Kosten visum

  • Nico

    Wat kost het totaal voor een double entry visum?

    Als ik bij BLS de formulieren breng en daar mijn bio kenmerken geef.

    Wat ben ik daar totaal aan kosten kwijt?

  • KeesS

    Nico, ik denk dat de site van de BLS daarop het beste antwoord geeft.Of snap ik je vraag niet?

  • johan1

    58 euro totaal. Wil je het paspoort nadien thuis laten bezorgen dan 24 euro extra. Bij BLS KUN JE ALLEN MAAR PINNEN.

  • Rob

    Kees,

    Erg helder vind ik de website van BSL niet.

    Ik lees daar 50 + 5 euro

    en ook 111 + 5 euro voor double entry.

    Rob

  • KeesS

    Hmm. Dan zie ik blijkbaar iets over het hoofd. Die € 111,- zie ik alleen staan voor Russen.

  • Rob

    Kees,

    Je hebt gelijk: 111 voor Russen.

    Daar had ik overheen gelezen.

    Rob

  • Erik de Ruijter

    Aanverwante vraag:

    Kan iemand me uitleggen hoe essentieel de toegevoegde waarde is van een visumburo bovenop BLS? Als ik zo kijk naar bijvoorbeeld CIBT/Visum.nl, een bureau dat vroeger ook zelf visas mocht afgeven maar dat nu aan BLS moet overlaten, dan bieden ze voor een eurootje of 80 inkl. BTW een ‘pre-check service’. Bovenop de zaken die je bij BLS krijgt omvat die o.a. voorbeeldbrieven voor de General Declaration en Undertaking brieven die je moet bijleveren, iets dat BLS nauwelijks noemt; en pre-check op alle formulieren voordat je ze bij BLS inschiet.

    Red ik het door zelf voorbeelden van die brieven te googlen (hopen dat het de laatste versie is :-) of is het advies hier om toch maar zo'n extra service te kopen?

    Tnx,

    -Erik>

    PS Gaat om een eenvoudig dual-entry tourist visum, in principe is 3 maanden genoeg

  • Ton

    Erik, ik doe al vele jaren “zaken” met BLS en zijn voorgangers, dit tot volle tevredenheid. .De door jou genoemde formulieren staan op hun website onder: Touristvisa/forms/ en dan resp. Untertaking en General declaration. De formulieren printen, invullen en bij de aanvraag voegen. Deze formulieren kun je eventueel ter plaatse nog corrigeren.Waar ze veel meer op letten (en niet ter plaatse te corrigeren) is of de gegevens uit je paspoort correct op de visumaanvraag staat. Bij mij/ons werden we teruggestuurd omdat we bv niet alle voornamen volledig vermeld hadden en een andere keer omdat we geen spatie hadden ingevoegd tussen tussenvoegsel en achternaam.(de spatie Ruijter)

    Succes Ton

  • KeesS

    Hoi Erik, ik ga morgen naar de BLS. Heb wel heb alles zelf gedaan en ik moet zeggen dat het me redelijk eenvoudig afging. Het online formulier heb ik wel 2 keer ingevuld omdat ik iets over het hoofd had gezien >:D<. Morgen kan ik je vertellen hoe het ontvangen is. Probleem is wel dat de mogelijkheid om afspraken te maken vlug vol loopt: de afspraak voor morgen heb ik al op 3 augustus gemaakt. Je kunt de afspraak maken als je het online formulier hebt ingediend. Plan het bijtijds is mijn tip. Kees

  • Erik de Ruijter

    Okay dank, had die formulieren niet zo snel op de site gezien maar al doende leert men; hij is overzichtelijker dan bijvoorbeeld IRCTC maar nog niet helemaal wat ik ervan gehoopt had ;-)

    Ja vlucht is over 11 weken dus ik zal snel de afspraak inschieten, even thuis checken of ik nog 51 x 51 mm foto's heb liggen van de vorige aanvraag 2.5 jaar terug.

    Tnx,

    -Erik>