telefonische bereikbaarheid in India

• Cjom

In februari ga ik na vele jaren weer eens naar India. Ik wil mijn mobiel meenemen om in India bereikbaar te zijn. Twee vragen:

1.werkt mijn mobiel in India?

2. welk nummer kan ik voor het thuisfront achterlaten zodat ze in geval van nood mij telefonisch kunnen bereiken?

Dank voor jullie adviezen.

• Rob

Cjom,

Ik heb geen verstand van mobieltjes.

Maar wat ik begrepen heb is dat je in India vrij goedkoop een simkaart kunt aanschaffen voor je eigen mobieltje, waardoor je tijdelijk een indiaas nummer krijgt.

Je kunt je ter plekke laten informeren.

Voor de thuisblijvers:

ideaal vind ik bellen naar India via een goedkoop tussennummer.

Zelf doe ik dat via www.1609bellen.nl.

Rob

• Tony

Per deelstaat kun je andere providers hebben waardoor mogelijk SMS niet werkt. Dit kun je bij je provider terugvinden. De telefoon werkt bijna overal zeker in de grotere steden. Je kunt het beste je eigen nummer achterlaten behalve als je langere tijd in India bent dan kun je een Indiase Simkaart nemen (je telfoon moet wel SIM lock vrij zijn) en dit nummer doorgeven naar Nederland.

Tony

• Cjom

Beste Tony,

Dank voor je informatie. Omdat ik maar een paar weken ga wil ik het liefst gewoon mijn toestel met de Nederlandse SIM-kaart gebruiken. Moet het thuisfront dan eventueel gewoon het landnummer van India intoetsen en dan (0)6?

Cjom

• Rob

0091-06?

Ik denk niet dat dat werkt.

Gewoon voor 500 roepies een Indiase SIM-kaart aanschaffen.

Rob

• erik

Als ik dit zo lees lijkt iedere dag de mail bekijken me de beste optie. Krijg je een oproep, dan bel je zelf even terug. En mail kijken kan tegenwoordig vrijwel overal, dus dat kan geen belemmering meer zijn.

• surya

indiase sim tussen 300 /500 roepie depends on the talktime wat je erbij krijgt.

Vaak paspoort kopie, plus foto etc. ga je naar ander gebied dan is dit vaak als roaming, andere provincie. Voor opwaarderen betaal je bv 120 roepie krijg je 90 roepie. sms is 5 roepie naar nederland ontvangen gratis natuurlijk ook als je in andere provincie zit. Bel je in andere provincie dan betaal je iets meer, of als je gebelt wordt betaal je ook een beetje. Niet alle sims kun je in een andere provincie opwaarderen, dit is wel belangrijk. Soms betaal je 300 roepie en dan krijg je ook 300 roepie om te bellen en smsen. Als je hebt gebeld komt daarna meteen je overige balance in beeld.

O en geef je sim beter niet aan zomaar iemand, misschien ken je dat verhaal van die doctor die in australie vastzat ivm met aanslagen uit Bangalore die schijnt zijn sim te hebben gegeven aan iemand die een aanslag in engeland deed wat mislukte, hij wist hier niet van.

veel plezier

• lieve

Klopt , in Delhi krijg je pas een simkaart als je een kopietje van je paspoort / visum , en 2 pasfotos afgeeft en daarbij nog een formulier hebt ingevuld .

Met een HUTCH kaart ben je in Delhi wel zoet maar in HP bvb kan je er niet veel mee aanvangen je kan er zelfs geen belwaarde voor Hutch bijkopen . De beste ervaring tot nu toe hebben we met AIRTEL .

• Cjom

Lieve,

Ik word wat in verwarring gebracht door alle verschillende ervaringen. Natuurlijk zal ik regelmatig e-mail checken en mijn e-mailadres achterlaten, maar ik wil ook gewoon graag telefonisch bereikbaar zijn.

Als ik jou nu begrijp kan ik het beste iets doen met Airtel, maar wat?

• lieve

Cjom ,

Wij kopen in India steeds een Airtel sim kaart omdat dit goedkoper is ; bellen hiermee dan het thuisfront op en geven ons gsmnummer door . Zo kunnen zij ons en wij hen bereiken indien nodig .

En India is India dus mocht het eens effe niet lukken , geen paniek , gewoon later opnieuw proberen .