Tony, dat zegt Rob toch duidelijk.

Het is voor Rattan en zijn collega's wel een fijne bemiddeling.

Verdienen ze dat? Vraag het Rob.

En overigens die 5 euro per dag meer, met de huidige olieprijs.

Maar ja, NL wel altijd het meeste voor het minste geld. ;)

Afschrijving van het oude materieel mag hier wel berekend worden bv, maar daar weer niet. Zie eens waarmee ze soms rijden.:(

Op de Nepal pagina hebben we die hele recame rel al gehad.

En wat gebeurt er, het wordt allemaal subtieler, maar even effectief. :D:D:D

Succes Karin met het uitzoeken van een auto.

Overigens de trein = ook fijn.

• Rob

Tony,

Ik maak graag reclame voor een betrouwbare chauffeur in Delhi, wat is daar mis mee? Duurder of niet, dat blijft altijd een lastig punt.

Onderstaad, voor de vergelijking, een offerte van een reisbureau in Delhi.

Rob

————————————————————————-

Kindly find below tariff for Rajasthan travel as desired by the guest,

Type of Rental – Delhi – Jaipur – Chowki Dhani - Bharatpur - Agra – Delhi (6 Days & 5 Nights)

Car Model – Ford IKON

Amount – Rs.27197/- (approx)

*Charges all inclusive of car hire charges, chauffeur charges, interstate taxes, toll charges, parking charges & service tax (12.36%).

Details as given below,

Approx KM 1350kms@Rs15/- 20,250.00

(Minimum 225km chargeable per day)

Driver TA – 6 Day @Rs.150 - 900.00

Night Halt –5 days @Rs.175 - 875.00

—————–

22,025.00

Service Tax (12.36%) 2722.00

—————-

24,747.00

Interstate Tax- Haryana tax 900.00

Rajasthan tax 450.00

Utter Pradesh Tax 600.00

Parking & toll Charges (approximate) 500.00

—————-

Total Chargeable Amount (Approximate) 27,197.00

For Local travel at Delhi, tariff as given below,

Type of car

4 hrs 40 km

4hrs 80 km

8 hrs 100 km

8 hrs 150 km

Extra KM

Extra HR

Night charges (Applicable after 12 am)

Ford IKON

Rs.730

Rs.1020

Rs.1590

Rs.2190

Rs.15

Rs.64

Rs.175

Charges all exclusive of interstate taxes, toll taxes, parking charges & service tax (12.36%) charged extra as per actual.

For Delhi Local sightseeing cost depends on cab usage by the guest..

I hope you will find every thing in order.

Kindly forward us fresh travel itinerary for the same, so we can arrange the car.

(Upgradation of the car depends on availability of the car.)

For any clarifications, please feel free to revert us.

• Rob

Prijsniveau 2004:

http://www.real-india.com/pkg_rates_indigo.htm

• Rob

Khan,

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom betaal je liever zelf de benzine aan de pomp?

Dat heb ik zelf ook wel gedaan, inclusief tax- en tolgelden, om een helder beeld te krijgen van reele onkosten voor de auto.

Zelf vermoed ik dat Noord-India nog steeds duurder is dan Zuid.

Mijn laatste keer in Zuid was 10 jaar geleden, kan ik dus niet goed vergelijken.

Benzineprijzen verschillen per deelstaat, Punjab was tot nu toe de duurste, 48 per liter in 2004 meen ik, voor een Maruti Omni.

Unleaded petrol is ook aanzienlijk duurder dan diesel.

Daarom zijn al die Maruti Omni's ook uit het straatbeeld verdwenen, denk ik.

Rob