elke dag pinnen

• ton

Met de huidige koers van de rupee moesten we (stel) afgelopen weken bijna dagelijks pinnen. Alleen maar ATM's kunnen vinden die maximaal 10.000 rs uitspuwen (euro 121,61) Daarnaast zijn er natuurlijk iedere keer transactiekosten van 2,25 euro. Nou ja, op een totaal vakantiebudget valt dat natuurlijk in het niets, het is vooral lastig om dagelijks naar de ATM te moeten. Als iemand een bank weet die meer uitspuwt,………..ik houd me aanbevolen.!

• T.o.m.

oh jee….vorig jaar heb ik 570 euro per maand uitgegeven……

en dan had ik ook nog eens dat ing pasje dat geen transactie kosten rekent.

Desondanks heb ik een tip (alhoewel, wat doen jullie in godsnaam met een budget van tegen de 4000 euro???? trouwens gaat me niets aan) je kan toch 5x10.000 rs pinnen dan in een keer. Ben je meteen voor de halve week klaar. Moet je even bij je bank informeren hoeveel keer per dag je mag pinnen, en wat het maximum per dag is

• Ineke M

Je kunt bij (vrijwel) alle ATM's 3x Rs 10.000,- pinnen, dus Rs 30.000 per dag.

Best lastig als je een langzame ATM hebt en er staat een rij achter je.

In Ajmer is een tijd een ATM geweest die kennelijk verkeerd ingesteld was. Daar kon je 9 x Rs 10.000 pinnen. Jaren goed gegaan, maar nu ook bijgesteld naar 3 x 10.000

In Delhi kwam ik ATM's tegen waar opstond dat je 20.000 kon pinnen. Dat gaat alleen voor mensen met een Indiase bank op. Ook daar kon je 3 x 10.000 pinnen

Ineke

• Ineke M

Rs 50.000 kan al jaren niet meer. In ieder geval niet in Rajasthan. Vroeger kon je inderdaad 25.000 per keer pinnen bij de meeste ATM's en soms kon dat 2 x achter elkaar.

Je kunt het jezelf ook makkelijker maken door met 2 passen te werken. Dat kan ook van dezelfde rekening….dan zit je nu dus op 60.000 per dag.

Bij je bank kun je je daglimiet wel verhogen, maar dat staat los van de ATM's. Daar kun je per pas nog steeds max. 3 x 10.000 pinnen.

Ineke