telefonische bereikbaarheid in India

• Cjom

In februari ga ik na vele jaren weer eens naar India. Ik wil mijn mobiel meenemen om in India bereikbaar te zijn. Twee vragen:

1.werkt mijn mobiel in India?

2. welk nummer kan ik voor het thuisfront achterlaten zodat ze in geval van nood mij telefonisch kunnen bereiken?

Dank voor jullie adviezen.

• Rob

Cjom,

Ik heb geen verstand van mobieltjes.

Maar wat ik begrepen heb is dat je in India vrij goedkoop een simkaart kunt aanschaffen voor je eigen mobieltje, waardoor je tijdelijk een indiaas nummer krijgt.

Je kunt je ter plekke laten informeren.

Voor de thuisblijvers:

ideaal vind ik bellen naar India via een goedkoop tussennummer.

Zelf doe ik dat via www.1609bellen.nl.

Rob

• Tony

Per deelstaat kun je andere providers hebben waardoor mogelijk SMS niet werkt. Dit kun je bij je provider terugvinden. De telefoon werkt bijna overal zeker in de grotere steden. Je kunt het beste je eigen nummer achterlaten behalve als je langere tijd in India bent dan kun je een Indiase Simkaart nemen (je telfoon moet wel SIM lock vrij zijn) en dit nummer doorgeven naar Nederland.

Tony

• Cjom

Beste Tony,

Dank voor je informatie. Omdat ik maar een paar weken ga wil ik het liefst gewoon mijn toestel met de Nederlandse SIM-kaart gebruiken. Moet het thuisfront dan eventueel gewoon het landnummer van India intoetsen en dan (0)6?

Cjom

• Rob

0091-06?

Ik denk niet dat dat werkt.

Gewoon voor 500 roepies een Indiase SIM-kaart aanschaffen.

Rob

• erik

Als ik dit zo lees lijkt iedere dag de mail bekijken me de beste optie. Krijg je een oproep, dan bel je zelf even terug. En mail kijken kan tegenwoordig vrijwel overal, dus dat kan geen belemmering meer zijn.

• surya

indiase sim tussen 300 /500 roepie depends on the talktime wat je erbij krijgt.