visumvraag

• yvonneveer23@hotmail.com

Toch nog even wat vraagjes over het invullen van het visum.

Er wordt gevraagd naar eerdere bezoeken aan India. En zoja, welke plaatsen bezocht zijn.

Ik vind het eerlijk gezegd best een klus om dit (een aantal reizen de afgelopen 10 jaar) nog goed op te hoesten.

In mijn nieuwe paspoort staat nog geen India-visum.

Zou het mogelijk zijn, ‘neen’ op deze vraag te antwoorden (om de rompslomp te voorkomen). Of wordt dit nagezocht en wordt dan het visum geweigerd?

Ook heb ik nog totaal geen idee in welk hotel ik ga overnachten (de eerste nacht in Dehli, laat staan gedurende de reis; ik ga altijd op de bonnefooi). Hier wordt ook concreet naar gevraagd.

Kun je hier invullen: nog onbekend of zomaar een of ander hotel noemen??

Ik hoop dat iemand me hierin kan adviseren.

Alvast heel erg bedankt,

Yvonne

• Ineke M

Gewoon invullen dat je vaker bent geweest. Je hoeft echt niet alle plaatsten op te noemen.

Zelf omschrijf ik het bv als Rajasthan, Himachel Pradesh, Kerala, etc. Alleen de plekken waar ik vaker kom licht ik er uit.

Bij hotel vul ik met laatste hotel in waar ik in Delhi ben geweest, dan wel een hotel waar ik vaak kom.

Ineke

• T.o.m.

Het komt inderdaad niet zo nauw.

Ik vul het zo summier mogelijk in .Ik vul dus in dat ik vaker geweest ben. Bij plaatsen bezocht vul ik in “Goa” (is het kortst dat in me opkomt), en bij addres vul ik in “hotel”.

En klaar ben ik. Nooit problemen mee gehad.

• anneke

Zo makkelijk is het niet meer, er staan voor een aantal items sterretjes, wat betekent dat die gegevens ingevuld MOETEN worden, zelfs het telefoonnummer van het hotel! Ik heb er maar een ingevuld, hoop niet dat ze gaan checken of ik geboekt heb?

Als je aangeeft dat je werkloos bent, willen ze toch heel hardnekkig het adres van je werkgever weten, dus heb mijn eigen adres maar ingevuld.

Ook het nummer van een vorig visum willen ze weten. In mijn huidige paspoort van 2 jaar oud heb ik nog geen visum en mijn paspoort ervoor kan ik niet vinden. Dus heb ik het paspoort daarvoor genomen. Ik hoop dat het geen probleem is. Of zou hem in hun systeem checken dat ik er later nog geweest ben?

Het lijkt of je niet meer naar de ambassade zelf kunt, maar naar een van de bureaus moet.

Ik heb een foto die ik wilde uploaden (het lijkt of je de hele online aanvraag achter elkaar moet doen, na opslaan kun je niet meer wijzigen) maar de foto is 1 kb te klein, hij moet minimaal 10 kb zijn. Zou het bij een digitale foto niet uitmaken wat het ‘formaat’ is? (moet 5,1 x 5,1 cm zijn).

• anneke

Zo makkelijk is het niet meer, er staan voor een aantal items sterretjes, wat betekent dat die gegevens ingevuld MOETEN worden, zelfs het telefoonnummer van het hotel! Ik heb er maar een ingevuld, hoop niet dat ze gaan checken of ik geboekt heb?

Als je aangeeft dat je werkloos bent, willen ze toch heel hardnekkig het adres van je werkgever weten, dus heb mijn eigen adres maar ingevuld.

Ook het nummer van een vorig visum willen ze weten. In mijn huidige paspoort van 2 jaar oud heb ik nog geen visum en mijn paspoort ervoor kan ik niet vinden. Dus heb ik het paspoort daarvoor genomen. Ik hoop dat het geen probleem is. Of zou hem in hun systeem checken dat ik er later nog geweest ben?

Het lijkt of je niet meer naar de ambassade zelf kunt, maar naar een van de bureaus moet.

Ik heb een foto die ik wilde uploaden (het lijkt of je de hele online aanvraag achter elkaar moet doen, na opslaan kun je niet meer wijzigen) maar de foto is 1 kb te klein, hij moet minimaal 10 kb zijn. Zou het bij een digitale foto niet uitmaken wat het ‘formaat’ is? (moet 5,1 x 5,1 cm zijn).

Heb je het al geregeld yvonne?

• ton

Zie antwoord T.o.M. Inderdaad niet te zwaar aan tillen. Als er maar wat staat. Als je je oude visum niet meer hebt, want in vorig paspoort, vul dan in: “number in previous passport” Bij ons werd dat geaccepteerd. Visumaanvragen kan inderdaad alleen nog maar via de bureau's. Denk wel aan allerlei verklaringen die meegestuurd moeten worden, bv van UWV, SVB, pensioenfonds etc etc. Daar letten ze dan weer wel streng op. Dat doen de bureau's.. Ze sturen de aanvraag niet door als er bijlagen ontbreken. succes

ton