Omdat we er er toch serieus over aan het denken zijn om, in plaats van te treinen/bussen (ons oorspronkelijke plan), het eerste stuk vanuit Delhi naar Srinagar te vliegen, toch nog even een vraagje over de veiligheid.
Als ik de site van BuZa bekijk, schrikt dat toch wat af, wat de situatie in Kashmir betreft. En ik besef, dat we als we nu zouden boeken, voor een vlucht rond 24 juli, ook het risico lopen, mocht de situatie verslechteren, dat we mogelijk dat ticket ‘weg moeten gooien’.
Anderzijds,zo duur is het niet. Ik zie nu tickets Delhi-Srinagar voor 59euro. Zouden de prijzen echt veel hoger liggen, als we nog een maand wachten? En wie kan uit eigen ervaring iets zeggen over de (ervaren) veiligheid/(on)rust?
Vijf jaar geleden reisde ik in mijn eentje. Kreeg ik tijdens het reizen, veel adviezen het (naar Kashmir reizen) niet te doen. Hier heb ik uiteindelijk, na veel aarzelen naar geluisterd.
Nu twijfel ik ook een beetje, doch er is ook iets in me dat zegt: ‘gewoon doen’….
Als er nog mensen zijn, die op mijn vorige item zouden willen reageren, graag.
Ik snap, dat ik uit boeken ook veel info zou kunnen krijgen. Maar ik hecht juist veel waarde aan de mening/de adviezen van echte India-kenners/gangers. Persoonlijke reacties/ervaringen. Ik merk, dat nu de reis dichterbij kom, ik hier ook echt naar uit kijk. Dat het steeds meer gaat leven/kriebelen.
Ik snap ook heus, dat ik uiteindelijk mijn eigen ‘verhaal/ervaring’ zal gaan beleven. Maar het delen, is voor mij ook al een stuk voorpret.
Alvast heel erg bedankt.
Groeten,
Yvonne