Stage in Kaza, Spiti, HP

• mlot

Hoi allemaal,

Ik zit met een dilemma. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ik wil graag 5 maanden stage lopen bij een bedrijf (social enterprise dus geen NGO) in Kaza in de Himachal Pradesh. Ik studeer toerisme en zal bij het bedrijf assisteren tijdens tours door de himalaya en op kantoor administratieve werkzaamheden verrichten.

Nu weet ik niet zo goed of ik een toeristen visum zal aanvragen of een Entry visum. Aangezien je het gebied waar ik naar toe ga niet moet aangeven bij een toeristenvisum vraag ik me af hoeveel kans ik heb om een entry visum te krijgen om stage te lopen in dat gebied.

Mensen raden me af om op een toeristenvisum stage te lopen. Maar ik hoor ook veel mensen zeggen dat je beter een toeristenvisum kunt aanvragen dan kom je iig het land binnen.

Als ik een entry visum aanvraag en ik krijg em niet dan gaat het hele verhaal niet door en kan ik neem ik aan niet nog een poging doen voor een toeristen visum;-).

HELP!

Wat kan ik het beste doen?

Groetjes

• VideJo

Vraag het bentibanach@hotmail.com Die heeft daar gewoond en les gegeven op een school en hij kent daar heel veel mensen.

• T.o.m.

Je kan het officiële circuit ingaan. Sterker nog, dat moet je doen anders overtreed je de wet.

Dat gezegd hebbende, ben je wel bewust van de bureaucratische molen waarin je terecht kan komen.

Dat is misschien wel de reden dat er hele volksstammen in India rondlopen die vrijwilligers werk doen, betaald werk en andere commerciele activiteiten ontplooien, stage lopen en dat allemaal op een toeristen visum.

Als eerste stap moet je natuurlijk je stage gever vragen wat die voorstellen. Als die zeggen je moet op een werk visum, dan doe je dat. Mochten ze dat voorstellen, vraag dan of ze je er bij willen helpen.