Hotels in Paharganj te New Delhi

• Rob

Tom,

Mijn ervaring met websites van hotels is dat de prijzen die ze daar vragen veel hoger liggen dan als je gewoon ter plekke langskomt.

Mijn advies: boek in India nooit hotels van tevoren.

Tenzij daar een gegronde reden voor is.

Bijvoorbeeld als je 's nachts in het donker aankomt.

Rob

• T.o.m.

Maar de tijden veranderen Rob.

Zo was ik vorig jaar in Thailand en omstreken. Daar heeft elke toerist een laptop/smartphone/i-ding bij en zit er nog de halve tijd op ook (gezellig…). Ik hoop niet dat het die kant opgaat in India, maar het zou me niet verbazen.

Al deze toeries zitten natuurlijk voornamelijk op facebook, maar ze boeken er ook hun hotel voor de komende dagen. Resultaat is dat de beste hotels (ik zit in de populaire prijsklasse van 15-40 euro per dag te kijken) altijd online al volgeboekt worden en als losse gast maak je geen enkele kans meer.

Maar goed, zover is het in India wellicht nog niet.

• Ton

Hier heeft T.o.m. een punt. Hij denkt dat het India nog wel losloopt. Ik heb de laptops en smartphones vooral gezien in travellers hangouts als Paharganj, zowat alle plaatsen in Rajasthan, Goa, Hampi, Mamalapuram etc. Die worden daar inderdaad gebruikt om de volgende hotels te boeken. In “normale” steden valt het nog wel mee. Onze werkwijze:

we kijken op tripadvisor naar hotels binnen ons budget (tussen 15 en 35 euro) Dat biedt al een aardig inkijkje, hoewel de reviews vaak aan de (te) negatieve kant zijn. Hotels met bv bedbugs vallen meteen af. Vervolgens gaan we naar Cleartrip of Makemytrip. Daar staan altijd de prijzen in rupies op. Wijken nauwelijks af van de prijzen die de hotels op hun website vragen. Vaak boeken we dan per email rechtstreeks bij het hotel. Nadeel van booking.com vinden wij dat ze hun prijzen in euro's geven en dat kan met koersfluctuatiesd vaak nadelig uitwerken.

• R

Beste mensen,

Inderdaad het hotel heet The Raj New Delhi.

Jullie adviezen neem ik mee in besluitvorming.

Mvg

R