kosten house-boat

• yvonneveer23@hotmail.com

Kan iemand me een indicatie geven van de kosten voor een overnachting in een house-boat in Srinagar?

Via-via kreeg ik een aanbod van 75 euro voor 1 overnachting inclusief maaltijden voor een 2-persoonskamer.

Hier schrok ik toch wel van. Ik heb altijd (oa) in India .low-budget gereisd. Overnachtingen (het hoeft maar simpel/basic) eigenlijk altijd onder de 5 euro/maaltijden zelfs meestal nog wel lager. Natuurlijk snap ik ook wel, dat je hier niet voor in een house-boat kan. Want als ik het over dit bedrag heb, heb ik het ook over simpele guesthouse-kamers of een home-stay adres. Een house-boat is natuurlijk een unieke ervaring. Ik snap dat hier dan ook wel een ander prijskaartje aan hangt!?

En het is ook al wel weer 4 jaar geleden dat ik de laatste keer in India was. Ik wil ook wel reeel blijven en niemand te kort doen. Wellicht is het ook allemaal duurder geworden.

Normaal ben ik eigenlijk niet gewend me al in Nederland vast te leggen, dus waarschijnlijk ga ik/gaan we ter plekke kijken/onderhandelen. Want dat is toch ook wel deel van de cultuur.

Bovendien: het geeft ook wel weer wat vrijheid als je niet elke maaltijd in de house-boat hoeft te gebruiken.

Maar wellicht is het gewoon standaard een all-in-one pakket. Ik weet het gewoon niet.

Vandaar toch even deze post op het prikbord.

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Yvonne

• KeesS

Nou het lijkt me wel een redelijke prijs eerlijk gezegd. Onder de 5 euro slapen en maaltijden lijkt me lang geleden. Gelukkig gaat men in India ook een boterham met beleg verdienen.En nog steeds is het de moeite waard.

• yvonneveer23@hotmail.com

Daarom ook deze vraag, omdat ik inderdaad al een tijdje niet geweest ben.

En destijds reisde ik ‘met een bijstandsuitkering’. Dan kijk/kies je ook anders.

Als het een redelijke prijs is, dan ben ik ook zeker bereid 'm te betalen. Inmiddels heb ik na een reintegratietrajekt en 4 jaar deeltijdstudie een parttime baan.

Kan ik het ook allemaal wat beter missen en ik gun het de ander ook echt wel. Het was gewoon een reactie vanuit de situatie dat ik even geen idee had

van huidige prijzen. Ik ben inmiddels wat (meer) aan het googlen. Wellicht greep ik ook wel iets te vlug naar het forum. Maar ik vind het forum nu eenmaal inspirerend.

Het komt vast goed. Voor beide ‘partijen’…… want al lezend, raak ik er steeds meer van overtuigd dat het een wondermooie reis gaat worden!

Bedankt, groeten,

Yvonne

• Rob

Yvonne,

In het verleden heb ik een goed contact gehad met Dar Travels in Delhi.

Vijf jaar lang heb ik bij aankomst en vertrek in Delhi bij hun thuis gelogeerd.

Zij hebben een house-boat in Delhi.

Daar ben ik zelf nooit geweest, ik heb geen idee wat zij daar voor vragen.

Als je wilt kun je hem wel een mailtje sturen.

Dar Travels

Rob

• suzannepijnenburg

Ik had ook al gereageerd in je andere berichtje, maar ik schrik wel even van die prijs.

Ik betaalde in april 600 rupees per nacht op een houseboat op Nagin Lake. Ik reisde met een Indier, dus weet niet of dat nog van invloed is geweest. Bovendien was het net voor het toeristenseizoen. 600 was overigens voor kamer met een tweepersoonsbed. Er was nog een kamer die na een week voor twee dagen werd verhuurd, dus toen deelden we de boot met een honeymoon koppel ;-) Voor 100 rps pp meerprijs hadden we een ontbijtje erbij, maar meestal pasten we hiervoor.

Ik weet dat de prijzen op Dal Lake wel iets hoger lagen, maar 75 euro lijkt me toch wel echt te veel!