Hoi,
Ik ga studeren in India. Nu heb ik gezien dat buitelandse studenten 50% korting op de trein krijgen in 2nd class and sleeper.
Betekent dit 2nd class waar je kan slapen? En is dit dan ook AC?
Weet iemand hier iets van?
bedankt!!!
Een sleeper van Delhi naar Varanasi kost toch al snel 365 rs, dat is toch al weer 4 euro en 50 cent. Als je dan 2 euro en 25 cent korting kan krijgen, zou ik dat zeker niet laten lopen.
Oh, ik zie nu dat er ook treinen zijn die op die route voor rs 340. Dat is 4 euro 20 dus. Met korting dus 2 euro 10 ! Daarvoor krijg je in nederland niet eens een kopje thee op het terras. Kicken toch.
En misschien nog meer mazzel, de koers van de rs wordt zwakker, als dat zo doorgaat kan je wellicht binnenkort nog eens 10% van die prijzen aftellen.
Wat een zielige reactie T.O.M..
Elke keer wanneer iemand hier iets post, valt mij vaak op, wordt er op een kleinerende kinderachtige manier gereageerd.
Ik stelde een serieuze vraag. En snap ook wel dat als je sleeper class boekt dat de korting maar weinig is. Daarnaast hoef jij niet te bepalen wat mijn budget is, en wat voor mij veel of weinig geld is.
Ik kom hier niet meer.
zitrijtuig 1e klas : First class Air-Conditioned (AC) (Code:1A) en First class (Code:FC).
zitrijtuig 2e klas : Economy AC chair Car (Code:CC) en Second Sitting (Code:2S)
slaaprijtuig 1e klas : AC 1-tier sleeper (Code:1A)
slaaprijtuig 3e klas : AC 3 Tier sleeper (Code:3A)
ligrijtuig 2e klas : Sleeper Class (Code SL)
Bovenstaande klopt niet waar het gaat om resp. slaaprijtuig 1e klas en slaaprijtuig 3e klas. De juiste benamingen zijn: AC 2 tier, waarbij de “two” verwijst naar het aantal (2) bedden boven elkaar en AC 3 tier met drie bedden boven elkaar. “Tier” verwijst hier dus niet naar klassen, maar naar het aantal bedden boven elkaar
Ja, het ie een beetje ondoorzichtig op het eerste gezicht. Normaalgesproken is AC 1e klas. Onder 2e klas valt sleeper en sitting. 3e klas bestaat niet. Van de indian railways site:
First class Air-Conditioned & Executive class in Shatabdi trains- 1A
AC 2-tier sleeper- 2A
First class - FC
AC 3 Tier - 3A
AC 3 Economic- 3E
AC chair Car- CC
Sleeper Class -SL
Second Sitting - 2S
Voor wie -bijna- alles wil weten, lees de FAQ van Indian railways door http://erail.in/rail/faq/faq.html
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?