Visa

• ola

Ik heb mijn vraag ietwat ongelukkig gesteld, ik bedoelde wat is de beste manier om een visum aan te vragen, ik begreep ook dat het beter zou zijn om eerst het visum te hebben en dan pas een ticket boeken….

Dat is voor mij de omgekeerde wereld, omdat ik normaliter 8 a 9 maanden van te voren een ticket boek( lagere ticketprijs)

• T.o.m.

Dat zou wel erg onhandig zijn!

Want een visum voor india gaat in op de dag van afgifte, niet op de dag van inreis.

Reken op 3 weken aanvraagtijd, dan zit je wel goed. Maar zoals je hier op het forum ook kan lezen, iemand heeft het bij de ANWB binnen 1 week gekregen.

Ik zou dus rustig je ticket boeken en dan 1 maand vantevoren hier nog even checken wat de ontwikkelingen op visa gebied zijn.

• yvonneveer23@hotmail.com

Wij hadden ook gewoon ons ticket al toen we ons visum aanvroegen (ze vragen immers ook om je vluchtschema, je moet

een kopie hiervan meeleveren), ook al een half jaar van tevoren.

Bij ons duurde het, zoals ik al aangaf, zelfs maar 3 dagen. We wisten ook niet wat we hoorden!

Ik heb het idee, dat het sinds dat er een nieuw visumkantoor is allemaal sneller gaat.

Uiteraard moet dan wel alles compleet zijn. Maar dat is op te zoeken.

Heel veel succes,

Yvonne

• Rob

Tom,

Beter lezen?

Rob

• T.o.m.

Rob,

Moet ik beter lezen, of lees ik slecht?

• Ineke M

Ik had mijn visum via de CIBT dit keer ook in ongeveer een week. Gaat dus een stuk sneller.

Heb nog nooit een visum aangevraagd voor ik mijn ticket had. Mi ook nergens voor nodig!

Ineke

• Rob

Ineke,

Hoezo sneller?

Ik heb mijn visum tot nu toe altijd binnen vijf werkdagen gekregen.

Rob

ps het correct invullen van al die formulieren kost ook vijf werkdagen, dat tel ik niet mee

• Ineke M

Haha,…invullen lukte mij dit keer in een keer!

Nee, ik heb er al eens ruim 3 weken op moeten wachten. Was inderdaad jaren lang op maandag opsturen en donderdag terug, maar met name twee jaar geleden in juli was het echt een puinhoop. Ook daarna nooit meer in een week retour gehad. Nu dus wel!

Groetjes,

Ineke

• Mr Bojangles

Ik heb deze keer een beetje apart reis-schema: van 11 - 25 oktober naar Gambia, van 30 okt - 16 nov naar India. Even Diwali vieren in Jaisalmer en dan nog even naar Udaipur.

Mijn visum aangevraagd via: http://www.visumindiaonline.nl/

Vorig jaar voor het eerst via hun gedaan en dat was uitstekend bevallen. Prima beschrijving wat je moet doen, kosten vallen vergeleken met anderen alles mee, alleen had ik nu een probleem qua tijd.

Ik heb bij de aanvraag een briefje gedaan of ze er haast mee wilden maken omdat ik mijn paspoort terug moest hebben voor mijn reis naar Gambia. Voor de veiligheid ook nog even gebeld en uitgelegd, ik kon de papieren opsturen. Dat heb ik gedaan vorige week maandag, en afgelopen zaterdag had ik mijn paspoort terug!! uiteraard ben ik zeer tevreden over dit bureau. :-)) Prima service.

• kees m

Visumbureau Limburg

Vorige week maandag ingeleverd en vrijdag reeds terug

Dat is nog eens snel , he voor n zes maands visum

en nog belangrijk ook GOEDKOPER DAN ELDERS

gegroet KEES M