Visa

• ola

Kan iemand mij tips geven over een snelle behandeling van mijn Visum voor India ?

• T.o.m.

Vul het formulier nu in en schrijf er met dikke rode letters SPOED op.

Doe het in een enveloppe, en schrijf daar op in dik rood en groot URGENT SPOED.

Breng het vervolgens langs in Den Haag (want de post die neemt ook zijn tijd). Als je opschiet kan je daar dan vandaag nog voor sluitingstijd aan de deur staan en geef het direct af aan de mijnheer of mevrouw van de visumdienst en vraag of ze de boel nog even voor je nakijken want je weet maar nooit of je wat verkeerd hebt ingevuld, je foto niet goed is of je wat vergeten bent, en natuurlijk een ruime tip (bakhees op zijn indias, kan je alvast wennen hoe veel snel geregeld kan worden in india), en sneller kan het niet zou ik denken.

• yvonneveer23@hotmail.com

We kregen net bericht van ‘ons’ visumbureautje (na een eerdere tip van iemand op dit forum hebben we Visumbureau Limburg onze visa laten wegbrengen naar Den Haag)

dat de paspoorten die deze week maandag gebracht waren, vandaag al weer met visa erin (joepie!!)! terug zijn.

Het visumbureau is zelfs bereid ze bij ons thuis af te leveren. We zijn dus meer dan tevreden met deze service (vragen werden telkens snel en vriendelijk per mail beantwoord). En opgelucht.

Dus ik zou zeggen: als je niet al te dicht bij Den Haag woont, maak gebruik van een vergelijkbaar bureautje bij je in de buurt. Dat scheelt reisgeld/tijd/stress.

En verder: bij het laten maken van de pasfoto duidelijk zeggen dat het voor het India-visum is: een vakfotograaf heeft hier standaard digitale instellingen voor. Ook de foto's niet te klein uitknippen, ze kunnen muggenziften bij het beoordelen van de visumaanvragen, begreep ik.

Secuur het visumformulier invullen (handtekening netjes op het lijntje/precies IN het vakje). Het is even doorbijten en concentreren, maar het is wel te doen.

Werkgeversverklaring op papier van de werkgever, waar ook het telefoonnr op vermeld staat. En echt de voorbeeldbrief (standaardbrief) als basis nemen. Niet zelf een eigen tekst

gaan gebruiken.

Die andere formulieren is een kwestie van uitprinten, je eigen naam/gegevens erop schrijven en ondertekenen. Daar kan niet veel mee misgaan.

Succes ermee en groeten,

Yvonne

• KeesS

Wat is snel?

• Rob

Tom,

Flauwe reactie.

Je weet ook wel dat het een het de laatste tijd een behoorlijk ingewikkeld gedoe is om een visum voor India aan te vragen.

Rob

• T.o.m.

Nee, ik wist (weet) dat het de laatste tijd juist veel soepeler gaat.

Het is alleen dat sommige mensen er zelf een gedoe van maken.

Wat dat betreft geeft dit forum misschien een verkeerd beeld. Er gaan honderden nederlanders elke maand naar India, ze vragen het visum aan en vertrekken. 99,9% van die mensen kom je hier nooit tegen.

Dan heb je mensen die wel een probleem in dat visa gedoe zien, en die groep kom je hier dan wel eerder tegen, gewoon omdat ze hulp zoeken.

• Roxanne

Yvonne.

Heb jij een adres en naam van dat visumbureau in Lmburg?

.B.V.D.

• Roxanne

Yvonne.

Heb jij een adres en naam van dat visumbureau in Lmburg?

.B.V.D.

• bonnita

Yvonne.

Zou jij me het adres kunnen geven van dat visumbureautje in Limburg?

B.V.D.

• yvonneveer23@hotmail.com

Kantooradres: Visumbureau-Limburg, Swierderkerkweg 55,

6363 CJ Wijnandsrade.

06-2721 3920 of 045-5245498

van maandag t/m vrijdag van 09.00 uur-12.00 uur en

van 13.30-17.00 uur.

info@visumbureau-limburg.nl.

I www.visumbureau-limburg.nl

Wij zijn er heel goed en prettig door geholpen.

Yvonne