Scooter huren

• brick1968

Hallo,

Ik wil in November een scooter/ brommer huren in Mumbai voor een periode van 10 dagen.

Iemand een idee waar ik terecht kan?

Tot nu toe kan ik alleen bike rentals vinden, maar ik heb geen motorrijbewijs.

Thanks

• johan1

Brick,

Ik zou het niet doen, er zijn geen brommers in India (50cc) als er iets gebeurd dan ben jij de klos ook al is het niet jouw schuld. Ook je verzekering vanuit Nederland keert niets uit

• kataraja

Ik ben hen helemaal met Johan eens. Je schrijft dat je geen motor rijbewijs hebt, dus heb je ook geen ervaring met het rijden met scooters 50cc+. En ook al had je dat, je bent in INDIA een van de meest gevaarlijke plekken waar ik motor gereden heb. Ik beschouw mij als redelijk ervaren brommer/motor rijder, ik rij al 45 onafgebroken gemotoriseerde fietsen. Ik heb 10 duizenden km afgelegd in India en ik kan je vertellen dit is een andere dimensie dan Nederland, honden, koeien, kokosnoten, en de ergste soort de Indiase automobilist. Mijn goeie raad begin der niet aan, als er iets gebeurt JIJ BENT ALTIJD SCHULD, ook al heb je 10 keer voorrang en en 20 internationale rijbewijzen!!!!!

Groet

ps Het is wel ontzettend leuk om achteraf wegen te verkennen met een scooter!!!

• kees m

Hallo , Hallo,

Niet zo dramatisch over het scooter rijden.Gaan al vijftien jaar naar Goa

Rijden daar altijd op onze scooter.

Natuurlijk moet je voor 300 % uitkijken en zeker in India, waar geen verkeersregels bestaan.

Nu de vraag , zou je ook in MUMBAI een scooter huren (indien mogelijk)

NOOIT VAN Z'N LEVEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus advies voor Bombay (pak lekker n taxi !!!!!!)

grjes KEES M

• brick1968

Ik snap wat jullie bedoelen.

Het gaat echter niet om een 50cc of meer, maar juist een lichtere variant.

We komen al heel wat jaren n India en kennen het verkeer. Het is ook niet de eerste keer dat we dit doen.

Meestal huren we een soort vespa achtige brommer voor een paar dagen. Nu hadden we echter het dee om vanaf Mumbai of ergens ten zuiden van Mumbai een brommer/scooter te huren en daarmee een week of anderhalf langs de Konkan kust te rijden.

En uiteraard het is geen Nederland qua wegen, maar je ziet ziveel meer als je met zo'n ding rondrijd.

• johan1

Koop voor een paar tientjes een fiets!

• Rob

Ja, koop een fiets.

In Delhi heb ik een mountainbike gekocht voor 50 euro.

Rob

• brick1968

Ook leuk een fiets, maar helaas ben ik maar anderhalve week in dat gebied en wil ik toch van Mumbai naar Goa via de Konkankust.

Wat maakt fietsen volgens jullie dan veiliger dan een brommertje ?

Afgelopen keer zijn we met de brommer langs de kustwegen bij Mahabalipuram gereden en dat ging prima.

• brick1968

Misschien moet ik wel net zo eigenwijs ( lees het positief) zijn als jij. Om 10000 km te hebben gereden en nog steeds mensen afraden het te doen.

• johan1

Fiets elk jaar in vier of vijf maanden drie tot vijf duizend kilometer in India Vandaag door de stromende regen 45km gefietst. Heerlijk en je voelt je geweldig achteraf. Je komt op veel plekken en het is veiliger want je weet dat je de laagste bent in de pikorde op straat. Zaterdag ga ik weer naar Nederland, jammer maar kom terug in November.