Kosten visum

  • kees m

    Hallo,

    Vandaag bij BLS geweest na afspraak van (inderdaad) drie weken geleden.

    Had fout gemaakt met invullen van on line formulier

    Moest naar internet cafe voor opnieuw invullen

    Opnieuw 1 letter verkeerd (stom)

    Ze hebben het ter plaatse opnieuw ingevuld (kosten €15)

    Ze kijken het echt zeer goed na (moeten zes maands ticket hebben)

    Gelukkig eenmalig de body check (ben 68 jaar)

    Dus hoef gelukkig hierna niet meer helemaaaaaaal naar Amsterdam.

    bij BLS goed geholpen, door eigen fouten veel tijd kwijt

    kosten totaal voor twee personen € 146 (met opsturen)

    Vorig jaar veel meer

    gries Kees M

  • KeesS

    Kees, ja zo zie je maar. Maar wel handig dat je het daar kunt corrigeren. Ook handig dat er dan een internetcafé in de buurt is. Maar jij hebt hem.

  • Erik de Ruijter

    Okay, nog 1 volgvraag. Na de sterke pressie hier :D toch maar gegaan voor de direkte BLS route, en nu een afspraak voor over maar liefst 30 dagen (na eerst invullen formulier online enzo). Daarna gaat het proces echt aan de slag, en heb ik hopelijk enkele weken later bericht dat het visum okay is. Moet ik dan bij de 1e afspraak BLS alvast een 2e afspraak prikken (toch niet alweer een maand verder) voor het feitelijke ophalen en laten inplakken van het visum, of hoe werkt dat? De site blinkt niet helemaal uit in helderheid maar het zal wel aan mij liggen ;-)

    Tnx,

    -Erik>

  • kees m

    Hallo Eric,

    Bij BlS kun je kiezen om het paspoort + visum op te laten sturen per koerier

    Voor 1 paspoort is dit € 25,00 voor 2 paspoorten in een envelop is dit € 30,00

    Dus je hoeft niet nog n keer terug

    wij wonen in limburg , dus om weer naar Amsterdam te gaan !!!!!

    Trouwens in Den Haag kun je terecht zonder afspraak van 9.30 tot 12.30

    Maar hoe lang je moet wachten ??????

    Dus afspraak is mijns inziens beter

    Tijdspanne tussen bezoek en bezorgen is 7 werkdagen

    Maak de afspraak niet te vroeg

    Waren gisteren daar was 08 sept

    Aanvraag visum is voor 6 mnd

    Heenreis is 13 oct, terugreis is 12 maart

    Dus hoop dat men afstempelt op 12 maart , anders moeten we terugvlucht eerder zetten

    Men heeft bij BLS wel n brief opgesteld om naar de terug datum te kijken en clementie gevraagd

    HOPEN

  • kees m

    Kosten visum voor twee personen +laten opsturen waren €146,00

    Beduidend minder dan b.v. Anwb(schandalig duur), en andere burootjes

    grjes

    Kees M

  • Erik de Ruijter

    Okay, dan maak ik ter plekke (neem aan dat dit kan) wel een volgafspraak voor ophalen paspoort voor 2-3 weken later. Aangetekend opsturen ammehoelah, in onze buurt van Amsterdam heeft ons dat al eens 2 paspoorten gekost. Leuk dat je uiteindelijk de direkte schade (nieuwe paspoorten) terugkrijgt van Tante Pos maar alle indirekte, tijd voor langs gemeente/politie gaan enzo plus reiskosten, kun je naar fluiten en de dieven (binnen de post vermoedelijk) lopen nog vrij rond…

    Tnx,

  • KeesS

    Hello, wij zijn net terug uit Rotterdam en de hele procedure duurde maximaal 10 minuten, incl. vingerafdrukken en ogen scan en betaling per pin. Je kunt wel net pech hebben dat er meerdere mensen voor je zijn want geheel op tijd gaat het niet. Al mijn formulieren waren ok, met name de paspoortgegevens werden stuk voor stuk gecontroleerd. Paspoort wordt over 6/7 dagen per koerier terug gebracht. Hopelijk met visum. Ik vond de werkwijze erg efficiënt. Overigens waren er 1 mevrouw die werd terug gestuurd omdat ze de bankgegevens er niet bij had (kon later terugkomen) en een mijnheer die geheel ter onverrichter zake terug kon, waarom weet ik niet. Of je het paspoort weer op afspraak moet afhalen weet ik even niet.

  • KeesS

    Je paspoort komt terug per koerier, wellicht is dat een optie? Als je in de buurt woont van Rotterdam, Amsterdam of Den Haag zou ik het zelf even ophalen.

  • johan1

    Via track and trace kun je zien of je paspoort klaar is om op te halen. Dit staat op de bon die je hebt gekregen , je hoeft dan geen afspraak meer te maken. Ophalen is tussen 12 en 13 uur

  • jessy

    vraag over de bankgegevens.

    kan je zelf een uitdraai/ kopie maken of moet je officiele uitdraai hebben van de bank zelf?