Visa voor langere periode

• R

Onlangs hoorde ik van iemand dat het mogelijk was om een visum voor 15 jaar te krijgen.

Je moet aantonen dat je ouders of (voor)voorouders in India waren geboren.

Klopt dit? Wie weet er meer van?

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet.

R

• roy

Op uw vraag kan ik geen antwoord geven maar kom net van de afdeling visa voor in India.

Je krijgt een formulier en zelf voor en ex-Indian is maximaal een visa voor 2 jaar te krijgen.

En kost 160 euro .

Voor uw vraag kunt meer en beter informatie krijgen door de ambassade te bellen.

TEl> 070 3469771.

opm.

over visa aanvragen;

tot 11.30 met 2 pasfoto en bij een betaling voor 65 euro voor tourist en op de

zelfde dag rond 4.30 uur kan je het ophalen.

Het ging prima.

Jammer dat het zo duur is.

dag

roy

• Sundri

Ik kan hieraan nog toevoegen dat de duur van visa afhankelijk is van het de ambassade in het land waar je het visum aanvraagt. In 2006 ontmoette ik in India een Spaanse, die een multiple toeristenvisum had voor een jaar i.p.v. voor een half jaar.. Een paar jaar geleden ontmoette ik een Amerikaanse (uit de VS), die een multiple toeristenvisum had voor 10 jaar.

• Khan

Die 15 jaar is een zogenaamde PIO card (Persons of Indian Origin). Die geeft je ook recht om onroerend goed in India te bezitten.

http://www.mha.nic.in/pioscheme.htm

Hij is trouwens niet goedkoop.

• Khan

http://www.indianembassy.nl/pg187000.htm

Rechtstreekse link voor de Indiase ambassade in Nederland, die trouwens spreekt over een geldigheidstermijn van 20 jaar.

Ik zou er overigens niet vanuit gaan dat ze zo iets binnen korte tijd uitgeven

• p.rospere

Weet je wat de ellende is met het nederlandse paspoort het is maar 5 jaar geldig, ik ken best wel veel duitsers met een 5 jarig visum, maar hun paspoort is 10 jaar geldig, dus ze komen niet in de knoop met de “ je paspoort moet nog 6 maanden geldig zijn na afloop van je visum regeling”.

Hier in bangkok krijg je ook makkelijk een jaarvisum.

• Sundri

Dat zou toch geen probleem moeten zijn, want een Indiaas visum kan in principe een langere geldigheidsduur hebben dan het paspoort (heb ik net via de website van Austrian Airlines gelezen, zie http://www.aua.com/at/eng/About_Flight/preparation/entry+regulation/Passport+and+Visa+Requirements/default.htm en ook eerder heb ik dat al eens ergens anders gelezen). Dan moet je je oude paspoort met visum gebruiken samen met je nieuw paspoort; op het gemeentehuis maken ze je oude paspoort ongeldig met gaten, die moeten dan natuurlijk niet door het nog geldige visum heen gaan en dat moet je dus even melden.

• maaike

even een kort vraagje: stonden er lange wacht rijen om je paspoort te brengen en halen? kan mij namelijk van de ambassade herinneren dat ik daar zeker 2 uur heb gestaan, is dit nu nog steeds zo, of is het binnen een half uurtje gedaan?… dan weet ik hoelaat ik ermoet zijn:)

bedankt voor t antwoord, maaike

• Anita

Waarom behandelt India de diverse nationaliteiten verschillend met het verstrekken van een visum? Onze oosterburen mogen (veel) langer met het visum doen dan wij, dat is toch niet in het kader van ‘wet gelijke behandeling?’ Wsl. kent India die wet niet……..

• Khan

Anita schreef:

>

> Waarom behandelt India de diverse nationaliteiten

> verschillend met het verstrekken van een visum? Onze

> oosterburen mogen (veel) langer met het visum doen dan wij,

> dat is toch niet in het kader van ‘wet gelijke behandeling?’

> Wsl. kent India die wet niet……..

Vraag dat ook maar eens aan de Nederlandse IND, eveneens verschillende behandeling voor verschillende nationaliteiten. ;-)