Scooter huren

• VideJo

Heb ook al eens rond Mamala gefietst, maar dat ik echt wel heel wat anders dan met een scooter door Mumbai rijden.

• brick1968

Geweldig Johan.

Ik zou het zo ook doen, maar helaas ben ik deze keer maar twee weken in India.

Diwali veren met vrienden in Mumbai en dan nog een week Konkan coast.

Fietsen is inderdaad leuker, maar dan moet je tijd hebben.

Rob

• brick1968

Maar het is ook niet de bedoeling om met een brommer door Mumbai te rijden. Ik wil hem daar alleen huren om vervolgens langs de kust richting Goa te rijden.

• kataraja

Brick, ik ga fietsen niet propageren, maar een van de coolste dingen die ik ooit in india heb gedaan is fietsen door Madras. Niet overdag, maar om diep in de nacht. Beschonken zijn we met een internationaal gezelschap en een hotel boy die de stad goed kon, diep in de nacht door de stad gaan fietsen, marina beach, enz enz. Je legt nachts grote afstanden af er is geen verkeer en met de nodige kingfishers op is dit lachen gieren brullen, dit kan natuurlijk in elke grote stad op de wereld!!!!

• brick1968

Dat geloof ik graag. Ik vind de steden in de nacht ook heel bijzonder. Ze veranderen compleet. In Puri zagen we vanaf het dak hoe midden in de nacht de honden het leven over namen, nadat de laatste mens naar bed was.

Achbja. Misschien toch maar met de fiets en dan wat minder ver weg.

• T.o.m.

En dat kan wel een tegenvaller worden. Je komt bijna niet bij de kust maar gaat over die vreselijke ik dacht no 4 weg. Het is al wel een hele tijd geleden dat ik zo van Bombay naar Arambol ben gereden. In het begin probeerden we wel van de “4” naar de kust af te steken. En telkens loop je dood (eventueel op de kust waar dan niets te doen is) en dan moet je weer terug naar de “4”. En dan is het ook nog eens een flink stuk qua afstand. Op een gegeven moment hebben we gewoon verstand op nul gezet en naar Arambol gereden.

• brick1968

Het was inderdaad de bedoeling om een groot deel ia de 4 te rijden.

Als ik het zo hoor, dan is de treinroute met de Konkanepress dan toch mooier?

• T.o.m.

Wat ik zou doen: vliegen. Dan heb je nog eens een uitzicht. In de trein zie je niets, rijd vooral snachts.

Besteed de tijd die je overhoud aan wat fietstochtjes in Goa, nog leuker. (of een brommertje als je in wat heuvelachtiger terrein zit).

• Rob

Die treinroute is heel saai, 12 uur lang hetzelfde uitzicht.

Rob

• Rob

Volgens mij moet je vanaf Mumbai helemaal via Thane.

Over met een boot oversteken naar …

Rob