zuid india 10 dagen

• Ha-2011

Hallo,

We zijn van plan om 10 dagen (zonder kinderen) naar zuid india te gaan.

Dit is onze eerste keer naar India. We zijn geen liefhebbers van woestijn en grote steden.

Hebben jullie tips, route,…

- route

- wat te doen/waar

- goedkoop ticket

- hotels/guesthouses

- visa

Groeten,

• ton

De vraag zoals hierboven gesteld is te algemeen:

* Wanneer wil je gaan ivm regentijd. Scheelt in zuid India enorm of je in zuidoost of zuidwest zit

* Wil je (gelet op de korte vakantie) naar Zuidoost- of zuidwest india?

* Vanwaar en waarheen wil je vliegen?

* Wat is je budget voor hotels/guesthouses?

* Grote steden zijn in India nauwelijks te vermijden

groet

ton

• Ha-2011

@Ton:

- tussen maart en juni liefst buiten school vakantie.

- zuidoost of zuidwest , ik was benieuwd naar de tips, ik wil wel graag naar Bangalore.

- liefst goedkoopste ticket , mag belgie/duitsland binnen 2 uur reizen vanaf eindhoven is prima

- hotels/guesthouses : liefst schoon dan lux.

- Budget: reis 2 pers. all in 2500 is te doen?

groeten,

• ton

In willekeurige volgorde:

* in deze periode geen moesson, hooguit half juni begin moesson in zuid Kerala. Wel zeer warm, vooral in binnenland.

* budget is ruim voldoende, eea afhankelijk van de wijze van reizen. Vliegen va Zaventem is vaak goedkoper. Reken op ticket tussen 600 en 800 euro pp. Verblijf ter plaatse: Met 50 euro per dag per paar kom je een heel eind. Ook afhankelijk van reizen in India: bus en trein zijn uiteraard goedkoper dan taxi en binnenlandse vlucht. Met slechts 10 dagen zul je wel keuzes moeten maken. Met openbaar vervoer per bus reken dan op ca 35 km per uur. Gelet op jullie tijd is een taxi uiteraard sneller

* Het Indiase begrip “schoon” is niet identiek aan het nederlandse “schoon” Rond de 15 euro heb je een redelijke kamer met eigen douche en toilet. Breed spectrum van mogelijkheden, naar boven en beneden.

* trivandrum, Bangalore, Hyderbad en Chennai hebben goede internationale vliegverbindingen. Verschillende aankomststeden en vertreksteden kan natuurlijk ook

* Persoonlijk gaan wij liever naar Tamil Nadu dan Kerala, maar dat is heel persoonlijk. Kerala is welvarender en heeft al dertig jaar een voorsprong in India. TN is daarentegen authentieker. Grof accent: Kerala vooral natuur (backwaters) en TN vooral cultuur (tempelsteden) Nogmaals de keuze is heel persoonlijk.

* Bangalore is niet onze keuze

stel gerust aanvullende vragen

heel veel succes

en houdoe

Ton

• Khan

ton Schreef:

——————————————————-

>> * Bangalore is niet onze keuze

>

Bangalore is het moderne India, d.w.z. spijkerbroeken, Iphones, pizza's, twitter en Mercedes. Ik ben er 8 jaar geleden geweest, vond het een verademing om toen in Madurai te komen.

Voordeel van Bangalore is dat de politie autorisksjaws goed in de gaten houdt (de enige plek waar je niet bang hoeft te zijn voor grof oplichten, anders dan bijv. Chennai waar ook Indiers zelf op grote schaal in de maling genomen worden), en dat het verkeer voor stoplichten wacht.

• Ha-2011

Bedankt Ton en Khan voor de info.

Ik wou graag naar Bangalore naar Arsham van Art of Living , dat is dan de enige reden. Misschien doe ik het een andere keer (hoop ik) met combinatie van zo'n cursus van Art of Living.

- Binnenlandse vliegtickets moet ik hier regelen of daar?

- Is dit wel haalbaar? Heydarabad-Chennai-tamil nadu-trivandrum-kerala

- eventueel naam van guesthouses/hotels ?

- hoe duur is de taxi?

Gr.,

• ton

In willekeurige volgorde:

*als je je reisroute kent, kun je vooraf al je vluchten boeken,.Kijk eens op www.cleartrip.com.

* taxiprijzen zijn lastig aan te geven. Afhankelijk van plaats, afstand, type taxi, type terrein etc. Reken voor een dag op 2000 rs (84 rs in een euro momenteel) Grote variatie in prijzen. Kijk eens op:http://www.taxiforrent.com/Kolkata/kolkata-car-rental-tariff-chart.

* Reisschema is overdadig. Nachttreinen en binnenlandse vluchten zijn hier gewenst om het maximale uit de reis te halen.

* guesthouses en hotels zijn lastig aan te geven als de route niet bekend is. Een aanrader is om terug te vliegen vanaf Chennai en de laatste dag door te brengen in Mamallapuram en vandaar met taxi naar vliegveld.

succes

Ton

• Khan

Persoonlijk zou ik Hyderabad laten schieten. Niet dat er niets te zien zou zijn (hoewel ik nu niet direct een must see afgezien van de Charminar en omgeving kan bedenken), wel omdat het een verschrikkelijke (verkeers)chaos is. Chennai is vergeleken daarmee zeer geordend. Houd in elk geval als je naar die stad gaat er rekening mee dat je eindeloos in de file kan komen te staan. Ga dus geen trip plannen waarbij je de Charminar en Secunderabad op een dag gaat doen.

Vliegveld is nu modern (de vluchten komen nu op een airport buiten de stad aan, en niet meer op het verouderde en krappe Begumpet). Aankomst (januari 2013) vond ik prima, over de vertrekhal ben ik minder te spreken.

• ton

Dat van die verkeerschaos klopt zondermeer. Het kost uren om de stad binnen te komen. Khan vergeet echter het geweldige Golconda Fort en…..de Ramoji Filmstudio"s.

• Khan

ton Schreef:

——————————————————-

> Dat van die verkeerschaos klopt zondermeer. Het

> kost uren om de stad binnen te komen. Khan vergeet

> echter het geweldige Golconda Fort en…..de

> Ramoji Filmstudio"s.

Eens, maar Ramoji ligt buiten de stad. Golconda is zeker te doen, mits je in het zuiden blijft. :D

Nu we toch bezig zijn over Hyderabad: Het Salar Jung museum vond ik erg interessant wegens de collectie ongebruikt Europees glaswerk begin 20e eeuw en de tinnen soldaatjes. De collectie Egyptische prullaria voor toeristen is vermakelijk (en niet meer dan dat). En verbaas je over de groepen schoolkinderen die in een rij in een gigantisch tempo langs de uitgestalde zaken worden geleid.

MTR gardens kun je m.i. overslaan, typisch Indiaas toerisme en begint nu echt af te takelen. De dierentuin van Hyderabad neigt naar extreem dierenleed, dus laat ook maar zitten.