leuke ashram , dorp , vrijwilligerswerk

• rick

ik groet alle broeders , liefhebbers van het mooie india.

Hallo,

ik ben een jongeman en heb het materiele opgegeven in nederland , en zoek een leuke plaats om te vertoeven , wat me heel erg aanspreekt is of zijn , beelden van films , zoals 7 years in tibet , etc , ik zoek een dorp of een klooster in het noorden waar je wordt opgenomen en mee kan doen met alles. wie heeft er leuke suggestie's voor mij?

of ervaringen , wie kan mij hiermee helepen?

verder heb ik een hele grote interesse in het boedhisme en het spirituele.

graag jullie leuke reactie's .

met de groetn van rick

• Erik de Ruijter

Hoi Rick,

Tenzij je zelf het nodige betaalt is entree in de boeddhistische ‘ashrams’ (kloosters maar dan als leek, woongemeenschappen etc.) alleen te doen als je eerst voldoende bekendheid opbouwt bij hun Europese tegenhangers. Voor onze sangha zou je daarna bijvoorbeeld zo terecht kunnen in de retraitecentra of sociale projekten in India, al moeten we voor de tweede erg uitkijken dat je niets doet dat op ‘werk’ lijkt want dat mag niet op een Indiaas toeristenvisum.

Wat meer info over die hoek op

http://www.boeddhaforum.nl/index.php/topic,1684.msg12469.html#msg12469

Hindoe-ashrams geen ervaring mee maar ook daar verwacht ik dat je zelf het nodige moet betalen, tenzij je echt bezitsloos monnik zou worden zoals de Hare Krishna's.

Sukses,

-Erik>

• lallaal

Je kunt Sivananda Ashram proberen. Als je hier wilt vertoeven kost het 500 rupee p dag in hoogseizoen, 300 rupee in laag seizoen. (Nayyar Dam ashram) Dit is voor dormitory. Je wordt geacht alles mee te doen, satsang, yoga, karma yoga, meditatie etc.

Ik vind dit een erg prettige ashram waar je veel leert. Je kunt de website checken

Isha Foundation in Coimbatore heb ik ook veel over gehoord. Je kunt de website checken.

Bihar School of Yoga is ook een bekendere, zelf heb ik geen ervaring met de ashram in India. Maar de vorm van Yoga vind ik erg prettig.

• Mr Bojangles

grapjurk.

als je nou eerst eens wat maanden op vakantie gaat in India….

het visum, de hitte, de kou, het eten, de rommel, de stank, de herrie. O ja, en begin meteen vast hindi te leren.

en het een en ander lezen over de cultuur is ook niet weg.

Heeft iemand je al ooit uitgelegd hoe die ashrams zo rijk zijn geworden?

• Rob

Mr Bojangles,

Ben je zelf nooit jong geweest?

7 years in Tibet, dat spreekt toch tot de verbeelding?

Dat soort fantasieën hebben we toch allemaal?

Rob

http://www.youtube.com/watch?v=rZ-KNWJeQ4g

http://www.youtube.com/watch?v=aAMnjj6oU6s

• Mr Bojangles

Jawel Rob, en toen had ik uiteraard ook meningen over dingen waar ik totaal geen verstand van had. ;-)

Ben nog ooit bijna meegegaan met de Jesus People.

Maar ik dacht nu, laat ik toch maar waarschuwen dat de werkelijkheid heel anders is dan een film.

• rick

Mr Bojangles Schreef:

——————————————————-

> Heeft iemand je al ooit uitgelegd hoe die ashrams

> zo rijk zijn geworden?

hoi mr bojangles ,

ik proef dat je mischien slechte ervaringen heb gehad? mischien wil je dat wel delen.

ps nee dat heeft nog nooit iemand verteld , maar mischien wil jij het me vertellen , wil wel graag de waarheid weten , hoe zijn ze zo rijk geworden ? ben wel nieuwsgierig geworden…….ik wacht je reactie af.

mvg

rick

• lallaal

Mr Bojangles,

Wat ben jij aardig en vriendelijk en waarom, slecht geslapen? Je bent op een forum, dan kun je toch ook normaal en met respect tegen mensen spreken?

Sommige mensen die zogenaamd kennis van India schijnen te hebben denken dat alleen hun kubus de juiste is.

Jouw werkelijkheid is niet DE werkelijkheid.

in reactie op:

grapjurk.

als je nou eerst eens wat maanden op vakantie gaat in India….

het visum, de hitte, de kou, het eten, de rommel, de stank, de herrie. O ja, en begin meteen vast hindi te leren.

en het een en ander lezen over de cultuur is ook niet weg.

Heeft iemand je al ooit uitgelegd hoe die ashrams zo rijk zijn geworden?

• Rob

Rick,

Ken je de Ashramgids van Willemijn?

Is misschien niet up-to-date (1998), maar geeft wel informatie.

Overigens zijn ashram's hindoeistisch en niet boeddhistisch, als ik het goed begrepen heb.

Rob