Het lijkt er allemaal niet makkelijker op geworden…….
Over dit laatste (nog geldig visum) las ik iets op de site (ambassade of bureau dat visa afhandelt).
Klopt het dat het paspoort niet meer naar de ambassade mag maar naar een van de bureaus in Amsterdam, Rotterdam of Den Haag moet?
Klopt het dat je het visumformulier online moet invullen en in één keer moet afmaken? Want het is een file dat niet meer gewijzigd kan worden. Ik heb het ingevuld, maar mijn foto was te klein bestand, het lijkt niet of dit nog toegevoegd kan worden/gemodificeerd.
Klopt het trouwens dat je een digitale foto mag uploaden, hoef je dan niet die geprinte foto van 5,1 x 5,1 cm mee te nemen?
Begrijp ik dat het online ingevulde formulier nu al door hen bekeken wordt en zodra je het geprint met handtekening inlevert naast het online ingevulde exemplaar wordt gelegd?
Zou het een probleem zijn als ik een eerder visum noem uit een OUDER paspoort (ik kan het paspoort wat ik voor 2 jaar geleden had niet meer vinden, maar had daar wel een Indiaas visum in staan, in het huidige paspoort staat dit niet).
Er staan nl. allerlei sterretjes wat je MOET invullen. Zoals, welk werk je doet. Er staat ook UN EMPLOYED bij. Maar daarna MOET (sterretje) men het adres van je werkgever weten! Wat is dit toch??? Ik heb er maar mijn eigen adres ingevuld.
Zijn er mensen die hier recente ervaringen mee hebben?
En moet je een afschrift van je bankrekening met voldoende (wat vinden zij acceptabel) saldo laten zien? Dat las ik gisteren ergens, maar vandaag zie ik het niet meer…. je wordt er tureluurs van.