Wij zijn aan het oriënteren voor een reis naar India volgend jaar juli/augustus voor 3-4 weken. Het idee kwam van mijn zoon van 11 die al langer naar India wil, maar we stellen het steeds uit vanwege negatieve verhalen. Nu willen we het gaan doen. We lezen veel erover en kunnen natuurlijk op internet veel informative vinden, maar ik wil graag ook ervaringen van mensen horen die (vaker) in India zijn geweest. We willen beginnen in Delhi en eindigen via Mombai in Goa (paar dagen strand). Tussendoor willen we in ieder geval naar Agra, Jaipur en Varanasi. Andere mogelijkheden zijn Jodhpur en Darjeeling (zou ook naar de Himalayas willen en Kolkata, maar dat bewaren we voor een volgende keer!). Misschien wel naar aan National Park als we daar tijd voor hebben. Graag hoor ik welke bestemmingen de moeite waard zijn en welke we niet moeten missen. Ook zijn bepaalde bestemming leuk voor een kind van 11 en andere niet.
Reizen binnen India willen we afwisselen met binnenlandse vluchten en trein. Van de diverse train sites word ik niet wijzer van de klasses die er zijn, met welke klas kunnen we beter reizen en kunnen we dan beter een nachttrein nemen?
Kortom, alle tips zijn welkom.