Hallo,
Wie heeft door Gujarat gereisd en kan mij daarover meer vertellen? We willen misschien volgend jaar gaan.
Mvg. Borrie
Gujarat meerdere keren bezocht. Staat met een heel eigen karakter. Èconomisch erg welvarend. Veel fabrieken en terminals. Dit wordt dan weer niet geïnvesteerd in de infrastructuur: slechte wegen, bouwvallige busterminals etc. Nog een merkwaardig fenomeen uit zoals we dat in de jaren 70 wel meer aantroffen: het is een drooggelegde staat waarbij voor de Indiër alleen alcohol te krijgen is op doktersrecept. Toeristen kunnen een drankpermit aanvragen (!!) Momenteel is de staat in het nieuws omdat Modi (BJP) en ex minister uit Gujarat ambities heeft om premier te worden
Ahmedabad is een juweeltje: mooie moskeeën, stadspoorten. De heritagewalk is aan te bevelen. Door ons bezocht: Ahmedabad, Baroda, Champaner, Bhavnagar, Diu, Junagadh, Rajkot, Jamnagar, Dwarka, Bhuj, Ik weet niet waar we jullie nog meer mee kunnen helpen.
In ieder geval succes. Ton
Bhuj was een leuke plaats, maar ik was daar voor de aardbeving in 2001.
Rajkot was aardig maar niet erg bijzonder. Sasan Gir vond ik de moeite waard. Leeuwen zien niet heel erg apart maar het was er verder aangenaam rustig en als de trein komt komen ook de langur apen naar het station
Junagadh vond ik bijzonder veel aparte architectuur, een leuk fort, jain tempels: aanrader!!
Het was toen een vrij relaxte provincie. En korte afstanden, 's morgens met de minibuis van de ene plaats naar de andere, dagje rondkijken en dan weer verder.
Er zijn nog wat mooie natuurgebieden in Gujarat, voor vogels en wilde ezels, maar dat is meer voor de liefhebber wellicht.
Ik ben van Mumbai naar Bhuj gevlogen en bij vertrek via Nalsoravor (vogelreservaat waar ik zeker NIET in het weekend heen moet gaan, wanneer half Ahmedabad er komt picknicken..) naar Ahmedabad gereden met de buis en daarna met de trein naar Mount Abu en verder. (om mijn verhaal maar compleet te malen )
Na 1992 was alles anders. Nu nog de naweeën van de “communal clashes” waarbij honderden doden vielen in een vuile strijd tussen hindoes en moslims. In die zin is er nog steeds smeulend onbehagen. Bhuj heeft nog alle sporen van de aardbeving. Paleizen zijn slechts gedeeltelijk toegankelijk omdat ze op instorten staan. Hierdoor minder aantrekkelijk om te bezoeken. succes Ton
Over het eerder beschreven “rondje” hebben we drie weken gedaan. Alles met de bus en een nachttrein van Bhuj naar Ahmedabad (spreek uit: Amdabad)Overal 2 tot drie dagen gebleven, in Diu wat langer. Allemaal busreizen van ca 4 tot 6 uur. Goed te doen. Laat maar horen of je nog meer wilt weten. succes Ton
Wij hebben een paar jaar terug de route Diu, Sasan Gir, Junagadh, Bhuj, Ahmedabad, Patan, Modhera, Siddphur gedaan, en vervolgens door naar Udaipur. Is ons uitstekend bevallen. Gujarat heeft veel te bieden. Eten is veelal wel vegetarisch, dus als je een vleeseter bent wordt het wat lastig. Ben zelf geen vegetarier, maar heb daar wel uitstekend gegeten. Alcohol is moeilijk te krijgen. In de wat duurdere hotels was vaak wel wat te regelen.
Ik vond de wegen overigens in Gujarat prima. In zijn algemeenheid veel beter dan in de rest van India.
Wij vlogen vanuit Mumbai naar Diu. Diu maakt geen deel uit van Gujarat overigens. Was een leuke locatie , maar zou ik wel mijden in het weekend. Dan komen veel Gujarati's de ‘grens’ over om zich te buiten te gaan aan alcohol.
Sasan Gir was ook aardig. Junagadh heeft veel oude gebouwen. Zijn we een paar dagen gebleven. Bhuj is nog steeds, ondanks de aardbeving, een prettige stad om een paar dagen te blijven. Veel te doen in de omgeving. Je kunt vanaf Bhuj verschillende grenssteden bezoeken, waar verschillende etnische groepen wonen.
Ahmedabad is de grootste stad. Heritage tour is inderdaad een aanrader. Ook het textiel museum is fantastisch. .
Patan en Modhera staan twee fantastische tempels. Vooral Modhera is een aanrader. Siddphur, waar praktisch geen toeristen komen, is een heel bijzondere plaats ivm de bijzondere gebouwen die daar staan. Heb ik verder nooit gezien in INdia.
Gujarat is lang niet zo toeristisch als Rajasthan, en dat maakt het ook wel relexter.
N.a.v. jullie informatie heb ik me meer verdiept in Gujarat, dank jullie wel. We hebben besloten om niet naar Zuid-India te gaan omdat er genoeg te zien en te doen is en we willen rustig aan doen. We vliegen van Mumbai naar Bhuj en dan zien we wel hoe we verder gaan. De door jullie genoemde plaatsen willen we zeker proberen te gaan bezoeken. We zijn heel benieuwd!
Groeten Rob Baar
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?