interview voor visum

• laurensta

Hey iedereen,

BLS mailde me dat ik op de ambassade moet komen voor een interview n.a.v. mijn visumaanvraag.

Ik weet niet precies wat ik moet verwachten..

Heeft er iemand tips, do's, don'ts? Kan ze gebruiken! Alvast bedankt!

• johan1

Heb je enig idee waarom je moet komen (vrijwilligers)werk, relatie. Hoelang ga jr naar India? sundri weet veel op dit gebied

• laurensta

Vrijwilligers werk. Gewoon kort en duidelijk antwoorden lijkt me?

• T.o.m.

Weet niet hoe ze daar mee om zullen gaan tegenwoordig.

Het is namelijk zo, dat je voor werk een werk vergunning nodig hebt. Een toeristen visum kunnen ze dan niet geven, dat is logisch. Een werk visum wordt door de werkgever geregeld, niet door de aanvrager.

Ik denk dat je nu het best gewoon precies antwoord zoals jij denkt dat het is.

Maar je had dus beter een toeristen visum kunnen aanvragen, dan in india gewoon aan het werk. Dat is illegaal, maar ja, that's the way it's done.

• ton

Het kan geen kwaad je even te verdiepen in de organisatie bij wie je vrijwilligerswerk gaat doen. Is het een geregistreerde trust? Mogen ze buitenlandse fondsen ontvangen via het hebben van een FCRA-licentie? Zijn er ooit aanvaringen gewest met de locale autoriteiten? Is de organisatie “besmet ” door al dan niet feitelijke veralen over misstanden etc. Men is vooral huiverig dat achter het vrijwilligerswerk politieke motieven zitten die destabiliserend kunnen werken op de bestaande structuur.

• Khan

ton Schreef:

——————————————————-

> Men is vooral huiverig dat achter

> het vrijwilligerswerk politieke motieven zitten

> die destabiliserend kunnen werken op de bestaande

> structuur.

Goed antwoord.

Helaas is de Indiase overheid snel van mening dat sprake kan zijn van destabiliseren. Bijv. bij een christelijke organisatie zou ik niet over evangeliseren gaan beginnen, Andhra cultuur bestuderen in Hyderabad ligt gevoelig wegens de Telangana discussie (eisen tot opsplitsing van Andhra Pradesh), hulpverlening in Nasaropet (AP) riekt naar Naxalieten, idem bij tibes in gebieden waar men aan delfstoffenwinning doet. Maar ik neem niet aan dat je dat van plan bent. B)

Verder kun je bedenken dat men geen tijd gaat besteden aan een interview als het visum reeds om formele gronden afgewezen kan worden (je vult op het formulier iets in over werk, maar je vraagt een toeristenvisum aan)..

• Khan

Verder zijn ze dacht ik tamelijk vriendelijk op de Indiase ambassade. Anders dan de Britse ambassade waar ik al wachtende diverse keren de barse vragen van de ambtenaar zonder enig probleem door de deur heen kon meeluisteren. Ugh. 8-)

• laurensta

Ze waren inderdaad vriendelijk.

Paar pittige vragen, maar mn antwoorden waren goed.

Heb het visum toegewezen gekregen!

• kataraja

Khan: “ Bijv. bij een christelijke organisatie zou ik niet over evangeliseren gaan beginnen” en terecht, dat volk heeft al genoeg aangericht op de wereld!!!!

• Rob

Laurensta,

Graag nog even toelichten:

- welke pittige vragen hebben ze gesteld?

- welke goede antwoorden heb je gegeven?

- welk soort visum heb je toegewezen gekregen?

Rob