registratie in steden als buitenlander

• jessica

hoi leden van startpagina india,

ik ga binnenkort backpacken in india , echter moet ik me in alle steden laten registreren , dat is wel een beetje overdreven , waar wel en waar niet?

wie heeft er meer info voor me?

is het verplicht ?

wat als ik het niet doe , en ze betrappen me? (lijkt me 10 keer niks om in elke stad je te gaan registreren)

in welke stad kun je lekker genieten zoals wij dat hier doen bv in een gezellige kroeg met een koud biertjuh?

heeft iemand een leuke tip?

mvg

jessica

• T.o.m.

Soms wordt geen info door topicstarter gegeven, zodat het moeilijk is om een antwoord te geven. Dus wie weet wat hier weer aan de hand is…

Maar in het algemeen:

Dat je in elke stad moet gaan registreren……eerste keer dat ik dat hoor. Hoe kom je daar nu bij?

• Ineke M

Het hotel waar je verblijft ‘registreert’ je. Verder hoef je er zelf niets aan te doen.

Ineke

• T.o.m.

Dan heb ik nog wel een tip om het leuker te maken. Bij sommige hotels moet je namelijk wel erg veel invullen, soms twee keer (1 keer in een groot boek, 1 keer op een formuliertje). Als je dat serieus neemt (de meeste mensen doen dit) dan is het een saaie aangelegenheid.

Afhankelijk van mijn meligheid vul ik als het even kan daarom elke keer wat anders in, en daar krijg ik dan wel goeie zin van. Omdat je alles ter plekke verzint, hoef je ook je paspoort er niet bij te halen voor alle gegevens en ben je veel sneller klaar.

Zo ben ik ingeschreven ondere ander als Naam: Broodje kroket, Paspoortnummer 123123123ahha, Fathers name Zakgeld

en occupation: de burgemeester van Amsterdam.

• Rob

Tom,

Mijn ervaring met hotels is dat je bijna altijd alles twee keer in moet vullen.

Ik heb ergens gelezen dat je tegenwoordig bij alle hotels een kopie van je paspoort/visum moet inleveren.

Zelf heb ik dat een aantal keren meegemaakt afgelopen september.

Rob

• T.o.m.

Tja als je ook een kopie van je paspoort moet inleveren is het misschien wel handig om al die gegevens (waar niemand ooit nog naar kijkt?) wel juist in te vullen.

• Rob

Tom,

Volgens mij is het overal ter wereld niet meer dan normaal om je gegevens in te vullen als je ergens een hotelkamer huurt.

Rob

• T.o.m.

Ja misschien wel, het gaat me meer om de hoeveelheid gegevens. Soms vragen ze in India zelfs je email adres! Nou echt mooi niet.

Hier in europa hebben we het veel over privacy, en dan in India licht je maar even je hele doopcel?

Mijn ervaring voor de meerderheid van de hotels wereldwijd: ze willen mijn voor en achternaam, mijn creditcard of cash.

Uitzondering India.

• Ineke M

Zal wel aan de hotels liggen waar ik verblijf (vaak dezelfde), maar mijn paspoort inleveren en een handtekening + adres in Nederland in ‘het grote boek’ is vaak al genoeg.

Ineke