definitieve oplossing visum?

• Aquila

Vallen wij ook onder die 180 landen?

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-india-26062351

• VideJo

Ik denk het wel, want er wordt een uitzondering gemaakt voor 8 landen en onderin het bericht staat:

Mr Shukla did not give any reasons for why nationals from Pakistan, Sudan, Afghanistan, Iran, Iraq, Nigeria, Sri Lanka and Somalia were not included in the scheme.

• ton

Zie ook onderstaande link. Het gaat om zowel visa on arrival alsmede een ETA systeem. Zie ook de verwijzing naar een beperkt aantal vliegvelden waar visa on arrival mogelijk is.

.

ton

http://timesofindia.indiatimes.com/india/India-extends-visa-on-arrival-facility-to-180-countries/articleshow/29919007.cms

• KeesS

Nou dat is een mooi vooruitzicht. Ben ik af van al die formulieren, verklaringen, foto's etc. die je allemaal moet opsturen al dan niet per aangetekende post. (tenzij je die allemaal moet invullen on arrival (:P))

• T.o.m.

Je weet nog niet wat ze online allemaal van je willen weten, als je de aanvraag doet. Daar kunnen best nog wel verrassingen tussen zitten.

En dan de geldigheid van het visum, zal je zien dat je alleen een 4 weeks visum online kan aanvragen ofzoiets.

• ton

ETA will be available for a 30-day period from the date of the tourist's arrival in India while VoA will also be for the same period for a single entry.

• verelst_p

Ze zijn er nu al MAANDENLANG over aan het beraadslagen (o.a; of ze nog naar de religie zouden navragen) en het zou dus gerust nog maanden kunnen duren. Enige constante: India heeft geld nodig.

• T.o.m.

Ze vragen misschien dan wel geld voor het visum, maar dat heb je er zo weer uit.

Zo reis ik ook wel eens naar thailand. Als ik nu deze 2 landen vergelijk, komt india er toch goed uit:

Thailand: visum 1 maand gratis. Uitgaven per dag: 45 euro : kosten voor 1 maand 1050 euro

India visum 3 maand 70 euro. Uitgaven per dag 20 euro : kosten voor 1 maand 670 euro.

Daarbij reis ik ongeveer in dezelfde stijl. Vergeleken met thailand is het eten in India zowiezo wel beter, dus je krijgt voor pakweg de helft van het geld ook nog eens lekkerder te eten.

• verelst_p

Sinds die nieuwe visa-regelgeving (via internet en outsourced) ben ik de laatste jaren steeds naar ZUID-Thailand geweest en heb steeds overnachting (shared bathroom-fan) aan 200 Baht geboekt, dit is dus 5 Euro. Bij boedhistische vegetarische restaurants heb je rijst met twee curries aan 25-30 Baht.Hoe je aan je dagelijkse uitgaven bent gekomen is me een raadsel.

• Mr Bojangles

grapjurk. Ben om de haverklap aan de diarree vanwege het eten hier, en die lappen schoenzolenleer (chapatti's) zijn niet weg te krijgen. De kwaliteit van het eten in India is mijlenver achter op de kwaliteit van het eten in Thailand.