Toegelaten gewicht

• liesbetjohn

In juni vliegen we met Qatar naar Dehli,toegelaten gewicht 30 kg.Daags nadien vliegen we verder naar Ladakh met jetair waar we maar 15 kg mogen meedoen! Wat met het overgewicht?we blijven 25 dagen in Ladakh en met 15 kg per persoon lijkt ons dit heel weinig.

Dank Liesbet en John

• Mr Bojangles

tsja. Ik travel normaal met alleen handbagage a 8 kg. Wat slepen jullie in 's hemelsnaam allemaal voor overbodige spullen mee?

En trouwens: Schijnbaar lukt het die honderden andere reizigers die per week die kant in gaan wel…

(Of die betalen allemaal bij voor het overgewicht.)

• kathleen

Dat wordt bijbetalen.Staat vermeld op je ticket dat je maar 15 kilo mag mee nemen.

250 rupi per kilo meer gewicht.

Vaak mag je zelfs geen handbagage meenemen richting Ladakh.

• T.o.m.

Dat is wel lekker goedkoop.

Vraag je wel af wat je met al die kilos moet….ik reis een half jaar door nepal + india en heb dan ongeveer 10 kg bij me (inclusief de rugzak waar het allemaal inzit).

• Ineke M

Los van het feit dat wij er allemaal niets mee te maken hebben hoeveel kilo iemand mee neemt en waarom, is het ook appels met peren vergelijken.

Privé zat ik ook rond de 8 kilo….., maar dan ga ik wel naar (het warme) India waar je bijna niets nodig hebt.

In Ladakh is het stukken kouder en moet je kleding voor zowel warm als koud weer meenemen…, wellicht extra bergschoenen, een klimuitrusting????

Dan is 15 kilo wel erg weinig denk ik.

Ineke

• T.o.m.

Iedereen is anders ingesteld, maar je moet het als een soort advies aan liesbetjohn zien (hoe minder kg je mee te zeulen hebt, hoe makkelijker je reist).

Zo heb ik kennissen die een 10 daagse rondreis door Radjastan hadden geboekt, maar met geen mogelijkheid onder de 85 kg konden komen (2 personen). Dat was een probleem, want zelfs met slimme handbagage lukt het dan niet om onder de 30 kg per persoon te komen. En overgewicht op een internationale vlucht is dus wel heel erg duur.

Er zijn zelfs genoeg mensen die in het geheel niet aan een vliegvakantie toekomen, omdat ze op zijn minst 100 kg (denken) nodig hebben. Die gaan dan met de auto of camper door Europa.

• Ineke M

Oh wat erg!!!! Moet er niet aan denken!

Maar goed, ik zou het liefst helemaal zonder bagage reizen….ook een kwestie van luiheid.

Bij het plannen van vakanties is dat voor mij best een punt. Niet teveel verschillende klimaten!

Nu moet ik soms dingen meenemen naar India (dat is een stuk goedkopen dan opsturen), maar de eerste jaren hadden Kees en samen 15 kilo.

Ideaal!!!

Ineke

• liesbetjohn

Wij zijn gewoon van ‘licht’ te reizen (al 16 jaar trekkings in Nepal) We willen steeds veel spulletjes meedoen om ginds achter te laten.Doch het grote probleem is dat we veel willen meebrengen uit Ladakh en dan hebben we zekers overgewicht!Mijn man is fan van klankschalen en dat weegt….Dus het overgewicht maar bijbetalen zou ik zeggen!

Dank voor de reacties

Liesbet

• Ineke M

Oh, dat is geen probleem!

Ik stuur altijd alles op vanuit India. Veel fijner, omdat je dan licht kan blijven reizen.

Ik betaal meestal tussen de Rs 190 en 240 per kilo. Als je echt heel weinig hebt om op te sturen wordt het iets duurder (Rs 340), maar de prijs weegt niet op tegen het gemak. Is tot nog toe altijd goed gegaan.

Ineke

• liesbetjohn

Goed nieuws: 15 kg bagage EN 10 kg handbagage: : het zal lukken.