rondreis Tamil Nadu

• Frank

beste India liefhebbers,

In februari ga ik 2 weken naar Tamil Nadu. Wie heeft er tips voor vervoer, hotels en plaatsen waar ik in ieder geval geweest moet zijn? Ik hoef in die weken niet alles te hebben gezien, ik reis graag in een rustig tempo. Aankomst en vertrek vanaf Chennai.

alvast bedankt voor jullie tips!

• ton

Ik zou me (gelet op je reistempo) beperken tot de stedendriehoek Madurai, Trichy en Thanjavur. je zou dan kunnen eindigen in Mammalapuram en vandaar een taxi nemen naar het vliegveld van Chennai. Gebied laat zich uitstekend bereizen met bus en trein. Hotels is een beetje afhankelijk van je budget. in de prijsklasse 1500 tot 2500 heb ik wel een aantal tips in deze plaatsen. succes

Ton

• Frank

Hi Ton. dankjewel voor je advies, dat lijkt me een goede optie! Ik denk dat ik dan vanaf Chennai vlieg naar Madurai en dan in noordelijke richting Chennai ga. Tips mbt hotels altijd welkom, budget voor hotel is maximaal 3000Rs, heb eventueel ook budget voor taxi als iemand een chauffeur kent….

• Rob

Frank,

Tamil Nadu kun je het beste allemaal met de bus doen, dat is mijn ervaring

Bij aankomst op het vliegveld gelijk door naar Mahabalipuram.

Vervolgens afzakken naar Pondicherry, Chidambaram / Pichavaram, Kumbakonam, Thanjavur, Trichy en weer terug naar Chennai.

Eventueel nog Kanchipuram inlassen.

Madurai ligt uit de route en zo bijzonder is dat nu ook weer niet.

Vliegen op Madurai is volgens mij twee dagen verknoeien, als je maar twee weken de tijd hebt.

Rob

• VideJo

Ik vond Madurai een parel . . .

• yvonneveer23@hotmail.com

Ik heb t destijds grotendeels met de trein gedaan. Vond Madurai ook zeker de moeite waard! Yvonne

• Frank

dank jullie wel voor de tips, ik ben er helaas nog niet helemaal uit, mijn gevoel zegt dat Madurai er in ieder geval wel bij moet. Momenteel is mijn plan als volgt: Madurai - Trichy -Thanjavur - Chidambaram / Pichavaram - Pondicherry - Chennai(Mammalapuram)

nog tips voor leuke hotels in deze plaatsen?

• Rob

Frank,

Ik heb geen tips voor hotels in Tamil Nadu..

Toen ik met de bus in Chidambaram aankwam bleek alles gesloten (uitgaansverbod).

Er was een gemeenteraadslid omgebracht.

Na veel zoeken kon ik toch nog ergens terecht.

Vanaf Chidambaram kun je met de bus heen en weer naar Pichavaram.

Daar kun je bootje varen door het mangrove bos.

Echt schitterend en een mooie afwisseling met al die tempels.

In Picharavaram waren ook wat lodges, die kon je per uur boeken.

Bedoeld voor ongetrouwde lokale Indiërs, zo werd mij later verteld.

Rob

• ton

Dag Frank, ik geen een aantal hotels, maar met enig voorbehoud. Een hotel kan het ene jaar super zijn en vijf jaar later een bouwval.

In Mama: Heritage, voorheen de Annexe. Nog steeds prima. Tegenwoordig met zwembad. Mamala Heritage dus. Uitstekend restaurant ook

Trichy: Ramyas (nieuwe vleugel) en Femina (sommige kamers mogen wel een keer nieuw tapijt krijgen.) Geweldige 24 hrs koffiecorner

Madurai: Ratna Residency, en ook de Supreme met een geweldig dakterras. De laatste jaren wel wat bouwsels die het zicht op de Meenakshi

belemmeren, maar nog steeds een geweldige plek. Vergeet hun special dosa night niet (wat te denken van hun viagara dosa)

Thanjavur: Gnanam, goede kwaliteit.en behoorlijk nieuw. Parasutinam, goed, maar duur. Dan is er nog een tourist complex, maar dat raad ik je niet aan. oude maharadja villa, maar van de overheid dus sloom, uitgewoond etc

succes

Ton