Visa voor langere periode

• Ineke

Van iedereen hoor je verschillende berichten. Enkele Engelsen werden bij hun ambassade naar huis gestuurd met de mededeling: “Dit jaar geen visum, volgend jaar misschien.”

Sommigen de hele dag gewacht, 1 minuut voor sluitingstijd weggestuurd: “Kom morgen maar terug.”

Anderen vertellen dat je het visum niet meer kunt verlengen door even naar Sri Lanka te gaan. Het zou moeten gebeuren in het land waar het paspoort is afgegeven.

Dit zijn een paar dingen die wij ondertussen vernomen hebben maar wat er allemaal van waar is?? Dus bel de ambassade en je weet alles.

Een ding is zeker, het is niet meer zo makkelijk om een visum voor meer dan 6 maanden te krijgen.

• roy

Ineke,

je hebt volkomen gelijk.

gewoon effe bellen en niet naar Apeldoorn.

• p.rospere

Hoi Inenke, ik woon al jaren in thailand en kom geregeld in india maar heb nog nooit problemen gehad met een visum halen op de ambassade hier (met een nederlands paspoort)!

• roy

P. Rospere,

Jou bevindingen in Thailand over visa voor India heb ik ook in Nederland en blijkbaar de andere Indaigangers ook.

Ik zie het probleem niet.

• Rob

R.,

Khan gaf volgens mij het juiste antwoord.

De rest was gewoon weer een beetje tijdverdrijf.

Rob

• Marina

Hallo Rospere,

Ik zit met dezelfde vraag.. Ik wil naar India voor een langere periode van paar jaar. Maar ik dacht om eerst voor een maand naar Thailand te gaan. Mijn vragen zijn: voor welke periode kreeg u het visum voor India op de ambassade in Thailand? Hoe lang duurt de aanvraag? (Krijgt u het op dezelfde dag?) En hoeveel kost het?

Vriendelijke groet,

Marinap.rospere schreef:

>

> Hoi Inenke, ik woon al jaren in thailand en kom geregeld in

> india maar heb nog nooit problemen gehad met een visum halen

> op de ambassade hier (met een nederlands paspoort)!