nieuws

• T.o.m.

Het was altijd 10.000 dollar die je zonder aan te geven mocht invoeren, is dat veranderd? Waar kan ik dat vinden? Heb even gezocht maar mijn zoekmachine heeft geen inspiratie.

Het is overigens ook geen probleem om meer dan 10.000 euro of dollar in te voeren, maar je moet het dan aangeven bij de douane, waarbij je ook moet aangeven waarvoor het geld gebruikt gaat worden.

Als je een Indian national bent, gelden wellicht andere voorwaarden, dan mocht je maar 7.500 rs bij je hebben plus foreign currency. Maar het is dus allemaal veranderd?

• kees m

Johan 1,

Heb later na enig googelen inderdaad vernomen, dat je 5000 dollar mag invoeren

Daar boven moet je aangeven

Neem aan dat dit per persoon is

Dus kom ik toch nog aan die 10.000

grjes

Kees M

• T.o.m.

Waar heb je dat gevonden kees?

De enige plek die ik gevonden heb is dat artikel in de startpost van lana. Daar hebben ze het over 5000 dollar voor nri's. Nu denk ik dat jij geen nri bent?

Even verder in datzelfde artikel staat:

Foreigners should also make a declaration when the aggregate value of all foreign bills in the form of currency notes, financial instruments, travellers' cheques is equal to or exceeds USD 10,000, the notice added.

(gelukkig heb ik een pinpasje, die is goed voor 15,000 euro per maand -restrictions may apply >:D< - )

• ton

Bijgaand de volledige regeling zoals de CBEC die in mei heeft gewijzigd

http://www.cbec.gov.in/trvler-guide_ason22may2013.pdf