entree

• tseard

Hoi,

Het is al weer even geleden dat ik bij de taj was.

Wij zijn toen via de achteringang naar binnen gegaan.

Danks zij een autoriskjaman. Gratis en geen rij.

Maar het zal nu wel anders zijn, maar ik vermoed dat de achteringang nog wel in gebruik is.

vr gr Tseard

• lieke

haa R,

ik ben een aantal maanden geleden nog bij de taj mahal geweest, ik betaalde 750 rupee. je moet ook nog betalen voor cameras en videoapparatuur en dergelijke.

groetjes lieke.

• Gabrielle

Hallo R,

Toegang tot de Taj Mahal kost 750 rupees voor niet-Indiers. Voor fotograferen betaal je 100 rupees extra, voor filmen 25 rupees, maar let op: filmen mag ALLEEN op het voorste bordes! Daarna word je constant achterna gezeten door mannetjes die in de gaten houden of je niet stiekem toch filmt!

• Farshad

Als gezeurd moet worden, dan is dat zeker om de kosten van entree bij de musea in Nederland!

Als je zou vergelijken hoeveel een Indiase toerist met zijn/haar gemiddelde (lage) inkomsten moet betalen om een museum in Nederland te bezoeken, dan mogen ze in India ons (Nederlanders), wat mij betreft, tamelijk veel meer mogen vragen voor entree bij hun musea en andere waardige bezienswaardigheden!

Wij verdienen tenslotte veel en veel meer dan een Indiase.

Het is juist een compliment waard dat het Indiase systeem de Indiase mensen (veelal met lage inkomsten) stimuleert de musea en culturele bezienswaardigheden te bezoeken door het toepassen van zeer lage entreekosten bij de musea etc.

Cheers,

• joni

Beste farshad ik had het niet over de Indier met een laag inkomen want die gaat niet naar kajuraho of een andere bezienswaardigheid omdat hij daar geen geld en tijd voor heeft.Maar er lopen tegenwoordig aardig wat rijke Indiers rond die heel wat meer te besteden hebben als de meeste westerse toeristen . Ik snap niet waarom deze mensen 5 rs moeten betalen en ik 500 rs